تيتر يكعناوین اخبار

روحانی: اراده سیاسی ایران توسعه روابط با کشورهای دوست در آمریکای لاتین است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه هنگام دریافت استوارنامه ‘کارلوس سگار بی‌فون اشتانماین’، ضرورت توسعه همکاریهای کنونی دو کشور در حوزه های علمی و فناوری، از جمله داروسازی را مورد تاکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد بخش‌های خصوصی و دولتی ایران و اروگوئه با کسب آگاهی دقیق از ظرفیت‌های یکدیگر، فعالیت های خود را به نفع منافع دو ملت گسترش دهند.
روحانی اظهار داشت: دیدگاه ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران و اروگوئه درباره مسایل جهانی به یکدیگر نزدیک است و هر دو کشور معتقدند روابط در عرصه بین‌الملل باید براساس احترام متقابل برقرار باشد.
رییس‌ جمهوری تصمیم‌گیری برای امور هر کشوری را صرفا در حوزه اختیارات مردم آن کشور دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تلاش برخی قدرتهای بزرگ برای تهدید و مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر از جمله در آمریکای لاتین را ایستادگی در برابر اراده ملت‌ها و موجب گسترش تنش‌های منطقه‌ای می‌داند.
سفیر جدید اروگوئه نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رییس جمهوری کشورمان و همچنین ابلاغ پیام تبریک رییس جمهوری اروگوئه به مناسبت انتخاب مجدد دکتر روحانی، گفت: مونته ویدئو مصمم به توسعه و گسترش روابط خود با تهران است.
کارلوس سگار بی‌فون اشتانماین افزود: تمام تلاش خود را برای توسعه و تقویت همکاریهای دو کشور در همه حوزه ها بکار خواهم گرفت.
وی اظهارداشت: دیدگاه ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران و اروگوئه در مجامع بین‌المللی به یکدیگر نزدیک و شبیه است و اروگوئه همواره در کنار ایران به عنوان یک کشور دوست است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا