پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

استاندار اصفهان در مراسم بهره برداری از ۱۰۰ دستگاه یورو ۴ : در اوج گرما و فصل داغ تابستان، بهار با طراوت حمل و نقل و بهبود شرایط زیست‌محیطی را در اصفهان شاهدیم

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در مراسم بهره‌برداری از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس یورو ۴ و خط دوم سامانه اتوبوس تندرو حدفاصل میدان قدس تا میدان جمهوری اسلامی، اظهارداشت: دوره چهارم شورای اسلامی شهر اصفهان به پایان می‌رسد و از اول شهریور ماه شاهد آغاز به کار دوره پنجم شورای شهر اصفهان خواهیم بود.
وی افزود: به اعضای دوره چهارم شورای اسلامی شهر اصفهان که در این ۴ سالی که گذشت تلاش‌ها و زحمات طاقت‌فرسایی را انجام دادند خداقوت می گویم و انشاالله این اقدامات توشه ای برای آخرت آنان خواهد بود.
استاندار اصفهان با بیان اینکه در طول ۴ سال گذشته تحولات و اتفاقات خوب و مبارکی در شهر بزرگ و بین المللی اصفهان اتفاق افتاده است، اظهارداشت: بخش قابل توجهی از این تحولات به تلاش های مدیریت شهری و شورای شهر بازمی گردد و به عنوان استاندار اصفهان و کسی که مسائل عمران و توسعه ی شهری را بخوبی می شناسد وظیفه خود می‌دانم که از اعضای دوره چهارم شورای اسلامی شهر و شهردار اصفهان تقدیر و تشکر کنم.
زرگرپور با بیان اینکه مسائل مربوط به حمل و نقل شهری یکی از بخشهایی است که توسط مدیریت استان بیشتر مورد پیگیری قرار می‌گرفت، اظهارداشت: این بخش اهمیت خاص و ویژه ای برای مدیریت استان دارد و شهرداری در این حوزه اقدامات وسیعی را انجام می‌دهد که قابل قدردانی است.
رسول زرگرپور ادامه داد: دولت یازدهم که این روزها آخرین روزهای خود را سپری می‌کند، عنوان نمود که یک دولت زیست‌محیطی است و در روز قبل نیز معاون اول رئیس‌جمهور نیز در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان محیط‌زیست اعلام نمودند که اولویت اول دولت دوازدهم مسائل زیست‌محیطی است.
وی با بیان اینکه در طول چهارسال گذشته مدیریت ارشد استان نیز اعتقاد داشت که چالش اصلی استان اصفهان مسائل زیست‌محیطی است، اظهارداشت: مسائل مربوط به آب، آلودگی هوا، خاک و صدا از جمله این مشکلات و معضلات هستند و از همان اول هم به روی این موضوعات متمرکز شده‌ایم.
استاندار اصفهان یادآور شد: رفع چالش‌های زیست‌محیطی در طول ۴ سال گذشته در اولویت استانداری اصفهان قرار داشت که اقدامات خوبی نیز در این راستا صورت گرفته است و در ادامه هم تکمیل خواهد شد.
کسانی که در هنگام وجود چالش ها با تیترهای جذاب انتقاد می کنند هنگام رفع این چالش ها نیز همانها را تیتر کنند
زرگرپور ادامه داد: عده ی معدودی هستند که تا زمانی که یک چالشی در استان وجود دارد؛ همیشه این چالش را در تیتر رسانه‌ها قرار می دهند که این موضوع خوب است اما زمانی که این چالش‌ها رفع می‌شود و از چالش اصلی جای خود را به معضلات گروه دوم و سوم می دهند، در این رابطه اظهار نظری نمی کنند و دست مریزادی به مسؤولان و متصدیان نمی‌گویند و این خوب نیست.
رسول زرگرپور با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص کاهش آلودگی هوا، اظهارداشت: از ابتدای سال ۹۶ تا ۲۳ مردادماه در استان اصفهان ۱۳۵ روز هوای سالم داشتیم اما در سال ۹۲ در این زمان این رقم فقط ۲۴ روز بود که در حال حاضر فقط تا پنجمین ماه امسال ۶ برابر ۴ سال قبل هوای سالم داشته‌ایم و این از اهمیت والایی برخوردار است و آیا این خداقوت و دست مریزاد ندارد و نباید در رسانه ها مطرح شود؟
رسول زرگرپور خاطر نشان کرد: این بدین مفهوم نیست که آلودگی هوا به طور کامل کنترل شده است و تا پایان سال آلودگی هوا نخواهیم داشت بلکه مفهوم آن این است که در قالب طرح جامع کنترل آلودگی هوا توانسته ایم میزان آلودگی هوا را کاهش دهیم.
وی تصریح کرد: توسط رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست در دولت یازدهم بهترین طرح جامع کاهش آلودگی هوا در کلان‌شهرها، طرح استان اصفهان انتخاب شد که بخش زیادی از آن به اقدامات معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان باز می‌گردد و قول داده اند که در طول دو سال ۸۰۰ اتوبوس به سیستم حمل و نقل عمومی شهر اضافه نمایند که تاکنون ۳۰۰ اتوبوس اضافه شده و امیدواریم که تا پایان برنامه این امر محقق شود.
زرگرپور با بیان اینکه در دوره ی گذشته بنزین با آلودگی بالا در اصفهان مصرف می شد، اظهارداشت: از شهریور ۹۳، بنزین و گازوئیل یورو۴ در استان مصرف می شود و از اواخر سال ۹۳ نیز پالایشگاه اصفهان برای ۱۱ کلانشهر کشور بنزین یورو ۴ تولید می کند.
استاندار اصفهان با بیان اینکه ۳۵۰ کوره ی آجرپزی آلودگی شدیدی را برای اصفهان ایجاد می کردند، افزود: بیش از ۸۰ واحدتاکنون تعطیل شده است و بقیه نیز موظف شده اند که از خاک رس استفاده نکنند و اقدامات اصلاحی را به انجام رسانند.
رسول زرگرپور افزود: یکسری از کوره های گچ در اطراف اصفهان فعالیت می کردند که در هر۲۴ ساعت یک تن گچ و خاک در هوای اصفهان پمپاژ می کردند که علیرغم مسائل اجتماعی تعطیل شدند.
استاندار اصفهان با بیان اینکه دو نیروگاه اصفهان در هر ۲۴ ساعت ۵۰۰ تن گوگرد را در هوای اصفهان پمپاژ می کردند، افزود: سوخت این نیروگاه ها به گاز تبدیل شد و اینها بخشی از اقدامات موثر مدیریت استان در کاهش آلودگی هوای اصفهان بود.
رسول زرگرپور با بیان اینکه در اوج گرما و فصل داغ تابستان، بهار با طراوت حمل و نقل و بهبود شرایط زیست‌محیطی در اصفهان داریم،؛ گفت: کنارگذر شرق اصفهان که ۸ سال غیرفعال بود از دو سال قبل راه‌اندازی و فعال شده و در آخرین جلسه ی هیئت دولت قطعه سوم این کنارگذر مصوب شد که توسط سازمان همیاری های شهرداری های استان حدود ۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در هر روز ۸۵ هزار تردد خودرو وارد شهر اصفهان می‌شود، افزود: این عدد در صورت راه‌اندازی کامل گذرگاه شرق کاهش شدیدی را به دنبال خواهد داشت در نتیجه در وقت مردم صرفه‌جویی شده، تصادفات کاهش می‌یابند و از همه مهم‌تر به محیط‌زیست کمک جدی می‌شود.
زرگرپور افزود: در شورای چهارم به کمک استانداری و دولت تکلیف مترو اصفهان تا آخرین خط مشخص گردید و شورای پنجم فقط دغدغه ی اجرا را خواهند داشت.
وی از تصویب اتصال مترو اصفهان به شاهین شهر خبر داد و افزود: این پروژه هم حجم زیادی از ترافیک را به حرکت های ریلی منتقل خواهد کرد.
طرح جامع کاهش آلودگی هوا به ۸۰ درصد پیشرفت رسیده است
استاندار اصفهان ادامه داد: طرح جامع کاهش آلودگی هوا به ۸۰ درصد پیشرفت رسیده است که قرار است امسال به ۱۰۰ درصد پیشرفت برسد اما این تمام کار نیست چرا که تازه به هوای سالم می‌رسیم و در طرح بعدی که مطالعات آن در حال انجام است هوای پاک هدف ما است و شاید اولین کلاشهری باشیم که هدف گذاری ما بر روی هوای پاک در حال انجام است.
رسول زرگرپور افزود: مجموعه ی دستگاه های اجرایی استان و مدیریت شهری در تلاشند که وضعیت هوای اصفهان به نتیجه ی مطلوب برسد و به همین دلیل هم گله مندم که چرا این اقدامات اساسی که در حال انجام است و با توجه به وضعیت هوای سال ۹۲ را که هر روز در مصاحبه ها و روزنامه ها و صدا و سیما مطرح می کردند و بعنوان چالش اصلی مطرح می شد الان مطرح نمی شود که بخش اعظم این مشکلات حل شده است و از مسئولان قدردانی نمی کنند؟
زرگرپور با بیان اینکه نیروی انتظامی نیز اقدامات خوبی را در این رابطه به انجام رسانده است، افزود: یکی از وظایف نیروی انتظامی کاهش تلفات برونشهری و درون شهری بود که به خوبی به انجام رسید و با اقدامات خوب این بخش تعداد تلفات موتور سواران به نصف کاهش پیدا کرد.
استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با تمام قوت به میدان آمده و نقش اساسی را بر عهده گرفته است و بعنوان استاندار اصفهان از همه ی مدیرانی و مسئولانی که طرح جامع کاهش آلودگی هوا را که بعنوان اصلی ترین طرح جامع پیگیری کردند و همکاری داشتند تشکر می کنم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا