حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

رضایت بالای گردشگران خارجی از پلیس ایران/تمهیدات ویژه پلیس اصفهان برای امنیت گردشگران در اقامتگاه های بوم گردی

دکتر اللهیاری، در جمع روسای کلانتری های حوزه مناطق گردشگری استان با تبریک میلاد با سعادت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) گفت: امروز یکی از افتخارات کشور ما وجود امنیت در منطقه پرالتهاب خاورمیانه است که این نعمت بزرگ با تلاش ها و جانفشانی های نیروهای مسلح به ویژه نیروی انتظامی در جای جای ایران اسلامیمان به دست آمده و همین موضوع نیز باعث رونق صنعت گردشگری شده است.
وی، امنیت را یک فرصت و ظرفیت برای جذب گردشگران خارجی عنوان کرد: بایستی تلاش کنیم که از این فرصت بسیار با ارزش نهایت استفاده را به عمل آوریم و زمینه حضور گردشگران که می تواند به اقتصاد و اشتغال کشور کمک کند را فراهم کنیم.
این مقام مسئول با بیان اینکه کشور ما جزو ۱۰ کشور دنیا از نظر جاذبه های فرهنگی، تاریخی و طبیعی است گفت: در سند چشم انداز ۲۰ ساله ما قرار بود ۲۰ میلیون گردشگر را جذب کنیم و به رتبه اول منطقه در این صنعت دست یابیم اما امروز که هشت سال بیشتر تا سال ۱۴۰۴ باقی نمانده تنها پنج میلیون گردشگر جذب کرده ایم ، از سوی دیگر خیلی از کشورهای منطقه به رقم جذب ۲۰ میلیون گردشگر دست پیدا کردند و ما برای اینکه بتوانیم رتبه اول منطقه در این حوزه را کسب کنیم بایستی تلاش بیشتری را انجام دهیم.
اللهیاری به تلاش رسانه های دنیا در زمینه اسلام هراسی و ایران هراسی و ایجاد تردید در بین گردشگران برای سفر به کشور ما اشاره کرد و گفت: امروز خوشبختانه با اهتمام ویژه نیروی انتظامی امنیت خوبی را در حوزه گردشگری شاهد هستیم به طوری که همه گردشگران هنگامی که به ایران می آیند به دروغ بودن تبلیغات رسانه های غرب بر علیه کشورمان اذعان کرده و عنوان می کنند که امنیتی و ارامشی که در اینجا داشتند را حتی در کشور خودشان تجربه نکرده بودند و از عملکرد پلیس ایران بسیار رضایت دارند.
وی از توجه ویژه نیروی انتظامی به حوزه گردشگری تقدیر کرد و گفت: در گذشته برخی مواقع تعرضاتی به گردشگران صورت می گرفت که باعث می شد تا رسانه های غربی به بزرگنمایی آن بپردازند اما امروز خوشبختانه با اقدامات خوبی که پلیس انجام داده شاهد امنیت بالای گردشگران از زمان ورود تا خروج آنها هستیم
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان با اشاره به فراگیری گردشگری از حضور توریست ها در روستاها و مناطق طبیعی دور افتاده خبر داد و گفت: امروز حضور گردشگران خارجی به دلیل وجود جاذبه های طبیعی در دورترین روستاهای استان نیز حضور پیدا می کنند که می بایستی تمیهدات ویژه ای برای امنیت آنان در نظر گرفته شود.
وی در ادامه حفاظت از آثار و بناهای تاریخی را یکی از زمینه های تعامل مشترک با نیروی انتظامی عنوان کرد و گفت: کشور ما دارای یک فرهنگ غنی ۴ هزار ساله است و آثار و بناهای تاریخی که از گذشتگان ما باقی مانده به عنوان سند افتخار و پشتوانه هویتی ما محسوب می شوند و برعهده همه هموطنان است که در حفاظت از این ارزشهای هویتی کوشا باشند.
اللهیاری، اقدامات نیروی انتظامی در مقابله با حفاری های غیر مجاز در اماکن تاریخی را قابل تقدیر توصیف کرد و گفت: امروز تهدید غارت آثار تاریخی بسیار جدی است به طوری که برخی به صورت سازمان یافته و برخی نیز براساس تصور غلط به منظور کشف گنج به این آثار آسیب جدی وارد می کنند که در این زمینه کلانتری ها و پاسگاه ها می توانند نقش مهمی را ایفا کرده و از تمام ظرفیت و امکانات خود برای مقابله با این گونه افراد استفاده کنند.
وی سپس به موضوع صنایع دستی غنی کشور به عنوان یکی از ظرفیت های مهم توسعه اشتغال و تولید در کشور اشاره کرد و بیان داشت: یکی از تهدیدات جدی این حوزه بحث قاچاق صنایع دستی و ورود صنایع دستی تقلبی به کشور است که در این زمینه نیروی انتظامی نقش بسیار حساس و ویژه ای دارد و می بایست از ورود این گونه کالاها جلوگیری به عمل آورد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه قاچاق صنایع دستی، تهدید بزرگی برای از دست دادن بازارهای بزرگ جهانی برای تولید کنندگان صنایع دستی ایران و عدم رغبت گردشگران خارجی به تولیدات داخلی است خواستار حساسیت بیشتر پلیس به مبارزه با قاچاق این گونه کالاها به کشور شد.
**تمهیدات ویژه پلیس اصفهان برای امنیت گردشگران در اقامتگاه های بوم گردی
جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به حضور گردشگران در روستاهای گردشگر پذیر ، از برنامه ها و تمهیدات ویژه این فرماندهی برای تامین امنیت گردشگران خارجی در اقامتگاه های بوم گردی خبر داد.
سرهنگ” حسین حسین زاده” در نشست با روسای کلانتری های حوزه مناطق گردشگری استان گفت: براساس نظر سنجی های معتبر بین المللی کشور ایران از نظر مناظر طبیعی رتبه پنجم و از نظر اماکن تارخی رتبه دهم و از نظر امنیت یکی از عالی ترین سطوح امنیتی جهان را دارا است و همین امر باعث رشد سفر گردشگران خارجی به کشور ما شده است.
وی با بیان اینکه نیروی انتظامی اهمیت ویژه ای برای امنیت گردشگران خارجی قائل است اظهار داشت: امروز ایران به یکی از گزینه های اول گردشگران جهان تبدیل شده و همین امر باعث خنثی شدن تبلیغات دروغین رسانه های غربی برای نا امن جلوه دادن کشورما شده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه غول های رسانه ای دنیا ما را مردمانی بد، خشن، تندخو و حامی تروریست معرفی می کنند اظهار داشت: زمانی که یک گردشگر وارد ایران شده و با امنیت بالا، برخورد خوب پلیس ، مهربانی و میهمان نوازی مردم مواجه می شود به تمام دروغ های این رسانه ها پی می برد و می تواند پیام رسان فرهنگ غنی ایران به سایر نقاط جهان باشد.
جانشین فرمانده انتظامی مهمترین وجه حضور گردشگران خارجی به کشور را خنثی کردن پروژه ایران هراسی رسانه های غربی عنوان کرد و گفت: در این زمینه نیروی انتظامی می تواند نقش بسیار زیادی را ایفا کند.
وی افزود: بسیاری از گردشگران خارجی با نوشتن خاطرات خود در دفتر یاد نامه ایستگاه پلیس گردشگری واقع در میدان تاریخی امام (ره)، کارکنان پلیس اصفهان را مهربان، صمیمی، جدی و منظم توصیف کردند که مسلماً این گونه برخورد ها می تواند تبلیغی خوبی برای پلیس ایران در دنیا باشد.
حسین زاده با بیان اینکه درچهارماهه امسال هیچگونه گزارشی از جرم علیه گردشگران خارجی در سطح استان نداشتیم گفت: پیشگیری از وقوع جرم علیه گردشگران خارجی در دستور کار ویژه پلیس استان است به طوری که با هوشمندی و دقت کامل از زمان ورود انان به استان تا زمان خارج شدنشان نظارت های خاصی صورت می گیرد.
این مقام انتظامی پیشگیری از وقوع جرم در این حوزه را بسیار مهم و تاثیرگذار قلمداد کرد و بیان داشت: هرچند افرادی که متعرض گردشگران شوند در سریع ترین زمان ممکن دستگیر می گردند اما باید تمام تلاش خود را انجام دهیم که کوچکترین جرمی در این حوزه اتفاق نیافتد.
جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه خوشبختانه امروز شاهد مهاجرت معکوس از شهرهای بزرگ به روستاهای گردشگر پذیر هستیم عنوان داشت: کسانی که در گذشته به شهرهای بزرگ مهاجرت کرده بودند امروز با رشد و رونق گردشگری به شهرها و روستاهای خود باز می گردند و این نشان دهنده وجود امنیت در این مناطق است.
سرهنگ حسین زاده با اشاره به رشد و توسعه اقامتگاه ها بوم گردی در روستاهای گردشگر پذیر استان گفت: برنامه ها و تمهیدات ویژه ای برای تامین امنیت گردشگران خارجی در این نقاط صورت گرفته تا انشاء اله با آرامش خاطر و بدون هیچ گونه مشکل خاصی از این مناطق دیدن کرده و با رضایت کامل استان ما را ترک کنند.
وی در ادامه از ارائه خدمات پلیس اصفهان به گردشگران خبر داد و گفت: در این زمینه چندین هزار نقشه به زبان انگلیسی و چندین هزار جلد بروشور و تراکت در خصوص نحوه ارتباط با پلیس و پیشگیری از وقوع جرم در بین گردشگران خارجی توزیع شده و آموزش های لازم به سرپرستان تورها داده شده است و پلیس با حضور در محل های گردشگری ضمن گفت گوی چهره به چهره با گردشگران نسبت به رفع نیازهای امنیتی و انتظامی آنان اقدام کرده که با استقبال خوبی در این زمینه مواجه شده است.
جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان به سرپرستان تورهای گردشگری نیز توصیه کرد، ارتباط نزدیکی با نیروی انتظامی داشته باشند و انتقاد یا پیشنهادهای خود و یا دیدگاه های گردشگران خارجی در خصوص عملکرد پلیس را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۹۷ اعلام کنند و حتماً توصیه های پلیس در پیشگیری از وقوع جرم علیه گردشگران را جدی بگیرند.
**توقیف محموله میلیاردی برنج در نائین
فرمانده انتظامی شهرستان نائین از کشف یک محموله برنج خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.
سرهنگ “صادق کاظم زاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران انتظامی پاسگاه ایست و بازرسی شهید شرافت شهرستان نائین حین نظارت و کنترل خودروهای عبوری از ایستگاه به یک کامیون کشنده مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: این خودرو حامل ۲۳ تن و ۷۰۰ کیلو گرم برنج خارجی بود که راننده آن مدارک مثبته گمرکی را ارائه نداد و خودرو و محموله توقیف شدند.
این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری راننده و تحویل وی به مراجع قضائی بیان داشت: کارشناسان مربوطه ارزش محموله کشف شده را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعلام کرده اند .
سرهنگ کاظم زاد در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا زمینه رکود و بیکاری را در کشور فراهم می کند که در این خصوص از مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار مربوطه را در اسرع وقت از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
**ثبت نام تورهای مسافرتی کلاهبرداری بود
فردی که با درج آگهی های تقلبی در فضای مجازی تحت عنوان تورهای مسافرتی از کاربران کلاهبرداری کرده بود توسط ماموران پلیس فتای اصفهان شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی ” رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت :در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر ثبت نام و پرداخت مبالغی بابت تورهای مسافرتی و این موضوع که هیچ خدماتی به آنها ارائه نشده، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: افراد شاکی اظهار داشتند در فضای مجازی و سایت دیوار آگهی ای را مشاهده می کنند که در آن تورهای مسافرتی ارزان قیمت با عنوان”تورهای لحظه آخری” درج شده که پس از تماس با فرد آگهی دهنده مبلغ سفر را برای رزرو آنها در تور دریافت می کند اما متوجه می شوند که هیچ توری در میان نبوده و این آگهی برای کلاهبرداری بوده است.
این مقام مسئول عنوان داشت: با انجام اقدامات تخصصی در فضای مجازی متهم در خارج از استان اصفهان شناسایی که با هماهنگی مقام محترم قضایی و اعزام اکیپی از ماموران پلیس فتا در مخفیگاه خود دستگیر و به استان اصفهان انتقال داده شد.
سرهنگ مرتضوی افزود: متهم ابتدا منکر بزه انتسابی شده اما در مواجه با مدارک و مستندات قانونی به ۲۲ مورد کلاهبرداری از کاربران تحت عنوان ثبت نام تورهای لحظه آخری به مشهد مقدس،کیش،قشم و دیگر شهرها اعتراف کرد.
رئیس پلیس فتای اصفهان در پایان به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: بدون تحقیق و بررسی دقیق در مورد آگهی های درج شده در فضای مجازی اقدام به خرید کالا یا خدمات نکنید و زودتر از موعد پولی بابت آن پرداخت نکنید.
**توقیف ۶۰۰میلیون ریال کفش و لباس قاچاق در اصفهان
کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان در بازرسی از انباری در شهر اصفهان یک محموله کفش و لباس خارجی به ارزش ۶۰۰ میلون ریال را کشف کردند.
سرهنگ “ستارخسروی” رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس ،گفت: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس از دپوی تعداد زیادی کفش و البسه قاچاق در انباری مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.
وی ادامه داد: کارآگاهان پس از هماهنگی با مقام قضائی از انبار مذکور بازرسی کردند که در این عملیات تعداد ۵۰۳ جفت کفش بچه گانه و یک هزار و ۸۷۴ ثوب انواع لباس خارجی فاقد مدارک مثبته گمرکی کشف شد.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کالاهای کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۶۰۰ میلیون ریال ارزش گذاری شده اضافه کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.
کارآگاه خسروی در پایان از عموم شهروندان خواست ، هرگونه اخبار مربوطه به کالای قاچاق را در اسرع وقت از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
**مراقب فرزندان خود در استفاده از شبکه های اجتماعی باشید
رسانه در عصر حاضر جزء اساسی‌ترین دانش‌‏های بشری است که توانسته به عنوان عنصری کلیدی و تعیین کننده، دنیای کنونی را در عین وابستگی تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
از میان رسانه‌ها، اینترنت به عنوان مهمترین رسانه عصر جدید و شبکه های اجتماعی بخصوص شبکه های مبتنی برموبایل یکی از برجسته ترین رسانه هاست.
در کنار محاسن و مزایای بی شمار خود که می تواند منشاء آثار مثبت و بالنده برای تعالی انسان باشد نقش تخریب کننده نیز ایفاء می نماید.
یکی از آسیب‌ها ، اعتیاد به آن است به طوری که انسان وابستگی شدید به فضای مجازی پیدا کرده و در دام اعتیاد اینترنتی و مصیبت‌های ناشی از آن می افتد و مشکلات جدی تحصیلی و خانوادگی برای مخاطبان به وجود می آورد و این مسأله آغازگر آسیب های متعدد دیگر نیز می تواند باشد که از جمله این آسیب ها می توان به آسیب‌های خانوادگی، ارتباطی، عاطفی، روانی و جسمی اشاره کرد.
در فضایی که افراد از همدیگر جز یک هویت مجازی سراغ ندارند، معمولاً چنین دوستی‌هایی نتیجه ی خوبی به دنبال نخواهد داشت و تاکنون بارها مشاهده شده است که این دوستی‌های اینترنتی، سرنوشت غم بار و تلخی به دنبال داشته است.
برای بسیاری از والدین، هدایت فرزندان در نحوه استفاده از شبکه‌‌های اجتماعی نه‌تنها نگران کننده است بلکه برای آنها نوعی چالش محسوب می‌شود.
اما استفاده از روش‌های درست، می‌تواند به پدر و مادر‌ها کمک کند تا نمونه‌های مثبتی را برای فرزندان خود قرار دهند و به آنها نحوه مسئولانه و درست استفاده کردن از این شبکه‌های اجتماعی را آموزش دهند.
توصیه های آموزشی به والدین :
– اطلاعات خود را راجع به شبکه‌های اجتماعی بالا ببرید
– ایجاد محدودیت سنی
اگر در حال حاضر فرزندان شما اجازه استفاده از شبکه‌های اجتماعی را ندارند، ایده خوبی است که سن مجاز استفاده از این شبکه‌ها را برای آنها مشخص کنید.
– با فرزندان خود در مورد خطرات و نتایج استفاده نادرست از شبکه‌های اجتماعی صحبت کنید
بسیاری از نوجوانان عواقب استفاده از شبکه‌های اجتماعی را نمی‌دانند. آنها مایل‌اند در دسترس بودن اطلاعات خود توسط دیگران را نادیده بگیرند و به راحتی از کنار قابل دید بودن فعالیت‌های آنلاین خود توسط دیگران بگذرند.
– قوانین و دستورالعمل‌هایی را برای فرزندتان تنظیم کنید.
برای القای عادت‌های مثبت در نحوه استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌توانید قوانینی را برای فرزندان‌تان وضع کنید. برای مثال، در طول هفته یک محدوده زمانی مشخصی را برای صرف کردن در شبکه‌های اجتماعی مشخص کنید. همچنین می‌توانید برای تمرین در یک زمان مشخص به همراه فرزندتان در این شبکه‌ها به فعالیت بپردازید.
– به طور منظم تنظیمات خصوصی فرزندتان را بررسی کنید.
به صورت منظم تنظیمات خصوصی فرزندتان را در شبکه‌های اجتماعی بررسی کنید. شبکه‌های اجتماعی همیشه در حال ایجاد تغییر و تحولاتی در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های خود هستند، پس شما باید از امنیت پروفایل فرزندتان اطمینان حاصل نمایید.
گردآوری توسط معاونت اجتماعی شهرستان کاشان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا