عناوین اخبار

برنامه لغو صدور روادیدبا ۲۸ کشور

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ،رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه هم اکنون در هفت فرودگاه کشور اتباع ۱۹۰ کشور دنیا ویزای یک ماهه فرودگاهی که ۱۵ روز قابل تمدید است دریافت می کنند، گفت: امیدواریم تا زودتر از پایان سال ۲۰۱۶ میلادی صدور ویزای الکترونیک برای گردشگران خارجی محقق شود.
مسعود سلطانی فر عصر روز سه شنبه در نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سفر کیش که در مرکز همایش های بین المللی این جزیره برگزار می شود، افزود: در این راستا یکی از برنامه های دولت لغو صدور روادید با ۲۸ کشور دنیاست.
وی با بیان این که یکی از مهمترین بخش های برنامه ششم توسعه، توسعه گردشگری است، تصریح کرد: رئیس جمهور نیز چه در تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری خرداد ۹۲ و پس از این دوران از گردشگری به عنوان بخش پیشران و اولویت در جهت برنامه های اقتصادی نام برده است.
وی با بیان این که دولت در دو سال گذشته حرکت شتابان خود را برای توسعه بخش گردشگری و صنعت توریست آغاز کرده است، افزود: رشد ورود گردشگران به ایران در دو سال گذشته معادل ۱۲ درصد بوده که این رقم سه برابر میانگین ورود گردشگران به کشورهای مختلف دنیا است.
سلطانی فر خاطرنشان کرد: دولت با ایجاد امکانات اقامت مناسب برای سطوح مختلف درآمدی چه گردشگران داخلی و خارجی و توسعه حمل و نقل هوایی، زمینی و ریلی و تسهیلات صدور ویزا گام های موثری در جهت توسعه صنعت گردشگری برداشته است.
وی با تاکید بر این که ایران از لحاظ جاذبه های فرهنگی، تاریخی، مذهبی، زیارتی طبیعت و همچنین حوزه گردشگری سلامت کشوری غنی محسوب می شود، افزود: مردم ما باید جهانگردی را از ایرانگردی شروع کنند که در این راستا تمامی دست اندرکاران صنعت گردشگری باید به صورت جدی این سیاست را دنبال کنند.
وی به ناامنی، جنگ، خشونت، اقدامات تروریستی که در کشورهای اطراف ایران اتفاق می افتد اشاره کرد و افزود: وظیفه دولت ایجاد آرامش، سلامتی و حفظ امنیت مردم است و در شرایط فعلی امن ترین نقطه برای گردشگری، ایران است.
سلطانی فر خاطرنشان کرد: نباید سفرهای نوروزی به هفت و یا هشت محور گردشگری محدود شود و باید مردم با تمامی نقاط ایران که شرایط جذب گردشگر را دارند، آشنا شوند.
وی در مورد انتقاد از هزینه بالای گردشگری در ایران نسبت به مقاصد گردشگری دیگر کشورها گفت: نباید مقاصد گردشگری کشورهای خارجی در فصل کم حجم (لو سیزن) با فصل های پرحجم ما مقایسه شود.
وی افزود: در فصل های معمول و کم حجم، هزینه تورهای داخلی ما کمتر از ۷۰ درصد تورهای خارجی است.
سلطانی فر خاطرنشان کرد: در ایام نوروز کشورهای اطراف ما در فصل کم حجم (لو سیزن) هستند ولی هزینه ای که از گردشگران دریافت می کنند دوبرابر هزینه جاری است.
وی تصریح کرد: در فصول کم حجم گردشگری اگر تورهای کیش و مشهد را با تورهای خارجی مقایسه کنیم می بینیم که حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد هزینه تورهای خارجی است و این نکته قابل تامل است.
وی به توسعه گردشگری در دو سال گذشته در شهرهای توریستی ایران اشاره کرد و افزود: برنامه دولت این است که به غیر از شهرهایی که به جذب گردشگر شهره هستند از جمله مشهد، شیراز، یزد و غیره به گسترش این صنعت در جزیره کیش و سرعین کمک کند.
وی افزود: جزیره کیش با جمعیت ۲۸ هزار نفری در سال میزبان یک میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر و شهر سرعین ۶ هزار نفری میزبان ۴۵۰ هزار گردشگر است.
سلطانی فر به توفیقات شهر تبریز در زمینه صنعت گردشگری نیز اشاره کرد و افزود: تبریز توانست عنوان شهر فرش را از سوی شورای عالی صنایع دستی جهان و همچنین شهر خلاق و مرکز گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ میلادی را کسب کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا