عناوین اخبارمخابرات

بایداز فناوری های نوین ارتباطی روز دنیا برای توسعه فرهنگ عقب نمانیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران وبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ، علی جنتی شامگاه سه شنبه در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه های دیحیتال که در سالن سینمایی وزارت ارشاد در حال برگزاری است با تشکر و قدردانی از ملت شریف و با بصیرت ایران اسلامی برای حضور در انتخابات مجلسین شورای اسلامی و خبرگان رهبری، به تاثیرات شبکه های اجتماعی و رسانه های دیجیتال در زندگی امروز مردم اشاره کرد و گفت: این فضاها به همان اندازه که مفید و موثر هستند به همان اندازه نیز می توانند مضر و خطرناک باشند.
وی افزود: همانگونه که ما از این فضاها برای استفاده در گسترش و علم و دانش استفاده می کنیم باید در کنار آن زیان هایی که اینگونه شبکه ها دارند را مد نظر قرار داده و مراقبت و حفاظت کنیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از رسالت های این وزارت خانه را صیانت از فرهنگ و هنر کشور عنوان کرد و گفت: به همان اندازه که در حوزه کتاب و مطبوعات آزادی بیان وجود دارد و افسارگسیخته نیست که هر کس هرچه خواست بنویسد و منتشر کند در این حوزه نیز باید صیانت و مراقبت ویژه به عمل آید.
به گفته جنتی، در حوزه صدا و تصویر هم نیازمندیم که ضوابط ، قانون و چارچوب هایی که برای صیانت از فرهنگ خودمان است مراقبت کنیم.
وی گفت: وزارت ارشاد با تاسیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال مصمم است ضوابط و قوانین شورای عالی انقلاب فرهنگی، دولت، شورای عالی فضای مجازی و … رعایت کند.
عضو کابینه دولت یازدهم در ادامه به برگزاری انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: دولت در این انتخابات هیچ گونه محدودیتی از نظر شبکه های ارتباطی برقرار نکرد ؛ امنیتی که در انتخابات حاصل شد برای این بود که افراد توانستند حرف های خود را آزادانه در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بزنند.
به گفته جنتی ، بر این باوریم ضمن پاسداری از آزادی هایی که قانون اساسی برای ما لحاظ کرده موظفیم در حیطه وظایف خود همه امور را رعایت کنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به نقش و جایگاه رسانه های دیجیتال اشاره کرد و گفت: از زمان تشکیل دولت یازدهم تا کنون بحث اقتصاد خلاق مطرح بوده که امروز شاهد به بار نشستن آن هستیم.
به گفته جنتی ، امروز بر این اساس اقتصاد خلاق، تولید می کنیم به نحوی که محصول تولیدی از ذهن و خلاقیت افراد ناشی می شود و نیازی به ابزارهای فیزیکی نیست، تنها فکر و اندیشه است که کارایی دارد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه امروز دنیا به مرحله ای رسیده است که فناوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطی روز به روز در حال گسترش است ، تصریح کرد: امروز نمی توان در برابر فناوری اطلاعات و ارتباطات ایستاد ، لذا باید آینده و افق های دور را مد نظر قرار داد.
جنتی تاکید کرد: باید با استفاده از فضای مجازی فرهنگ ایرانی اسلامی ، تمدن نوین ایران ، سبک زندگی اسلامی ایرانی را به دنیا معرفی کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ورود بازی های رایانه ای از ۱۰ تا ۱۲ سال پیش به جامعه ما گفت: خوشبختانه این روزها شاهد این هستیم که جوانان ما با خلاقیت وارد این عرصه شده و بازی های رایانه ای ارزشمندی را تولید و ارائه می کنند.
وی ابراز امیدواری کرد: با مجموعه اقدامات در نظر گرفته شده بتوانیم همپای دنیا در عرصه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال حرکت کنیم.
وزیر ارشاد به برخی از دستاوردهای اخیر این وزارتخانه در عرصه فناوری اطلاعات اشاره و رونمایی از پروژه ملی سامانه نمایش را در عرصه سینما گامی مثبت و ماندگار عنوان کرد که بر اساس این طرح تمامی فیلمهای سینمایی ، سریال ها ، آلبوم های موسیقی می تواند در کمترین زمان و با کمترین هزینه در اختیار مخاطبان قرار گیرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه تلاش داریم از مالکیت فکر و مدنی صیانت کنیم گفت: قانون صیانت از حقوق مالکیت مدنی در این دولت ارائه شده که امیدوارم در مجلس آینده تصویب و به مرحله اجرا در آید.
جنتی تاکید کرد: وظیفه ما حمایت از تولید کنندگان و هنرمندان داخلی است و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.
در ادامه این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برترین ها و سرآمدان هشتمین جشنواره رسانه های دیجیتال تجلیل شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا