پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

آغاز پروژه های عمرانی امامزادگان شهرستان نطنز/جشن ازدواج زوج های جوان در امامزاده محمد هلال بن علی(ع)آران و بیدگل

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اکبری اظهار داشت: با اجرای طرح مودت و به همت خیرین نیکوکار دو پروژه عمرانی جهت توسعه زیرساخت امامزادگان شهرستان نطنز آغاز و همچنین پروژه سنگ کاری صحن حرم مطهر امامزاده داود(ع) نطنز نیز به بهره برداری رسید.

وی افزود: پروژه سنگ کاری داخل صحن و حرم مطهر امامزاده داود(ع) روستای حنجن نطنز به مساحت ۳۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون ریال از محل کمک های مردمی انجام شد و به بهره برداری رسید.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز ادامه داد: همچنین فاز دوم پروژه بلوار حرم تا حرم که از امامزاده سلطان حسین(ع) تا حرم مطهر امامزاده علی بن محمد(ع) روستای میلاد جرد است آغاز شد مسافت این بلوار ۲ کیلومتر است که این پروژه شامل؛ تکمیل زیر سازی بلوار، لوله گازی برای آبیاری فضای سبز بلوار و جدول گذاری بلوار است با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال از طریق جمع آوری کمک های مردمی آغاز شد.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اکبری گفت: در راستای رفاه حال زائران و مسافران نیز بازسازی سرویس های بهداشتی امامزاده سید جلال الدین مهدی(ع) روستای تکیه نیز آغاز شد که این پروژه نیز شامل؛ بازسازی ۱۲ چشمه سرویس بهداشتی به مساحت ۱۰۰ متر مربع انجام می شود این فعالیت عمرانی نیز با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال و به همت خیرین نیکوکار انجام می شود.

**بقاع متبرکه و امامزادگان پشتوانه بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می شوند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: وجود هر بقعه متبرکه و امامزاده عظیم الشانی در هر نقطه و منطقه ای یک بنیاد فرهنگی در توسعه دین اسلام محسوب می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک در سالروز تکریم و بزرگداشت مقام شامخ بقاع متبرکه و امامزادگان اظهار داشت: کشور جمهوری اسلامی ایران بحمدالله از برکات اهل بیت(ع) و امامزادگان جلیل القدر به عنوان فرزندان آنان برخوردار است که این امر نعمت بسیار بزرگی است که خداوند متعال نصیب مردم مومن و ولایتمدار ایران کرده است.

وی افزود: هریک از بقاع متبرکه و امامزادگان مرکز نشر اسلام ناب محمدی و مرکز اعتماد مردم در کشور محسوب می شوند که آنان را به پایگاهی برای رجوع به فرهنگ اهل بیت(ع) و تکیه گاهی در جهت رفع نیازمندی هایی همچون مسائل اعتقادی، مادی و معنوی جامعه تبدیل کرده است و از این رو است که این اماکن متبرکه برای جامعه اسلامی ما بسیار ارزشمند هستند و به همین سبب نیز روزی را در تقویم ملی به نام سالروز تکریم و بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه نامگذاری شده است لذا ارزش گذاری به این پایگاه های اعتقادی و بزرگ بسیار دقت و قابل توجه است و باید به آنان بسیار اهمیت داد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: در همین راستا است مقام معظم رهبری(حفظ الله) فرمودند باید بقاع متبرکه و امامزادگان به قطب های فرهنگی تبدیل شوند زیرا که هریک از این اماکن متبرکه مرکز یک بنیاد فرهنگی در توسعه دین اسلام محسوب می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک خاطر نشان شد: هریک از بقاع متبرکه و امامزادگان پشتوانه بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می شوند و حرکت در راستای تکریم و تقویت جایگاه آنان حرکتی بزرگ و ارزشمند است و در همین جهت است که باید بزرگداشت این ستارگان آسمان امامت و ولایت به نحو احسنت و در سطح گسترده ای در کشور مورد توجه قرار بگیرد و در این جهت نیز برنامه های بسیار قوی و با کیفیتی برگزار شود.

وی یادآور شد: جایگاه بقاع متبرکه جایگاهی اعتقادی و در راس کشور و نظام جمهوری اسلامی است و جایگاه این بزرگان جایگاه رفیع هدایتی در جامعه ما محسوب می شوند و همچنین یکی از ارکان ولایتمداری جامعه ما نیز همین ستارگان آسمان امامت و ولایت هستند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه از اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه در جهت تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی تشکر و قدر دانی کرد و گفت: در سال های اخیر با مدیرت انقلابی و جهادی حجت الاسلام و المسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای توسعه عمرانی و همچنین اجرای برنامه های فرهنگی در بقاع متبرکه سراسر کشور اقدامات بسیار خوب و بزرگی صورت گرفته شده است.

**جشن ازدواج زوج های جوان در امامزاده محمد هلال بن علی(ع)آران و بیدگل

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل گفت: همزمان با سالروز تکریم و بزرگداشت بقاع متبرکه و امامزادگان زوج های جوان زندگی مشترک خود را با حضور در جوار حرم مطهر محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل آغاز کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین ولی الله روان اظهار داشت: زوج های جوانی از کاشان با حضور در جوار حرم مطهر محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل آغاز زندگی خود را جشن گرفتند.

وی افزود: این زوج های جوان براین اعتقاد هستند آغاز زندگی مشترک آنان در جوار فرزند بلافصل حضرت علی(ع) زندگی مشترک آنان را در برابر مسائل مختلف بیمه می کند و به همین منظور تصمیم گرفتند تا زندگی مشترک خود را در جوار حرم مطهر این امامزاده واجب التعظیم آغاز کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل ادامه داد: این مراسم همزمان با سالروز تکریم و بزرگداشت مقام شامخ بقاع متبرکه و امامزادگان عظیم الشان در جوار حرم مطهر این امامزاده واجب التکریم برگزار شد که از طرف آستان مقدس این امامزاده جلیل القدر نیز پک فرهنگی به زوج ها اهدا شد.

حجت الاسلام و المسلمین ولی الله روان خاطر نشان شد: برگزاری این دست از مراسم ها در جوار حرم مطهر امامزادگان عظیم الشان با هدف ترویج زندگی به سبک اسلامی و با رویکرد ترغیب جوانان به ازدواج آسان برگزار می شود.

**مراسم بزرگداشت امامزاده محمود(ع) دولت آباد برگزار می شود

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار گفت: همزمان با دهه کرامت و به مناسبت تکریم از مقام شامخ امامزادگان مراسم بزرگداشت امامزاده محمود بن جعفر(ع) دولت آباد با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن فاضلی اظهار داشت: همزمان با دهه کرامت و در راستای تجلیل از مقام شامخ امامزادگان جلیل القدر مراسم بزرگداشت امامزاده محمود بن جعفر(ع) دولت آباد با حضور حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، جمعی از مسئولان شهرستان و همچنین مربیان و قرآن پژوهان طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در جوار صحن مطهر این امامزاده جلیل القدر برگزار می شود.

وی افزود: این مراسم روز چهارشنبه ۱۱ مرداد ماه همراه با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و قرانی در جوار این امامزاده واجب التعظیم برگزار می شود که در این مراسم کیک ۱۰۰ کیلیوگرمی که به همین مناسبت تهیه شده نیز بین زائران و مجاوران این امامزاده عظیم الشان توزیع می شود.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار گفت: آستان امامزاده سیدمحمود (علیه السلام) در شهرستان برخوار، بخش برخوار، شهر دولت آباد واقع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا