پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

کشف ۱۰۰ میلیون ریال سرقت از اماکن خصوصی/انبار لوازم خانگی در اصفهان لو رفت/کلاهبرداری تحت عنوان فروش نرم افزار هک

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان ،سرهنگ “علی جعفری نژاد” گفت: در پی شکایت چندین شهروند مبنی بر سرقت از اماکن خصوصی ، رسیدگی به این موضوع در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: سرانجام ماموران گشت یکی از کلانتری های شهرستان خمینی شهر موفق شدند سارق را حین سرقت مشاهده و دستگیر کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت :این سارق در بازجوئی های پلیس به سرقت ۱۰۰ میلیون ریال اموال از اماکن خصوصی شهروندان اعتراف کرد. سرهنگ “جعفری نژاد” با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده وشناسایی مالباختگان به مراجع قضائی تحویل داده شد، به همشهریان توصیه کرد: در صورتی که محوطه ساختمان و کارگاه ها فاقد روشنایی کافی است روشنایی لازم را تامین و برای کلیه درب ها به ویژه درب ورودی از قفل های مطمئن استفاده کنید و قفل هایی که کلید یدکی آن ها گم شده و یا برای مدتی در اختیار دیگران بوده است را تعویض کنید .

**انبار لوازم خانگی در اصفهان لو رفت

 کارآگاهان پلیس آگاهی استان در بازرسی از انباری در یکی از مناطق شهر اصفهان یک محموله لوازم خانگی قاچاق به ارزش پنج میلیارد ریال را کشف کردند.

سرهنگ کارآگاه “ستار خسروی” گفت : در پی دریافت اخباری مبنی بر دپوی یک محموله لوازم خانگی خارجی دریک انبار و اینکه مالک آنجا قصد توزیع آنها را دارد بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا قرار گرفت .

وی افزود:پس از هماهنگی با مقام قضائی یک اکیپ ویژه از کارآگاهان به محل اعزام و در بازرسی صورت گرفته ۱۶۷ قلم لوازم خانگی خارجی شامل ۴۱ عدد اجاق گاز، یک دستگاه ماشین اتوماتیک اسپرسو، چهاردستگاه اجاق ماکروویو ،یک دستگاه بخار پز،چهار دستگاه توستر – هفت فر ،۱۲ دستگاه آبگرمکن برقی ،۱۳ دستگاه جارو برقی ،۱۳ دستگاه چرخ گوشت ،۶ دستگاه ماشین لباسشویی ،۱۶ عدد میز اتو، ۹ دستگاه یخچال ، ۲۹ ماشین ظرفشویی، چهار ماشین خشکشویی و هفت هود آشپزخانه کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه مالک انبار مدارک مربوطه گمرکی را ارائه نداد ادامه داد: کالاهای کشف شده که ارزش آنها توسط کارشناسان مربوطه پنج میلیارد ریال اعلام شده توقیف و انبار پلمب شد.

سرهنگ خسروی در پایان با اشاره به اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد به مالکان انبارها و منازل استیجاری هشدار داد ، از انبار و دپوی کالاهای خارجی فاقد مدارک مثبته گمرکی بپرهیزند ، منازل مسکونی خود را به افرادی که قصد دارند از آن به عنوان انبار استفاده کنند اجاره ندهند و در صورت کشف کالای قاچاق در منزل یا انبار مالک آنجا می بایست پاسخگو باشد .

**باطری های قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی شهرستان نائین از کشف یک محموله باطری خارجی خودرو به ارزش دو میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “صادق کاظم زاد ” گفت : ماموران ایستگاه بازرسی شهید شرافت شهرستان نائین حین کنترل خودروهای عبوری از ایستگاه به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو یک محموله باطری خارجی خودرو به وزن ۲۰ تن کشف شد که مدارک گمرکی ارائه شده توسط راننده فاقد اعتبار لازم بود .

این مقام انتظامی بیان داشت : محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه دو میلیارد ریال ارزش گذاری شده است .

سرهنگ کاظم زاد افزود: در این خصوص راننده دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با مفسدان اقتصادی و قاچاقچیان کالا برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه فعالیت به آنها نخواهد داد.

**کلاهبرداری تحت عنوان فروش نرم افزار هک

 فردی که با تبلیغ در فضای مجازی تحت عنوان فروش نرم افزار هک شبکه های اجتماعی از شهروندان کلاهبرداری می کرد توسط ماموران پلیس فتای اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی ” رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت :با توجه به گزارشات واصله مبنی بر اینکه فردی در فضای مجازی تبلیغ فروش نرم افزار هک شبکه های اجتماعی می کند و از کاربران کلاهبرداری می کند بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام مسئول عنوان داشت:با مشاهده تبلیغات آن شخص و بررسی آن نرم افزار محرز شد نرم افزار مورد ادعا کارایی نداشته و صرفا برای کلاهبرداری از شهروندان می باشد.

وی افزود:با انجام اقدامات تخصصی عامل انتشار آن نرم افزار که در کانال های زیادی اقدام به تبلیغ می کرد شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ مرتضوی در پایان اشاره داشت : علاوه بر اینکه دانلود ، خرید و استفاده از نرم افزارهای هک جرم محسوب می شود تمام این نرم افزارها ابزاری برای سرقت و یا کلاهبرداری از کاربران نیز می باشند لذا به کاربران توصیه می شود به این تبلیغات کذب در شبکه های اجتماعی اعتنا نکنند.

**سارقان میلیاردی منازل شاهین شهر دستگیر شدند

 فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر از شناسایی و دستگیری دو سارق حرفه ای منزل که بیش از یک میلیارد ریال وجوه نقد و اموال از منازل سرقت کرده بودند خبر داد.

سرهنگ “رجبعلی مختاری” اظهار داشت : در پی وقوع چندین مورد سرقت از منازل شهروندان در شهرستان شاهین شهر بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند دو سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر کنند.

سرهنگ مختاری ادامه داد: این دو سارق هنگامی که با مدارک و مستندات پلیس روبرو شدند به سرقت از منازل شهروندان شاهین شهری اعتراف کردند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این دو سارق در سرقت از یک منزل یک میلیارد ریال وجوه نقد و طلا سرقت کرده بودند اظهار داشت:در بازرسی از مخفیگاه سارقان ۶۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه شامل تابلو فرش های نفیس، ظروف نقره و عتیقه، تلوزیون های ال ای دی ، لپ تاپ، دوربین و دیگر وسایل منزل کشف شد.

سرهنگ مختاری با اشاره به اینکه مالبختگان این سرقت ها شناسایی شده اند و اموال آنها پس از طی مراحل قانونی بازگردانده می شود گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان از مردم خواست ، منازل خود را به تجهیزات پیشگیری از سرقت مانند قفل های استاندارد ،حفاظ،نرده و … مجهز کنید ،در صورت مشاهده پرسه زنی افراد مشکوک در اطراف محل زندگیتان موضوع را به پلیس اطلاع دهید و درصورت وقوع سرقت بدون تغییر دادن صحنه سرقت موضوع را بلافاصله به پلیس اطلاع دهید.

**کشف یک تن و ۷۰۰ کیلوگرم مواد افیونی در عملیات ضربتی پلیس اصفهان

فرمانده انتظامی استان گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی شب گذشته در یک عملیات ضربتی ضمن انهدام چهار باند بزرگ قاچاق مواد مخدر، یک تن و ۷۰۰ کیلوگرم مواد افیونی را از آنان کشف کردند.

سردار “عبدالرضا آقاخانی” اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان در ادامه ماموریت های ویژه خود برای مقابله با شبکه ها و باندهای قاچاق مواد افیونی از ورود محموله های سنگین مواد مخدر از مسیرهای های استان مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران این پلیس پس از انجام یک کار دقیق و حساب شده علمی و تخصصی و شناسائی محل های عبور قاچاقچیان، طی یک عملیات ویژه و ضربتی تعداد چهار باندی که در زمینه حمل و انتقال مواد از مرزهای شرقی به داخل کشور فعالیت می کردند را دستگیر و مقدار یک تن و ۷۰۰ کیلوگرم انواع مواد افیونی را از آنان کشف کردند.

این مقام مسئول عنوان داشت: مواد افیونی کشف شده شامل ۲۴۰ کیلوگرم هروئین، ۲۰۰ کیلوگرم حشیش و یک تن و ۲۶۰ کیلوگرم تریاک می باشند.

این مقام مسئول با بیان اینکه محموله های مذکور در منطقه شرق استان کشف شدند اظهار داشت: در این عملیات تعداد ۱۱ نفر قاچاقچی که قصد انتقال این مواد توسط چهار دستگاه خودروی سبک و سنگین را به استانهای شمالی کشور  داشتند دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی استان، موضوع مواد مخدر را یکی از دغدغه های مردم و مسئولان استان بیان کرد و اظهار داشت: پلیس اصفهان علاوه بر مقابله جدی و قاطعانه با شبکه ها و باندهای قاچاق، توجه و اهتمام ویژه ای به حاشیه ها و نقاط آلوده دارد و با توزیع کنندگان خرد مواد مخدر در این نقاط به شدت مقابله می کند.

آقاخانی با بیان اینکه، توزیع مواد مخدر و حضور معتادان متجاهر در سطح جامعه زیبنده پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی نیست اظهار داشت: از همه شهروندان می خواهیم که در پاکسازی محلات از لوث وجود این گونه افراد به پلیس کمک کنند و هرگونه اطلاع و آگاهی در زمینه فعالیت توزیع کنندگان مواد مخدر را در اختیار ماموران ما قرار دهند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: توصیه من به خانواده ها نیز این است که بیشتر مراقب فرزندانشان باشند و در خصوص عواقب و پیامدهای دوستی با افراد ناباب و مصرف مواد مخدر آنان را آگاه کنند.

**واژگونی پراید یک کشته و ۲ مجروح برجای گذاشت

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان از واژگون شدن یک دستگاه سواری پراید در محور “خور-جندق” و فوت یکی از سرنشینان و مجروح شدن دو سرنشین دیگر آن خبر داد.

سرهنگ “جواد درستکار” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت:روز گذشته ماموران پلیس راه “خور-جندق” از واژگون شدن یک دستگاه سواری پراید در این محور باخبر و به محل اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی یکی از سرنشینان خودرو فوت و دو سرنشین دیگر آن به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شدند. سرهنگ درستکار ادامه داد:کارشناسان تصادفات جاده ای علت وقوع این حادثه رانندگی را عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب آلودگی اعلام کرده اند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان در پایان از رانندگان خواست،با سرعت مطمئنه و مجاز و توجه کامل به جلو و اطراف رانندگی کنید و هر گاه احساس خستگی و خواب آلودگی داشتید در مکانی امن توقف و پس از رفع خستگی به ادامه مسیر بپردازید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا