تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

از انهدام باند سارقان میلیاردی منازل در اصفهان تادستگیری سارق ۲۰۰ میلیون ریالی اینترنتی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از پایگاه خبری پلیس،سرهنگ کارآگاه “ستار خسروی” اظهار داشت:در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت از منزل اش ، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پایگاه شرق پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان تحقیقات خود را دراین زمینه آغاز و با انجام یک سری اقدامات تخصصی موفق شدند سه سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی آنها را دستگیر کردند.

سرهنگ خسروی با اشاره به اینکه افراد دستگیر شده در بازجویی های پلیس به سرقت چهار میلیارد ریال اموال از منازل شهروندان اعتراف کرده اند ادامه داد: تاکنون تعداد زیادی از مالباختگان مورد شناسایی قرار گرفته اند که اموال آنها پس از طی مراحل قانونی بازگردانده می شود.

کارآگاه خسروی ضمن اشاره به تحویل سارقان به مراجع قضائی از افزایش کشفیات سرقت منزل در چهار ماهه اول امسال خبر داد و گفت: در چهار ماهه سال جاری با تلاش کارآگاهان سخت کوش پلیس آگاهی ما شاهد رشد ۹ و دو درصدی در کشفیات سرقت منزل و کاهش دو و ۹ درصدی در وقوع سرقت منزل بوده ایم.

وی در پایان به همشهریان توصیه کرد: از نگهداری وجوه نقد و طلاجات و اموال با ارزش در منزل خودداری کنید، در هنگام خروج از منزل اگر با خودرویی که سرنشینان آن مشکوک هستند مواجه شدید شماره خودرو را یادداشت کنید، در اوایل شب به تردد افراد غریبه در آپارتمان ها حساس باشید و موارد مشکوک را به ۱۱۰ اطلاع دهید.

**دستگیری سارق کابل های مخابراتی در خمینی شهر

 فرمانده انتظامی شهرستان از دستگیری یک سارق حرفه ای کابل های مخابراتی و کشف ۱۰ میلیون ریال کابل و سیم سرقتی خبر داد.

سرهنگ”علی جعفری نژاد” گفت: در پی وقوع چندین مورد سرقت کابل های مخابراتی در شهرستان خمینی شهر، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان با انجام یکسری اقدامات تخصصی موفق شدند سارق را شناسایی و دستگیر کنند.

 

این مقام انتظامی بیان داشت :متهم در بازجوئی های بعمل آمده به هشت مورد سرقت کابل های مخابراتی به ارزش ۱۰میلیون ریال اعتراف کرد.

سرهنگ جعفری نژاد ادامه داد: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد .

**کشف بیش از ۴۹ کیلو گرم مواد مخدر در نائین

 فرمانده انتظامی شهرستان نائین از کشف بیش از ۴۹ کیلو گرم مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “صادق کاظم زاد”  گفت : ماموران مسقر در ایستگاه بازرسی شهید شرافت شهرستان نائین حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون که از جنوب کشور به مقصد اصفهان در حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود:در بازرسی از این خودرو مقدار۴۹کیلو و۳۰۰ گرم تریاک کشف شد .

این مقام انتظامی بیان داشت: در این رابطه یک سوداگر مرگ دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

سرهنگ کاظم زاد در پایان خاطر نشان کرد: برخورد با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد افیونی به طور ویژه در دستور کار نیروی انتظامی می باشد و پلیس هرگز اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

**سارق دوربین های مداربسته در مدار پلیس

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد از دستگیری یک سارق حرفه ای دوربین های مدار بسته و اماکن خصوصی توسط ماموران انتظامی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدرضا خدادوست” گفت : در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت از باغ، بررسی موضوع و دستگیری سارق در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود : با انجام یک سری کارهای تخصصی سارق شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر شد .

این مقام انتظامی تصریح کرد :‌متهم در بازجویی های پلیس به چندین مورد سرقت دوربین های مدار بسته اعتراف کرد .

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد در پایان با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی از شهروندان خواست:هشدارهای انتظامی را جدی بگیرند و در صورت برخورد با هر گونه مورد مشکوک سریعاً موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

**دستگیری سارق ۲۰۰ میلیون ریالی اینترنتی

فردی که با بدست آوردن اطلاعات بانکی یکی از شهروندان اقدام به سرقت از حساب وی به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال کرده بود توسط ماموران پلیس فتای اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ ” سید مصطفی مرتضوی ” رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت : در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت ۲۰۰ میلیون ریالی بصورت اینترنتی از حساب وی،بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام مسئول عنوان داشت: با بررسی اظهارات شاکی و انجام یکسری اقدامات تخصصی در فضای مجازی متهم که شریک وی می باشد شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: متهم با داشتن اطلاعات بانکی شاکی از جمله شماره کارت و رمز دوم مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال از حساب او برداشت کرده بود .

سرهنگ مرتضوی در پایان با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی به شهروندان توصیه کرد:

۱- از در اختیار قرار دادن کارت اعتباری خود به افراد غیر جداً پرهیز نمایید.

۲- دائماً حساب خود را چک کرده تا اگر از حساب شما ناخواسته مبلغی کسر شد آن را به پلیس گزارش دهید.

۳- سیستم پیامک بانک خود را فعال کنید تا از تراکنش های خود با خبر شوید.

۴- رمزهای قوی و مطمئن برای حساب خود انتخاب کنید.

۵- رمز خود را در فواصل زمانی مناسب تغییر دهید.

۶- از رمز بانکی خود به خوبی محافظت کرده و آن را برای دیگران بازگو نکنید.

توقیف محموله میلیاردی برنج در نائین

گروه استان ها_اصفهان_ماموران ایستگاه بازرسی شهید شرافت شهرستان نائین در بازرسی از یک کامیون کشنده محموله ای برنج خارجی به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال را کشف کردند.

سرهنگ “صادق کاظم زاد” فرمانده انتظامی شهرستان نائین در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید شرافت شهرستان نائین حین نظارت بر خودروهای عبوری از ایستگاه به یک کامیون کشنده مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: این کامیون که از جنوب کشور به مقصد تهران در حرکت بود حامل یک محموله برنج خارجی بود که راننده آن مدارک مربوطه گمرکی را ارائه نداد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه محموله کشف توسط کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال ارزش گذاری شده است ادامه داد: در این رابطه راننده خودرو دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

 

سرهنگ کاظم زاد در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا زمینه رکود اقتصادی و افزایش بیکاری جوانان کشور را فراهم می کند که از عموم مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار مربوطه را به پلیس اطلاع دهند.

 

 حجاب و امنیت اجتماعی (بخش دوم)

گروه استان ها _ اصفهان _ پوششی که اسلام آن را به عنوان یک حکم شرعی اعلام کرده است، یک عمل ظاهری و گسسته از عوامل و پایه ها نیست، بلکه حجاب، خیمه عفاف بانوانی است که آن را بر پایه های خود استوار نموده و باعث ترویج ارزش امنیّت اجتماعی می شود و به تحقق آن در جامعه اسلامی، کمک می کند.

پایه های تحقق امنیّت اجتماعی در سایه های حجاب بانوان

پوششی که اسلام آن را به عنوان یک حکم شرعی اعلام کرده است، یک عمل ظاهری و گسسته از عوامل و پایه ها نیست، بلکه حجاب، خیمه عفاف بانوانی است که آن را بر پایه های خود استوار نموده و باعث ترویج ارزش امنیّت اجتماعی می شود و به تحقق آن در جامعه اسلامی، کمک می کند.
اکنون شایان ذکر است که این پایه های اساسی بیان گردد

ایمان به خدا و جهان آخرت

از مهم ترین عواملی که بانوان توسط آن به آرامش روحی و روانی دست یافته و امنیّت اجتماعی جامعه را فراهم می نمایند، این است که وقتی زن به خدای تعالی و علم و حکمت او ایمان آورد و معتقد گردد احکامی که برای بشریّت تشریع کرده، بودن نقص و دارای آثار مطلوبی است، از حکم الهی حجاب استقبال نموده، امنیّت اجتماعی جامعه را تضمین می کند.

تقوا

پرهیزکاری بانوان، ضامن تأمین امنیّت اجتماعی است و تا این پایه محکم معنوی در قلب بانوان شکل نگیرد، حجاب را نوعی محدودیّت برای خود قلمداد نموده و امنیّت اجتماعی انسان ها را تهدید می نماید.
خانمی که بداند تقوای الهی پادزهر بیماری دل هاست که حجاب های تاریک جان را غرق می کند و لانه های هوس را برمی اندازد، آن را به کام جان خود می ریزد تا عالم جانش، گلستان گل های سلم، طاعت و تسلیم گردد و خیمه حجابش را برمی افروزد تا حافظ بوستان ارزش های خویشتن و آرامش درونی اجتماع خود شود
.

آگاهی

شناخت سیمای زن، حقیقت حجاب، فلسفه و آثار آن از جمله پایه های مستحکم پوشش دینی و تبلور امنیّت اجتماعی است. وقتی خانمی به پاسخ درونی خود که چرا باید پوشیده باشم نایل شود، پایه های حجاب دینی در او شکل گرفته و با آگاهی کامل به امنیّت اجتماعی ارزش می بخشد و دوام آن را تضمین خواهد کرد. به طور کلّی، آگاهی زن نسبت به آثار مطلوب حجاب و مهم تر از آنها مسأله امنیّت اجتماعی باعث می شود که نه تنها احساس سنگینی از پدیده حجاب ننماید، بلکه از آن به خوبی استقبال نموده، وسوسه های شیطانی را هیچ انگاشته و آرامش برونی و درونی اجتماع را وسعت می بخشد.

همچنین این پیام اصیل و عرفانی را همیشه آویزه گوش های خود می گرداند:

«خواهرم! سرزمین جانت را با خورشید آگاهی روشن کن تا بر زوایای وجودت بتابد و آن چنان که هستی خود را بشناسی، آنگاه دریابی که حجاب باله های شنا به سوی سرچشمه هستی امنیّت فردی و اجتماعی کامل است و پوشش های مهیّج وزنه های سنگینی است که زن را غریق ژرفای مهیب دنیا نموده، امنیّت خود و جامعه خویش را برهم می زند».

آثار و فواید حجاب اسلامی بر تحقق امنیّت اجتماعی

آثار و فواید حجاب اسلامی بر گسترش امنیّت اجتماعی، بسیار است که برخی از آنها عبارتند از

ایجاد آرامش روانی بین افراد جامعه.

جلوگیری از تهییج و تحریک جنسی و خنثی نمودن لذایذ نفسانی.

کاهش چشمگیر مفاسد فردی و اجتماعی در جامعه اسلامی

حفظ و استیفای نیروی کار در سطح جامعه اسلامی.

حضور معنوی گرایانه زنان و مردان در محیط اجتماعی.

کاهش تقاضای مدپرستی بانوان.

حفظ ارزش های انسانی، مانند عفت، حیا و متانت در جامعه.

مصونیّت زنان در همه زمانها و مکانها.

سلامت و زیبایی موقعیّت اجتماعی و فرهنگی مردان و زنان جامعه اسلامی.

-۱۰دایت، کنترل و بهره مندی صحیح از امیال و غرایز انسانی.

-۱۱ مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب

-۱۲ از بین بردن فشارهای اجتماعی نامشروع و نابهنجار.

اکنون به توضیح برخی از فواید مذکور می پردازیم تا اثبات گردد حجاب از لوازم جدایی ناپذیر و ابزارهای اولیه و پایه ای جهت برقراری مداوم امنیّت اجتماعی است.

ایجاد آرامش روانی در افراد جامعه

نفس آدمی دریایی از خواستنی ها و تمایلات است. زمانی که به چیزی رغبت پیدا کند همانند دریا، توفانی می شود و تنها راه آرام شدن جزر و مد این دریا، رسیدن او به خواسته خویش است. لذا برای جلوگیری از چنین موقعیت مهلک و درد طاقت فرسایی، حجاب؛ داروی درمان کننده و موجد امنیّت و صفای روحی است. همانطور که یک بانوی تازه مسلمان آمریکایی می گوید: «سلامت روح مرد و جامعه با نوع و کیفیت پوشش زنان، رابطه مستقیم و غیرقابل انکار دارد.

حفظ و استیفای نیروی کار

اسلام با التفات ویژه به مسأله حجاب و پوشش زنان در محیط کار می خواهد که محیط اجتماع از لذت های ناهنجار جنسی، پاک شده و راه را جهت حفظ نیروی قدرتمند روحی و جسمی با حضوری معنوی در محل کار، بگشاید. در مقابل، بی حجابی و بدحجابی باعث سوق دادن لذت های جنسی از محیط کار و کادر خانواده به اجتماع و در نتیجه، تضعیف نیروی کار افراد جامعه و برهم زدن امنیّت اجتماعی آنان می گردد.

مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب

مبارزه با تهاجم فرهنگی، پدیده جدیدی نیست. در طول تاریخ بشر، جنگ فرهنگی، همیشه وجود داشته است. به عنوان نمونه، فرعون در برابر موسی علیه السلام به جنگ فرهنگی متوسل شده گفت: »می ترسم آیین شما را دگرگون سازد، و یا در این سرزمین فساد برپا نماید!». یکی از جنبه های مهم تهاجم فرهنگی غربی ها مبارزه با حجاب و از بین بردن امنیّت اجتماعی بوده و هست و این امر، مشخصا از زمان رضاخان شروع شد. به این صورت که تحت عنوان متحدالشکل شدن، با حجاب به مبارزه برخاستند و پوشیدن لباس روحانیّت را قدغن، و مجالس عزاداری امام حسین علیه السلام را نیز ممنوع کردند.

آنها همچنین به عنوان آزادی و هنر، انواع فساد و فحشا و ابتذال را ترویج دادند و حجاب را مانع اصلی این آزادی حقیقی معرفی کردند و امنیّت اجتماعی افراد جامعه را به خطر انداختند.

حفظ حجاب و امنیّت اجتماعی و درک رابطه مستقیم و عمیق این دو مقوله، راهکارها و فواید بسیار ارزشمندی را جهت مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب ارائه می دهند:

باعث تبلیغ فرهنگ ناب اسلامی و تشویق جوانان به ازدواجِ موفقِ اسلامی می گردند.

جوانان را جهت تقویت روحیه و حفظ آرامش درونی به جای سوق دادن به محیط فحشا و اعمال مبتذل، به شرکت در فعالیت های هنری، ورزشی، فرهنگی و مذهبی رهنمون می شوند.

حفظ حجاب، نه تنها باعث ایجاد امنیّت اجتماعی فراگیر می شود، بلکه جهت مبارزه با تهاجم فرهنگی، مسؤولان را از واردات کالای تجملاتی، لوازم بهداشتی و آرایشی مبتذل نهی می نماید

آثار سوء بی حجابی و زوال امنیّت اجتماعی

بی حجابی یا حضور تحریک کننده زنان در جامعه، از آثار زیانبار اخلاقی، سیاسی، آخرتی و اجتماعی مختلفی برخوردار است که یکی از مهم ترین آن ها زوال امنیّت اجتماعی است. بی حجابی با اثرات مهلک خود که در ذیل آمده و شرح داده می شود، باعث از بین رفتن بنیه اعتقادی و امنیّت اجتماعی بشریّت می گردد.

سقوط شخصیّت

حجاب، قانون فطرت است و سرپیچی از قوانین فطری، زن را از هویت او خارج می سازد و خروج از هویت انسانی همان و سقوط از جایگاه بلند ارزشی شخصیتی همان. با افول شخصیّت زن، بی بندوباری در جامعه رایج و نظام خانوادگی مختل می گردد و در نتیجه امنیّت اجتماعی از افراد جامعه، سلب می شود(۱۴). سقوط شخصیت زن به دلایل زیر باعث اضمحلال امنیّت اجتماعی می شود:

الف. زن با از دست دادن شخصیت خویش، ارزشهایش منهدم شده و هوسرانی را در جامعه رواج می دهد، در نتیجه سلامت اخلاقی و به دنبال آن امنیت اجتماعی نیز کاهش می یابد.

ب. زنان، با غفلت از اصول اخلاقی اسلام، مسایل جنسی را به محیط جامعه کشانده و زمینه گسترش گناه و از هم پاشیدگی نظم اجتماع را به وجود می آورند.

ج. زنان، با بی حجابی به معصیت کبیره خودنمایی گرفتار آمده و بی حیایی را در جامعه ترویج می دهند، در نتیجه امنیّت اجتماعی، نابسامان گشته، از بین می رود.

تزلزل خانواده ها

یکی از آثار زیانبار بی حجابی بانوان، تزلزل خانواده هاست، زیرا آنان با گسترش و رواج مسایل جنسی از خانواده به جامعه، مرتکب ظلمی فاحش و غیرقابل جبران اجتماعی می گردند و روابط زناشویی در خانواده ها را متزلزل می کنند، در نتیجه امنیّت خانوادگی با خطرات جدی از قبیل از هم پاشیدگی بنیان خانواده و عقده مند شدن مردان، روبرو می شود و این مشکلات زیانبار به محیط جامعه کشیده شده، امنیّت اجتماعی را در نظام اسلامی با آشفتگی جدی مواجه می سازد.

از دیگر آثار سوء بی حجابی و تأثیر آن در زوال امنیّت اجتماعی می توان به فقدان تعادل فکری، روانی و اجتماعی افراد جامعه، ایجاد احساس بی مسؤولیتی در نسل جوان جامعه، از بین بردن انگیزه های ازدواج مشروع در جوانان و تقویت احساس بی ارزشی و پوچی انسان ها اشاره نمود، که به دلیل گستردگی بحث، از توضیح آنها خودداری می شود (ر.ک: مسأله حجاب، شهید مرتضی مطهری، ص ۸۰ – ۹۵. حجاب و جامعه، زهرا حسینی موسوی، ص ۹ – ۷۰ و حجاب شناسی، چالش ها و کاوش های جدید، حسین مهدی زاده، بخش شبهه های وارده در حجاب و پاسخ های نغز آن از سوی دانشمندان اسلامی.

نتیجه گیری

از مباحث بیان شده در این مقاله، به خوبی رابطه حجاب و امنیّت اجتماعی، آشکار می گردد و نمایان می شود که اسلام، جهت حفظ امنیت اجتماعی، طرفدار حجاب بیشتر و حداکثر بانوان، به ویژه زنان و دختران جوان در بیرون از منزل و در مواجهه با نامحرم است. از دیرباز، بعضی از مصادیق حجاب برتر، مانند لباس های بلند، مقنعه و چادر مشکی، ضامن امنیت بوده و دارای اصل و ریشه قرآنی می باشند. از این مقاله به خوبی این نکته فهمیده می شود و به دست می آید که مسأله حجاب، یکی از مهم ترین چارچوب های احکام الهی جهت تضمین سعادت فردی و اجتماعی بشریّت است و اینکه عده ای با استفاده از شبهات و روش های القایی تبلیغ منفی، به جای ارائه دادن طرح مشخص و جالبی برای ترویج الگوهای مطلوب از حجاب اصیل و برتر، به جنگ روحی و روانی بر علیه زنان متدیّن و عفیف جامعه و اضمحلال امنیت اجتماعی اقدام می نمایند، به سختی در اشتباه و گمراهی آشکارند و باید بدانند که از اقدامات نابهنجار خویش سودی جز تخریب شخصیت درونی خود نخواهند برد.
با توجه به واقعیّتهای موجود از حجاب در جامعه، باید تمام ابزارهای فرهنگ ساز از قبیل کتاب، مطبوعات و صدا و سیما به سوی ارزش های اسلامی که یکی از بارزترین آنها رعایت پوشش و حجاب برتر و مطلوب و امنیت اجتماعی فراگیر است، هدایت شوند و همه افراد را به مهم ترین وجهی رهنمون گردند

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا