شهر و جامعهعناوین اخبار

مجموعه آلبوم صوتی و کتاب شنونده پارسی رونمایی شد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، این اثر “لذت آشنایی با دستگاه‌ها و موسیقی ایرانی برای شنونده” نام دارد و گامی است در راستای آموزش همه کسانی که موسیقی ایرانی را دوست دارند.

علی‌اصغر شاهزیدی استاد آواز مکتب اصفهان این حرکت را ارزشمند دانست و بیان داشت: در موسیقی قبل از هر چیز باید از مردمی تشکر کرد که موسیقی را حمایت می‌کنند، آنان صاحبان اصلی موسیقی هستند.

وی به تلاش‌های بسیار برای مجموعه “شنونده پارسی” اشاره کرد و گفت: عده زیادی دست در دست هم دادند تا این اثر آماده شود، اما نباید فراموش کرد که خستگی تأثیر زیادی بر کیفیت اجرای زنده دارد، استاد تاج تأکید می‌کرد از یک روز قبل از کنسرت خواننده نباید حتی حرف بزند چه برسد به آنکه استرس داشته باشد.

محمدرضا مصدقی، از چهره‌هایی به شمار می‌رود که بسیار برای به ثمر رسیدن شنونده پارسی تلاش کرده است. وی در مورد مزیت‌های این مجموعه اذعان داشت: اولین مزیت این اثر یکدست بودن آن بوده و دلیل آن استفاده همه هنرمندان از مکتب درس استاد شاهزیدی است. در مکتب آوازی اصفهان دقت زیادی بر شعر و ادای صحیح کلمات و عروض‌ها وجود دارد که سبب شیوایی کلام اثر شنونده پارسی می‌شود.

جلیل سجادی، مدیر پروژه مجموعه شنونده پارسی با بیان این موضوع که مردم ایران به موسیقی سنتی علاقه‌مند هستند، افزود: افراد زیادی خواهان دانستن اصول موسیقی کشور خود هستند، حتی افرادی که تنها شنونده آثار موسیقی هستند دوست دارند تا با دستگاه‌ها آشنا شوند اما این امر در حال حاضر باوجود منابع بسیار عالی میسر نیست زیرا این منابع برای نوازندگان حرفه‌ای نگارش شده‌اند.

وی در مورد دید غالب بر کتاب و آلبوم صوتی شنونده پارسی اظهار داشت: در این اثر سعی شده تا مفاهیم موسیقی برای شنوندگان موسیقی با زبانی ساده بیان شود و به همین جهت اسم این مجموعه “لذت آشنایی با دستگاه‌ها و موسیقی ایرانی برای شنونده” بوده و همه می‌توانند از آن بهره ببرند.

 

** برگزاری نخستین دوره فیلمنامه خوانی در کتابخانه مرکزی

نخستین دوره فیلمنامه خوانی با حضور سعید محسنی سه شنبه های هر هفته در کتابخانه مرکزی برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، این دوره برای نخستین بار با حضور “سعید محسنی” به عنوان مدرس دوره در حال برگزاری می باشد.

دفتر تخصصی سینما سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با برنامه ریزی انجام شده روزهای سه شنبه هر هفته از ۱۰ مردادماه به برگزاری دوره فیلمنامه خوانی اقدام کرده است.

جلسات این دوره از فیلمنامه خوانی با حضور ثبت نام کنندگان در دوره در ایام تابستان ۹۶ در محل کتابخانه مرکزی برگزار می شود که علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره ۳۲۲۳۹۹۳۷ تماس حاصل کنند.

** اجرای دو نمایش “باد اسب است” و “سیزده” در تالار هنر اصفهان
نمایش “باد اسب است” به کارگردانی رادنوش مقدم و نمایش “سیزده” به کارگردانی هومن حیدری در تالار هنر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان به اجرا در می آید.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، نمایش “باد اسب است” نوشته محمد چرمشیر و به کارگردانی رادنوش مقدم از ۱۲تا ۲۶ مرداد ساعت۲۰:۳۰  در تالار هنر سازمان فرهنگ تفریحی به اجرا در می آید.
نمایش “باد اسب است” روایت زنان حرمسرای ناصرالدین شاه است و داستانی از وقایع و اتفاق هایی که سرنوشت زنان آن دوره را رقم می زند که در خلاصه داستان آمده که صد و هشتاد و چهار زن در اندرونی که بادرود دختر سراب سربی تصمیم به انتقام از شاه برای ستم هایی که دیده اند می گیرند تا اینکه دست روزگار سرنوشت شان را تغییر می دهد.
بهاره طهماسبی، زینب رضایی، راضیه محبی، زهرانیلی، طاهره علیمحمدی، صدف غرضی، نگین میزان، مریم اعظمی، زهرا زفره ای، فاطمه بخشی، فاطمه الماسی، فرشته خیراللهی، مرضیه مختاریان، پریچهر صدیقیان، پریسا پاکروان، مهسا رحیمی و وحید محزونی، جواد کریمی، صادق محمدی، هومن شمس از جمله بازیگران این نمایش هستند.

نمایش “سیزده” به نویسندگی و کارگردانی هومن حیدری نیز کاری از گروه تئاتر خورشید از تاریخ ۱۶ تا ۳۱ مردادماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۹ در تالارهنر وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان به روی صحنه می رود.

این اثر نمایشی به سفارش دفتر تخصصی تئاتر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان و به کوشش گروه تئاتر خورشید تهیه و تولید شده است که فرشاد فهیمی و مونا بدیع صنایع در آن به ایفای نقش می پردازند.

داستان “سیزده”، قصه مردی به نام حامد است که بر اثر یک حادثه در کارخانه انگشتان دست راستش را از دست می دهد و خانه نشین می شود. همسر او به  دلیل مشکلات مالی به اجبار در یک خیاطی مشغول به کار می شود. حامد که تحت تاثیر قرص های مسکن است کم کم به همسر خود شک می کند تا جایی که بر اثر استفاده از قرص دچار توهم می شود و زن را گاهی در چند جای مختلف بصورت هم زمان می بیند، حامد کلافه می شود و حد بین خیال و واقعیت را از دست می دهد او بارها در دعوای خیالی با همسرش دست به چاقو می برد و یک بار از چاقو استفاده می کند.

علاقه مندان برای تماشای این نمایش و تهیه بلیط می توانند با شماره ۳۵۶۶۰۸۸۸۱ (تالارهنر) تماس حاصل کرده و یا به محل تالار هنر واقع در میدان لاله، جنب فروشگاه رفاه مراجعه کنند.

** بزرگداشت یکصدمین نشست “جوانی فصل رویش” با موضوع بهبود سبک زندگی

بزرگداشت یکصدمین نشست “جوانی فصل رویش” با موضوع بهبود سبک زندگی، رهایی از سردرگمی روز پنجشنبه ۱۹ مردادماه برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، رییس دفتر تخصصی مشاوره با بیان این مطلب گفت: این نشست با حضور استاد دکتر “سید محسن میرباقری” و اجرای نجم الدین شریعتی برگزار خواهد شد.

پرورش اظهار داشت: یکصدمین نشست “جوانی فصل رویش” با موضوع بهبود سبک زندگی، رهایی از سردرگمی” از سوی فرهنگسرای پرسش (دفتر تخصصی مشاوره) سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان روز پنجشنبه ۱۹ مردادماه ساعت ۱۷:۳۰ برگزار می شود.

وی افزود: فرهنگسرای پرسش به منظور ایجاد بستری مناسب برای پاسخگویی به پرسش های نسل جوان در خصوص اصول اعتقادی و مباحث دینی، آینده، افزایش نشاط و شادابی در زندگی، بحران های عاطفی دوران جوانی و کلیات روانشناسی، ملاک های انتخاب در ازدواج و همچنین پاسخگویی به پرسش های عموم شهروندان این رسالت مهم را از سال ۱۳۸۳ تاکنون برعهده گرفته است.

پرورش ادامه داد: یکی از برنامه های شاخص این مرکز سلسله نشست های “جوانی فصل رویش” بوده که با محوریت بیان و بررسی دغدغه های سنین جوانی جزو برنامه های ویزه شهری در حوزه مسائل روانشناختی به شمار می رود که از سال ۸۶ تاکنون به صورت مستمر در حال برگزاری است و در مردادماه جاری یکصدمین بزرگداشت آن برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: علاقه مندان برای شرکت در این برنامه می توانند به محل کتابخانه مرکزی واقع در خیابان باغ گلدسته مراجعه کرده و یا با شماره ۳۲۳۵۱۶۶۰ تماس حاصل کنند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا