پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

از وقوع تصادف مرگبار درجاده قدیم قم تا کشف قاچاق و دستگیری سارق در استان اصفهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ، سرهنگ “حسین پورقیصری” گفت : بامداد امروز ماموران پلیس راه “کاشان-قم” از برخورد یک سواری پراید با کامیون بنز در جاده قدیم “قم” مطلع و به محل اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه در اثر این حادثه رانندگی چهار سرنشین و راننده پراید در دم جان باختند ادامه داد: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان تجاوز به چپ کامیون اعلام شده است .

سرهنگ پورقیصری در ادامه از واژگون شدن یک سواری سمند در محور “شهرضا-سمیرم” به علت عدم توجه به جلو توسط راننده خبر داد و اظهار داشت : در اثر این حادثه رانندگی پدر و دو فرزند یک خانواده فوت و مادر مجروح شد.

پورقیصری افزود: در حادثه ای دیگر که در محور “پادنا” به “سی سخت ” اتفاق افتاد یک سواری پژو ۴۰۵ به علت عدم توجه راننده به جلو واژگون شد که راننده و یک سرنشین آن فوت و دو سرنشین دیگر خودرو مجروح شدند.

رئیس پلیس راه اصفهان در پایان با اشاره به افزایش حجم سفرها در فصل تابستان از رانندگان خواست ، با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنند و از پرداختن به کارهایی که موجبات حواس پرتی را فراهم می کند پرهیز، تا شاهد وقوع حوادث تلخ جاده ای نباشیم.#

**واژگونی خودروی سوداگر مرگ منجر به مرگ کودک اش شد

 فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر از واژگونی یک سواری پژو ۴۰۵ که حامل ۱۴۰ کیلو گرم مواد افیونی بود و مرگ کودک چهار ساله ای خبر داد.

سرهنگ “رجبعلی مختاری” اظهار داشت : در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه یک قاچاقچی حرفه ای مواد افیونی در حال انتقال محموله ای از مرکز کشور به استان اصفهان می باشد یک تیم از ماموران انتظامی شهرستان شاهین شهر وارد عمل شدند.

وی ادامه داد: ماموران خودروی پژو ۴۰۵ فرد قاچاقچی را شناسایی و دستور ایست صادر می کنند که راننده به دستور ماموران توجهی نمی کند و با سرعت بالایی متواری می شود.

این مقام انتظامی بیان داشت : متاسفانه خودروی این سوداگر مرگ به علت تخطی از سرعت مجاز و مطمئنه و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه از جاده خارج و واژگون می شود.

سرهنگ مختاری با اشاره به اینکه در اثر این حادثه همسر و یکی از فرزندان این سوداگر مرگ مجروح و فرزند چهار ساله اش فوت می کند افزود:در بازرسی از خودرو مقدار ۱۴۰ کیلو گرم تریاک که در صندوق عقب خودرو بود کشف شد.

سرهنگ مختاری در پایان با اشاره به تحویل سوداگر مرگ به مراجع قضائی خاطر نشان کرد: حمل مواد مخدر توسط این قاچاقچی مواد افیونی منجر به مرگ کودک و مجروحیت اعضای خانواده اش شد که نیروی انتظامی در راستای برخورد با سوداگران مرگ با تمام توان فعالیت می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

**محموله میلیاردی لوازم چرخ خیاطی درشهرضا

 فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف یک محموله لوازم چرخ خیاطی خارجی به ارزش پنج میلیارد ریال و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد.

سرهنگ “حمید امیرخانی”  گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده دنگ فنگ مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این کامیون تعداد یک هزار و ۲۲۹ کارتن لوازم چرخ خیاطی خارجی کشف شد که راننده خودرو مدارک مربوطه گمرکی را ارائه نداد .

سرهنگ امیرخانی بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه پنج میلیارد ریال اعلام شده است.

این مقام انتظامی افزود: در این خصوص راننده کامیون دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می زند که از تمام مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

**کشف محموله میلیونی کالای قاچاق در خور و بیابانک

 فرمانده انتظامی شهرستان خوروبیابانک از کشف یک محموله لوازم خانگی خارجی به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال توسط ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید رشیدی خبر داد.

سرگرد “نعمت خلیلی”  گفت: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید رشیدی شهرستان خور و بیابانک حین کنترل خودروهای عبوری به یک کامیونت ایسوزو مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو تعداد ۱۶۵ کارتن لوازم آشپزخانه و ۳۴ پارچه سرویس کامل لوازم خانگی خارجی فاقد هر گونه مجوز مربوطه کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ارزش اموال کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۲۵۰ میلیون ریال اعلام شده افزود: در این خصوص راننده کامیونت دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خوروبیابانک در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می زند که از تمام مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

**شیشه های دودی خودروها

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت : استفاده از شیشه های دودی به نحوی که راننده و سرنشین خودرو قابل تشخیص نباشند تخلف محسوب می شود .

سرهنگ “رضا رضایی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت :اگر داخل خودرویی از فاصله سه متری به تشخیص ماموران پلیس راهور قابل مشاهده نباشد،طبق مقررات شیشه دودی غیر مجاز تلقی شده و مورد اعمال قانون قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: طبق کد تخلف دو هزار و ۱۱۴ جدول تخلفات رانندگی ،استفاده از شیشه دودی به نحوی که راننده و سرنشین خودرو قابل تشخیص نباشد تخلف محسوب شده و برای آنها در جاده ها و مراکز استان ها مبلغ ۵۰۰هزارریال و در سایر شهر ها مبلغ ۳۰۰هزار ریال جریمه منظور شده است .

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه هیچ کدام از خودرو های تولید داخل کشور با شیشه دودی تولید نمی شو ند افزود: خودروهای خارجی وارداتی بعضا دارای شیشه های فتوکرومیک هستند که همانند عینک های فتوکرومیک عمل می کنند که مغایرتی با ضوابط ندارند.

رضایی ادامه داد: برخی رانندگان با نصب برچسب های دودی بر روی شیشه های خودرو اقدام به دودی کردن شیشه ها می کنند که این امر علاوه بر کاهش دید ، در شرایط نامساعد جوی یا در شب،مانع دیده شدن راننده و سرنشین داخل خودرو نیز می شود.

سرهنگ رضا رضایی تصریح کرد : به دلیل آنکه استاندارد و ضابطه خاصی برای میزان غلظت شیشه دودی خودروها وجود ندارد،پلیس در بخشنامه ها و اطلاعیه های خود اعلام کرده که اگر داخل خودرو راننده و سرنشین آن از فاصله سه متری به تشخیص ماموران پلیس راهور قابل مشاهده نباشد،طبق مقررات شیشه دودی غیر مجاز تلقی شده وباید اعمال قانون شود.

این مقام مسئول ادامه داد:در این رابطه،علاوه بر راننده با نصابان برچسب غیر مجاز نیز از طریق ادارات نظارت بر اماکن برخورد خواهد شد ،همچنین در مراکز تعویض پلاک نیز تا رفع برچسب شیشه دودی غیر مجاز،شماره گذاری وسیله نقلیه صورت نخواهد گرفت.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اصفهان در پایان خاطر نشان کرد، در چهار ماهه اول امسال در استان اصفهان تعداد ۱۹ هزار و ۱۳۴ دستگاه خودرو به علت نصب شیشه دودی غیر مجاز اعمال قانون شده اند .

**اعتراف سارق داخل خودرو به ۴۵۰ میلیون ریال سرقت

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری یک سارق حرفه ای داخل خودرو و کشف ۴۵۰ میلیون ریال اموال مسروقه داخل خودرو خبر داد.

سرهنگ “ستار خسروی ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی شکایت چند شهروند مبنی بر سرقت داخل خودرو در غرب شهر اصفهان ،شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

سرهنگ خسروی افزود:کارآگاهان تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند و با انجام یک سری اقدامات تخصصی سارق را شناسایی و با هماهنگی قضائی طی عملیات ضربتی دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه این سارق در بازجوئی های پلیس به ۴۵۰ میلیون ریال سرقت اموال داخل خودرو اعتراف کرد افزود: این سارق خودرو هایی که فاقد تجهیزات ایمنی و دزدگیر بودند را شناسایی و اقدام به سرقت می کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه سارق جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد،به همشهریان توصیه کرد: هنگام ترک خودروی خود دقت کنند که درب ها و شیشه ها کاملا بسته باشد و اتومبیل خود را به لوازم ایمنی نظیر دزدگیر ،سوئیچ مخفی ،قفل فرمان و قفل سوئیچی و یا قفل پدال و سایر وسائل بازدارنده مجهز کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا