عناوین اخبار

نیازی به حمایت کارلوس کی روش برای جلب آرای مجمع فدراسیون فوتبال ندارم.

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از ایرنا ،علی کفاشیان که دوشنبه شب دربرنامه تلویزیونی ۹۰ حاضرشده بود ضمن رد هماهنگی با سرمربی تیم ملی برای استعفا، افزود: کی روش به دلیل کمبود امکانات استعفا کرد و دراین ارتباط با من هماهنگی نکرده بود.
وی درپاسخ به این سوال که کی روش به دلیل حمایت از شما استعفا کرده است گفت: نیازی به حمایت کی روش ندارم من به دلیل کارهای متعددی که در فدراسیون فوتبال انجام داده ام دراین مسند باقی مانده ام.
کفاشیان درپاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه درانتخابات فدراسیون فوتبال به کدام نماینده رای دادید، اظهارداشت:این نخستین انتخاباتی بود که از قبل مشخص نبود چه کسی رای می آورد و همانطور که همگان دیدند رای گیری به دور دوم کشیده شد.
وی اضافه کرد: اعلام اینکه رای من به چه کسی بوده به صلاح فوتبال ما نیست و ازاعلام آن خودداری می کنم.
وی ادامه داد: البته بیشتر کار ما با کنفدراسیون فوتبال آسیاست و تنها ۵ تا ۱۰ درصد کار ما با فیفا است وشاید بهتر بود شیخ سلمان به ریاست فیفا برگزیده می شد تا فضا برای کار در کنفدراسیون باز ترمی شد.
به گفته وی چنانچه شیخ سلمان به ریاست فیفا برگزیده می شد به طور حتم سه تا چهار نماینده از کنفدراسیون فوتبال آسیا درفیفا به کار گماشته می شدند و این فضا را برای دیگران باز می کرد.
کفاشیان ادامه داد: البته ما در کنفدراسیون فوتبال آسیا به گونه ای عمل می کنیم و موضع می گیریم که به سود فوتبال ایران باشد البته درانتخابات فیفا، نظرات ما به شیخ سلمان نزدیک تر بود تا اینفانتیو.
وی درادامه درباره فعالیت های شیخ سلمان درکنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: کارشیخ سلمان تقریبا تشریفاتی است وی کار اجرایی نمی کند وکارها را به کمیته ها محول می کند.
به گفته کفاشیان شیخ سلمان به فوتبال ایران اعتقاد دارد و همیشه از ما حمایت کرده است.
فردا ثبت نام از نامزدهای ریاست فدراسیون آغاز می شود رییس فدراسیون درپاسخ به این سوال که آیا با این وضعیت اعتقادی به رفتن ندارید گفت: وضعیت من نسبت به هشت سال پیش که به این فدراسیون آمده ام بسیار فرق کرده است کافی است نگاهی به اقداماتی که دراین سال ها برای فوتبال انجام داده ام بیاندازید وخودتان فرق را مشاهده خواهید کرد.
وی اضافه کرد: به دلیل این اقدامات دلم نمی آید فوتبال را رها کنم بالاخره من هم سهمی درساخت فوتبال داشته ام و نباید به این راحتی ها کنار بروم.
وی درپاسخ به این سووال که درتازه ترین انتخابات فدراسیون فوتبال چه استراتژی را پیش خواهید گرفت گفت: دردوره گذشته و شش ماه قبل از برگزاری انتخابات به وزیر وقت گفتم که اگر به روی فرد خاصی نظر دارید اورا معرفی کنید وما هم کمک کنیم تا رای بیاورد.
وی درپاسخ به این سوال که به نظر می رسد کفاشیان انتخابات را مهندسی می کند و با این وضعیت تا هر وقتی درانتخابات شرکت کنید رای می آورید ،عنوان کرد: این را قبول ندارم دربرخی از هیات ها که مد نظر شماست گاهی اوقات به کسانی اعتقاد داشتیم که رای نیاوردند اما از کسی که رای آورد حمایت لازم را به عمل آوردیم.
وی تاکید کرد: اعضای مجمع به دلیل توانمندی و فعالیت هایی که در طی این سال ها برای فوتبال انجام داده ام به من رای داده اند وهیچ چیز دیگری بر روی رای آن ها تاثیری نداشته است.
وی ادامه داد:پیش از آغاز این انتخابات درجلسه ای که بااعضای مجمع برگزارخواهم کرد از آنان می خواهم به کسی که حقش است ومی تواند به فوتبال کمک کند رای دهند.
برخی معتقدند تا زمانی که کفاشیان هست به این فوتبال کمک نخواهد شد و از آن حمایت نخواهند کرد بهتر نیست دراین شرایط از فدراسیون بروید، عنوان کرد: فوتبال را با حداقل امکانات به اینجا کشانده ایم بودجه کافی نداشته ونداریم البته دراین سال ها ما بی کار ننشسته ایم و با جذب حامیان مالی کارها را به پیش بردیم.
فدارسیون ها به جز اختصاص بودجه از سوی وزارت ورزش درآمد زایی نیز می کنند رییس فدراسیون فوتبال دراین ارتباط حجم کار این فدراسیون را بسیار بیشتر از سایر فدراسیون ها خواند وعنوان کرد: فدارسیون های والیبال، هندبال و سایر فدراسیون هایی که دیدارهایشان در سالن برگزار می شود درحد فوتسال ما هستند ما فقط ۱۵ تیم ملی داریم که هر کدام به اندازه یک فدراسیون کار می برد.
وی اضافه کرد:فقط هزینه تیم ملی ما بیش از ۲۲ میلیارد تومان وهزینه کادر فنی تیم ملی بیش از ۱۰ میلیارد تومان است وازاین نظر هیچ فدراسیونی را نمی توان با ما مقایسه کرد البته ما از فیفا درآمد داریم و قسمتی ازهزینه های تیم ملی را از این محل جبران می کنیم.
رییس فدراسیون فوتبال با گلایه از مسایل حواشی فوتبال ازجمله مساله فساد درفوتبال،تصریح کرد:پیش ازاین مدیران بالادستی علاقه مند به مشارکت،حمایت و سرمایه گذاری درفوتبال بودند اما این روزها به دلیل حواشی بسیار دیگر کسی علاقمند به این کارنیست و فرار می کردند.
وی اضافه کرد:البته این تنها به باشگاه ها باز نمی گردد وقتی ذهنیت ها خراب می شود دیگر کسی با فدراسیون هم همکاری نمی کند درهمین ارتباط هنگامی که به مجلس و یا سایر نهادها می رویم می گویند فساد درفوتبال است و کمک نمی کنند این درحالی است که بسیاری از دولتی ها فوتبالیست بودند و دوست دارند به ما کمک کنند اما به دلیل این بحث ها پیش قدم نمی شوند.
به اعتقاد وی از آنجا که مردم فوتبال را دوست دارند باید به آن کمک کرد نباید به دلیل این حواشی از کمک به فوتبال سرباز زد.
علی کفاشیان درپاسخ به این سوال که شما با مهره ها بازی می کنید و به نظر می رسد با کی روش نیز این کار را کردید اضافه کرد: سرمربی تیم ملی بسیار هوشمند است. او مدیر خوبی نیز است و هیچ وقت با کی روش بازی نکردم. سرمربی تیم ملی مطالباتی برای تیم ملی دارد و به دلیل اینکه آن ها تامین نمی شود چندین بار استعفا کرده است.
به گفته وی به طورحتم کی روش به خاطر کفاشیان استعفا نمی کند.
کفاشیان افزود: او درتازه ترین استعفای خود عنوان کرد برای اینکه رییس بعدی دستش باز باشد از سمت سرمربیگری تیم ملی استعفا می کند که البته بدون هماهنگی با من صورت گرفت.
وی تاکید کرد: به حمایت کی روش برای کسب رای از مجمع نیازی ندارم او برای من رای جمع نمی کند من خیلی کارها کردم ارکان فدراسیون استقلال خیلی خوبی دارند معتقدم روش مدیریت قابل قبول هیات ها و باشگاه ها بوده و همین باعث شده من بمانم.
کفاشیان درباره اختلافات دامنه دار وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال نیز گفت: اختلافات این دو مجموعه به سود هیچ کدام نیست ما به دنبال تعامل با وزارت هستیم و به دلیل فوتبال تغییرات درفدراسیون را پذیرفتم ما درکنار وزارت ورزش هستیم.
وی درخصوص تصویر مغشوش فدراسیون فوتبال در اذهان عمومی نیز گفت: درهر صورت باید نظر وزارت ورزش را جلب کنم … تغییرات درفدراسیون فوتبال درجهت جلب نظر وزارت ورزش بوده است ما به دنبال آرامش هستیم.
رییس فدراسیون فوتبال درخصوص دلایل شفاف نبودن مسایل مربوط به حامیان مالی تیم های ملی وفدراسیون نیز گفت: همه چیز فدراسیون شفاف است ما تراز مالی داریم ودرمجمع دراختیار اعضا قرار می گیرد و مشکلی نداریم.
کفاشیان گفت: درباره اسپانسرها هم باید بگویم در پسا برجام تعداد شرکت هایی که حاضر به همکاری با ما شدند افزایش پیدا کرده است و هم اکنون ۱۰ پیشنهاد مشخص فقط برای تیم ملی داریم که امیدواریم قرارداد خوبی با بهترین پیشنهاد که درکمیته بازاریابی به تصویب می رسد، امضا شود.
وی درپاسخ به این سوال که چرا با محمد خاکپور و افشین پیروانی قرارداد امضا نکردید واصولا چرا درفدراسیون فوتبال هیچ چیز سرجای خودش نیست گفت: درفدراسیون فوتبال همه چیز سرجای خودش است؛ ما آمادگی تنظیم قرارداد با خاکپور و پیروانی را داشتیم، اما به دلیل مسایل مختلف انجام نشد با این همه، حق آن ها محفوظ و قابل پرداخت است.
رییس فدراسیون فوتبال درباره بکار گیری برادر همسرش نیز اظهارداشت: به برادر همسرم اطمینان کامل دارم با او قبل از اینکه با خانواده اش آشنا شوم دوست بودم به همین دلیل ازاو درفدراسیون استفاده می کنم.
وی باردیگر بی انضباطی درفدراسیون را تکذیب کرد وگفت: از مدت ها قبل بودجه سال ۹۵ که ۵۰ میلیارد تومان است را نهایی کرده ایم و مشخص است این مبلغ باید در چه جاهایی هزینه شود؛ برهمین اساس بی انضباطی درفدراسیون را قبول ندارم و معتقدم همه چیز سرجای خودش است.
وی درادامه درباره فعالیت های برادر همسرش درفدراسیون فوتبال گفت: وی قبل ازاینکه من سند مالی را امضا کنم، آن ها را به دقت مشاهده و تایید می کند تا من به عنوان رییس امضا کنم.
وی اضافه کرد: درمساله بازرسی از دفتر بنده از دفتر وی نیز بازرسی به عمل آمد و او نیز همکاری لازم را با نهادهای نظارتی داشت.
کفاشیان درخصوص شرکت ‘دهگانه نوین پارس’ و اینکه برادر همسرش دراین شرکت سمتی دارد، نیز گفت: این شرکت هیچ ربطی به فدراسیون فوتبال ندارد و برادر همسرم در آن سهامدار است، اما این دلیل نمی شود که این شرکت پوششی برای برخی کارها باشد. این شرکت همانطورکه عنوان کردم هیچ ارتباطی به فوتبال و فدراسیون فوتبال ندارد و ممکن است خودم نیز درآن سهامدارباشم و فکر نمی کنم مشکلی داشته باشد.
رییس فدراسیون فوتبال درخصوص سفرهای مسوول امور مالی فدراسیون (برادر همسرش) همراه با تیم ملی نیز اظهارداشت: به دلیل اینکه درشرایط تحریم ها نمی توانستیم ازطریق کانال های بانکی تیم را حمایت مالی کنیم مجبور به استفاده از پول نقد بودیم که معتمدترین فرد که برادر همسرم است را همراه تیم به سفر می فرستادم تا کارهای تیم را انجام دهد؛ البته در سایر تیم ها این مسوولیت را دیگران برعهده دارند.
وی تاکید کرد : مسوول امور مالی فدراسیون فوتبال از نزدیکان من است و ۱۰۰ درصدد به ایشان اعتماد دارم.
کفاشیان درپاسخ به این پرسش که چرا به وضعیت زمین چمن کمپ تیم ملی رسیدگی نمی کنید، گفت: برای بازسازی این زمین، بودجه دو تا دو نیم میلیارد تومانی لازم است که تاکنون موفق به جذب این بودجه نشدیم به همین دلیل بازسازی آن به تاخیر افتاده است.
رییس فدراسیون فوتبال درپاسخ به این سوال که چرا همانند دوره های قبل که ریاست فدراسیون فوتبال برعهده محمد دادکان و صفایی فراهانی بوده است، فدراسیون، درآمد زایی نمی کند و به بودجه تخصیصی وزارت ورزش وابسته است، ادامه داد: اتفاقا ما دربخش درآمد زایی ضعیف نبوده ایم. امروز اگر بتوانیم پول های خود را که درفیفا است دریافت کنیم بسیاری ازمشکلات ما حل می شود.
به گفته وی فدراسیون فوتبال بیش ازدو و نیم میلیارد دلار ازفیفا مطالبات دارد که یک میلیارد آن متعلق به باشگاه هایی است که بازیکن در تیم ملی دارند و مابقی به فدراسیون تعلق دارد. این فقط قسمتی از مطالبات خارجی فدراسیون فوتبال است.
کفاشیان ادامه داد: درداخل نیز از بعضی حامیان مالی، طلب داریم؛ به عنوان مثال شرکت ایران نوین به دلیل شرایط بد اقتصادی هنوز نتوانسته مطالبات ما را بپردازد.
به اعتقاد وی، حجم فعالیت درفدراسیون فعلی از فدراسیون های قبلی بسیار بیشتر است. کفاشیان می گوید: در درآمد زایی هم خوب عمل کردیم، اما به دلیل تحریم ها و وضعیت بد اقتصادی نتوانستیم به موقع مطالبات مان را دریافت کنیم.
کفاشیان در پاسخ به اینکه فدراسیون فوتبال تنها مانده و به نظر می رسد تا زمانی که کفاشیان رییس این فدراسیون است کمکی به این فدراسیون نخواهد شد؛ حال با این وضعیت آیا بازهم اصرار برماندن دارد، گفت: اصراری به ماندن ندارم، اما این را به مجمع فدراسیون می سپارم و از آنان می خواهم به خاطر فوتبال به کسانی که توانایی بیشتری داشته و بهتر از من می توانند به فوتبال کمک کنند، رای بدهند و این مسوولیت را از من بگیرند.
وی درباره دعوت به سازمان بازرسی و اینکه بازنشسته ها نمی توانند درانتخابات فدراسیون ها شرکت کنند، افزود: به دلیل فوت یکی از بستگانم نتوانستم به سازمان بازرسی بروم، اما تعدادی از مسوولان فدراسیون فوتبال درجلسه با مسوولان سازمان بازرسی شرکت کردند. دراین جلسه بحثی راجع به بازنشسته ها نشده است.
کفاشیان توضیح داد: فدراسیون فوتبال مجموعه ای مستقل و غیر دولتی است. اساسنامه این فدراسیون با سایر فدراسیون ها فرق دارد. دراین سیستم بازنشسته ها نیز می توانند شرکت کنند.
به گفته وی اگر تخلفی صورت گرفته درهمان دور اول که من بازنشسته بودم، باید جلوی آن گرفته می شد که نشد.
وی درباره مساله برگزاری دیدار تیم های عربستانی درایران و موضع ضعیف فدراسیون فوتبال دراین ارتباط نیز گفت: اتفاقا موضع ما قوی بوده است و توانستیم با استدلال های منطقی دوماه فرصت بگیریم وهمچنان پی گیرحضور تیم های عربستانی درایران هستیم.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا