تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

آغاز دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم در اصفهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، یحیی قاسمی اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری(دامت برکات) مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون نفر حافظ قرآن کریم طرح تربیت حافظان قرآن کریم را در سطح کشور اجرا می کند که این طرح برای ششمین سال متوالی است که اجرا می شود.

وی افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان نیز برای ششمین سال متوالی اقدام به برگزاری طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در سطح استان کرده است که براساس سهمیه ای که توسط سازمان اوقاف و امور خیریه امسال به این اداره کل ابلاغ شده است باید در سال ۹۶ تعداد ۲۴۵۰۰ نفر حافظ قرآن در سطح استان آموزش داده شوند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: در همین راستا و با هدف تربیت مربیان مجرب جهت آموزش قرآن پژوهان و حافظان قرآن کریم اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف استان آزمونی را برای جذب مربیان قرآنی در سطح استان برگزار کرد که از بین این افراد نفراتی که حدنصاب نمره کتبی و شفاهی را کسب کرده اند برای شرکت در دوره تربیت مربی قرآن کریم دعوت شده اند.

یحیی قاسمی ادامه داد: از شهرستان اصفهان تعداد ۱۶۰ نفر از خواهران مربی قرآن کریم موفق شده اند که از آزمون این طرح نمره قبولی را کسب نمایند که در همین راستا به مدت سه روز از دوشنبه ۲۳ مرداد ماه لغایت ۲۷ مرداد ماه این افراد در کارگاه آموزشی که توسط اساتید مجربی که از مرکز تربیت مربی قرآن کریم شهر قم به اصفهان اعزام شده اند شرکت می نمایند و در صورتی که این افراد در پایان دوره بتوانند در آزمون کتبی و عملی نمره قبولی را کسب کنند از سازمان اوقاف و امور خیریه مدرک تربیت مربی دریافت می کنند و به عنوان مربی قرآنی در طرح تربیت حافظان قرآن کریم که با محوریت بقاع متبرکه در سطح استان در حال اجرا است به کارگیری می شوند.

وی افزود: کلیه شرکت کنندگان در این دوره حداقل حافظ ۵ جزء قرآن کریم هستند و در این دوره به این افراد روش های نوین اصول و روش کلاسداری حفظ قرآن کریم، مهارت های عمومی و تخصصی کلاسداری قرآن کریم آموزش داده می شود.

**اتمام پروژه ساخت سرویس های بهداشتی امامزاده سید صالح(ع)خوانسار

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار گفت: سرویس های بهداشتی و وضو خانه امامزاده سید صالح(ع) خوانسار به همت خیرین نیکوکار به اتمام رسید.

حسن عمادی اظهار داشت: از محل نذورات و کمک های خیرین سرویس های بهداشتی و وضو خانه امامزاده سید صالح(ع) خوانسار ساخته شد.

وی ادامه افزود: این پروژه شامل ۱۴چشمه سروبس بهداشتی و ۲ مورد دوش حمام بود که با اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ساخته و به بهره برداری رسید.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار ادامه داد: ایشان از امامزادگان مطرح شهر خوانسار در محله بیدهند بوده و نسب شریفش با چندین واسطه به امام موسی کاظم (علیه السلام) می رسد که این بزرگوار جد بسیاری از سادات منطقه از جمله سادات سیدصالحی می باشد و آستان امامزاده صالح (علیه السلام) در شهرستان خوانسار، شهر خوانسار، محله بیدهند واقع شده است.

**استقرار تیم های پزشکی در جوار بقاع متبرکه شهرستان برخوار

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار گفت: جهت ایجاد غرفه های سلامت در جوار بقاع متبرکه شهرستان برخوار نشستی بین اداره اوقاف و امور خیریه برخوار و هلال احمر برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن فاضلی اظهار داشت: در راستای رفاه هرچه بیشتر زائران بقاع متبرکه شهرستان برخوار و با هدف کمک امداد رسانی به زائران این اماکن متبرکه نشستی با رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان برخوار برگزار شد.

وی افزود: در این نشست مقرر شد تا در طول سال تیم های پزشکی این جمعیت متشکل از پزشکان و پرستاران در جوار بقاع متبرکه این شهرستان در قالب غرفه سلامت مستقر و به زائران و مجاروان این اماکن متبرکه به صورت رایگان خدمات پزشکی ارائه نمایند.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار ادامه داد: همچنین در این نشست مقرر شد تا کلیه خادمان و اعضای هیئت امنای بقاع متبرکه شهرستان نیز توسط مربیان مجرب هلال احمر آموزش های کمک های اولیه را ببینند تا در صورت لزوم بتوانند از این آموزش ها استفاده کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن فاضلی خاطر نشان شد: همچنین برای ایجاد وقف هایی جدیدی در حوزه بهداشت و سلامت مقرر شد تا با همکاری و مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه، جمعیت هلال احمر و همچنین خیرین و فعالان این بخش کارگروهی با عنوان کمیته یاوران وقف سلامت به صورت مداوم تشکیل شود.

**آزادسازی پیرامون زیارت حبیب بن موسی(ع)کاشان با۶۰میلیارد ریال اعتبار

سرپرست منطقه یک شهرداری کاشان از ادامه آزادسازی پیرامون زیارت حبیب بن موسی(ع) با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار خبرداد.

مرتضی والی زاده از آزادسازی ۸۰ درصد  پیرامون زیارت حبیب بن موسی (ع) خبرداد و اظهار کرد: در این منطقه دو ملک به متراژ ۶۸ مترمربع و ۱۵۰ مترمربع با اعتبار بالغ بر دو میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال آزادسازی شده است.

وی تصریح کرد: این محوطه به مساحت هفت هزار و ۱۰۰ مترمربع فضا احتیاج داشته که با مشارکت واحد املاک، شرکت پیمانکار، همکاری معاونت عمران ستاد و منطقه یک بیش از ۸۰% به متراژ  پنج هزار و ۸۰۸ مترمربع آزادسازی شده است.

سرپرست منطقه یک شهرداری کاشان گفت: این بنا در تاریخ ۱۵ آذر ۱۳۱۴ با شماره ۲۳۷  ثبت میراث فرهنگی شده و با توجه به وجود زیارت حبیب بن موسی (ع) و  مقبره شاه عباس اول از اهمیت بالایی برخوردار است که عملیات آزاد سازی با هدف طراحی و اجرای صحن جامع زیارت حبیب بن موسی و تکریم امامزادگان  انجام می گیرد.

مرتضی والی زاده با اشاره به اینکه در هفته اخیر یک ملک دیگر نبش بلوار نماز به مساحت ۶۸ مترمربع پس از توافق با مالک آزادسازی شده، افزود: برآورد ریالی پروژه آزادسازی پیرامون زیارت حبیب بن موسی بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال بوده که بخشی از آن تامین و پرداخت شده و در حال حاضر نقشه برداری بصورت utm  تکمیل شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا