شهر و جامعهعناوین اخبار

راه اندازی “قرارگاه اقدام و عمل” در پلیس اصفهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ،سردار “مهدی معصوم بیگی”  اظهار داشت: در راستای اجرای تدابیر فرمانده نیروی انتظامی مبنی بر ارتقای نظم و امنیت مردم ، ارتقای نظم ترافیکی ، نظم اجتماعی و همچنین تسهیل در خدمات انتظامی که در حکم انتصاب این جانب بر آن تاکید شده، قرارگاهی با عنوان “قرارگاه اقدام و عمل” در ستاد فرماندهی انتظامی استان اصفهان تشکیل شد.

وی هدف از راه اندازی این قرارگاه را ایجاد تحرک و شتاب بیشتر در انجام ماموریت ها و تقویت توان رزم و عملیات فرماندهی انتظامی استان اصفهان عنوان کرد و گفت: بهره گیری از امکانات موجود در پلیس استان و ظرفیت های دیگر دستگاه ها و ایجاد هم افزایی بین آنها برای انجام بهتر ماموریت ها از دیگر اهداف این قرارگاه است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه رویکرد این قرارگاه حل مسایل انتظامی استان است عنوان داشت: برخی از ماموریت ها نیاز به تجمیع توان و ظرفیت درون و بیرون از ناجا دارد که پیگیری این ماموریت ها در قرارگاه مذکور دنبال خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان، کاهش آسیب های اجتماعی، ارتقای نظم و امنیت، ارتقای امور ترافیکی و تسهیل در ارائه خدمات انتظامی به مردم و توجه به رفتار مهربانه توام با رأفت ماموران با آحاد جامعه را از جمله اولویت های اصلی قرارگاه” اقدام و عمل” عنوان کرد.

فرماندهی ولی فقیه عامل انسجام نیروهای مسلح در ایران است

 فرمانده انتظامی استان گفت: علت هماهنگی، اتحاد و انسجام بین نیروهای مسلح در ایران، وجود فرماندهی ولی فقیه زمان و جانشین برحق حضرت ولی عصر(عج) در رأس این نیروها است.

سردار” مهدی معصوم بیگی”در دیدار امیر محسن افروز فر، ارشد نظامی آجا در استان های یزد، اصفهان و چهارمحال وبختیاری با وی که در دفتر فرماندهی انتظامی استان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ارتش گفت: رشادت های ارتش جمهوری اسلامی در پیروزی و  تثبیت انقلاب و همچنین دوران هشت ساله دفاع مقدس هرگز فراموش شدنی نیست.

وی افزود: امروز به حمد اله با اقتدار و قدرتی که ارتش دارد مردم  خیالشان راحت است که کسی نمی تواند به این کشور قصد و نیت سوء داشته باشد.

این مقام مسئول با اشاره به هماهنگی و انسجام بی نظیر بین نیروهای مسلح در ایران گفت: علت این انسجام، اتحاد و برادری در بین نیروهای مسلح وجود فرماندهی ولی فقیه زمان و جانشین برحق حضرت ولی عصر(عج) در رأس این نیروها است و باید به جرأت گفت که هیچ سازمان و رده ای در کشور چنین افتخاری را ندارد.

وی تصریح کرد: این ویژگی منحصر به فرد البته مسئولیت نیروهای مسلح را سنگین تر می کند چرا که باید رفتار، کردار و گفتار و اقدام ما مبتنی بر فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا باشد و بحمد اله این مشی در نیروهای مسلح دنبال می شود.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه خوشبختانه انسجام، وحدت و برادری بی نظیری در مجموعه فرماندهی انتظامی استان وجود دارد گفت:به همین دلیل است که اصفهان در سطح کشور از امنیت بالایی برخوردار است.

وی در ادامه با بیان اینکه ماموریت های نیروی انتظامی پرمخاطره، شبانه روزی و بدون تعطیل است گفت: این نیرو از مرکز تا نقطه صفر مرزی هرلحظه آماده جهاد و شهادت هستند و از هیچ تلاشی برای تامین امنیت و آسایش مردم دریغ نمی کند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: به حمد اله با تلاش های سردار آقاخانی و همکاران وی امنیت خوبی در سطح استان حاکم است که البته فرمانده نیروی انتظامی در حکم انتصاب این جانب خواستار ارتقای این امنیت در تمام ابعاد زندگی مردم شدند که در این زمینه برنامه ریزی های خوبی در حال انجام است تا شاهد امنیت پایدارتر و بهتری در استان ولایتمدار اصفهان باشیم.

سردار معصوم بیگی، حضور مجموعه وسیع و مجهز ارتش به لحاظ کثرت و کیفیت در استان را مایه مباهات و امنیت آفرین توصیف کرد و اظهار داشت: ما به پشتوانه محکم و اقتدار ارتش دلاور دلگرم هستیم و امیدواریم با هماهنگی و انسجام بین نیروهای مسلح بتوانیم سربازی ولایت را انجام داده و شرمنده شهدا و مردم ولایتمدار و با فرهنگ اصفهان نباشیم.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار امیر افروز فر، نیز با انتخاب سردار معصوم بیگی به عنوان فرمانده انتظامی استان را تبریک گفت و بر آمادگی مجموعه ارتش مستقر در استان برای تعامل و همکاری هرچه بیشتر با این فرماندهی تاکید کرد.

اتوبوس های مسافربری زیر ذره بین پلیس می باشند

رئیس پلیس راه استان از راه اندازی سامانه نظارت مردمی بر ناوگان عمومی مسافربری و کنترل نامحسوس و دقیق ناوگان حمل و نقل مسافر خبر داد.

سرهنگ “حسین پورقیصری” گفت : به منظور کاهش تخلفات رانندگان ناوگان حمل و نقل مسافربری برون شهری و نظارت نامحسوس رفتار رانندگان اتوبوس های برون شهری سامانه پیامکی و نظارت مردمی بر این ناوگان راه اندازی و فعال شده است .

وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح جلب مشارکت مردمی و کاهش حوادث جاده ای می باشد افزود: مسافران می توانند از طریق ارسال پیامک به شماره ۱۱۰۱۲۰ با پلیس راه ارتباط برقرار کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت : در صورت مشاهده رفتارهای رانندگی حادثه ساز مانند صحبت کردن راننده با تلفن همراه ،عدم استفاده راننده یا مسافران از کمربند ایمنی ، رانندگی با حالت خستگی و خواب آلودگی ،سرعت غیر مجاز و سبقت های بی جا ، عدم توقف بین راه جهت بجای آوردن فریضه نماز و یا حتی تقدیر از راننده قانونمند می توانند موضوع را از طریق این سامانه به پلیس اطلاع دهند.

سرهنگ پورقیصری اظهار داشت : ارسال پیامک می بایست فارسی باشد و شماره اتوبوس بدون فاصله بین حروف و اعداد ذکر شود تا قابلیت بهره برداری داشته باشد.

رئیس پلیس راه اصفهان در پایان ضمن تقدیر از رانندگان قانونمند و زحمت کش ناوگان عمومی حمل و نقل مسافر خاطر نشان کرد، هدف پلیس از اجرای این طرح بازدارندگی از وقوع حوادث جاده ای از طریق نظارت های مردمی ، مشارکت مردم برای کنترل نامحسوس ناوگان حمل و نقل مسافر ، تقویت فرهنگ عمومی نظارت مردمی در کاهش حوادث جاده ای و ترغیب و تشویق رانندگان قانونمند می باشد.

عدم توجه به جلو یک کشته ویک مجروح برجای گذاشت

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان از برخورد یک دستگاه سواری پراید با یک پژو در محور “اصفهان-شهرکرد” و فوت سرنشین پراید و مجروحیت رانندگان هر دو خودرو خبر داد.

سرهنگ “جواد درستکار”  گفت : ماموران پلیس راه “اصفهان-شهرکرد” از برخورد یک دستگاه سواری پراید با یک پژو در سه راهی گنج آباد مطلع و به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی خانمی ۳۵ ساله که سرنشین پراید بود در دم فوت و رانندگان هر دو خودرو به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت : علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان تصادفات جاده ای عدم توجه به جلو توسط راننده پراید اعلام شده است .

سرهنگ جواد درستکار در پایان از کلیه رانندگان وسایل نقلیه عمومی خواست ، با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید تا شاهد وقوع حوادث تلخ و جبران ناپذیر رانندگی نباشیم.

سیاست اصلی قوامین کمک به تقویت ماموریت های ناجا است/ قوامین ششمین بانک برتر کشور/ارائه خدمات ویژه به بیش از ۶ میلیون نفر در طول سال

 مدیرعامل بانک قوامین، سیاست اصلی این بانک را کمک به تقویت ماموریت های نیروی انتظامی در راستای ایجاد نظم و امنیت کشور عنوان کرد و گفت:در واقع محصولی که این نیرو به عنوان امنیت آن را تولید می کند شامل حال همه آحاد جامعه از جمله سهامداران و سپرده گذاران این بانک می شود.

دکتر غلامحسن تقی نتاج،در حاشیه مراسم تکریم و معارفه مدیرکل شعب بانک قوامین استان اصفهان طی گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت:شروع فعالیت مجموعه بانک قوامین از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بود و در سال ۷۹ در قالب قرض الحسنه فعالیت خود را آغاز کرد که به دلیل حجم بسیار بالای تقاضای فعالیت های پولی در بازار و اقتصاد کشور این توفیق را پیدا کرد که علاوه بر خدمت به کارکنان ناجا خدمات خود را  به همه آحاد جامعه توسعه دهد.

وی افزود: امروز بانک قوامین در طول سال به بیش از ۶ میلیون نفر از مردم  کشور خدمات ویژه بانکی شامل سپرده گذاری، تسهیلات و انواع خدمات الکترونیکی را ارائه می دهد.

این مقام مسئول عنوان داشت: این بانک از گذشته تلاش در مردمی سازی اقتصاد داشته که به همین دلیل بخش عمده ای از تسهیلات با ارائه وام های زیر صد میلیون تومان و اخیراً با تعریف طرح آرامین تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی را به عموم جامعه اختصاص داده است.

مدیرعامل بانک قوامین سیاست اصلی قوامین را کمک به تقویت ماموریت های ناجا عنوان کرد و اظهار داشت: از آنجا که هر بانکی می بایست بخشی از منافع خود را در زمینه مسئولیت های اجتماعی صرف کند ، طبیعی است بانک قوامین که آغاز کار اصلی آن از نیروی انتظامی بوده است بخشی از منافع خود را به تقویت این نیرو در راستای برقراری امنیت در جامعه اختصاص دهد.

وی تصریح کرد: بانک قوامین در راستای ایفای نقش و مسئولیت اجتماعی خود به نیروی انتظامی کمک می کند و در واقع محصولی که این نیرو به عنوان امنیت آن را تولید می کند شامل حال همه آحاد جامعه از جمله سهامداران و سپرده گذاران این بانک می شود.

نتاج، با بیان اینکه بخش عمده ای از سهامداران بانک قوامین کارکنان نیروی انتظامی هستند عنوان داشت: طبیعی است که اگر در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود به این نیرو کمک کنیم منافع آن در واقع به این سهامداران برمی گردد.

وی افزود: امروز بانک قوامین از نظر حجم دارایی ها و فعالیت های اقتصادی در بین بانک های کشور ششمین بانک برتر کشور است و با بیش از ۸۰۰ شعبه در کشور توانسته در زمینه جذب مشتریان نیز توفیقات خوبی کسب کند.

دکتر نتاج، به سیاست عدالت محور بانک قوامین اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از برنامه های عدالت محور ما این است که هر مقدار سپرده ای که در استان ها جذب می شود می بایست با رعایت جنبه های اقتصادی در همان استان وام و تسهیلات داده شود که این کار به رشد و توسعه آن استان کمک می کند.

گفتنی است، در این مراسم که با حضور فرمانده انتظامی استان برگزار شد،  از زحمات ۹ ساله سید محمد حسینی، مدیرعامل سابق شعب بانک قوامین استان تقدیر و مهندس قنبری، به عنوان مدیرعامل جدید شعب استان معرفی شد.

توقیف محموله میلیاردی لوازم خودرو در خور و بیابانک

فرمانده انتظامی شهرستان خورو بیابانک از کشف یک محموله لوازم یدکی خودرو به ارزش چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد.

سرگرد”نعمت خلیلی” گفت : ماموران ایستگاه شهید رشیدی شهرستان خورو بیابانک حین کنترل و نظارت بر تردد خودروهای عبوری از ایستگاه به یک کامیون کشنده مشکوک و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی افزود: این خودرو حامل تعداد پنج پالت بزرگ انواع لوازم مستعمل موتور خودرو ، تعداد ۲۱ حلقه رینگ و لاستیک مستعمل خودروهای سبک ، تعداد دو پالت بزرگ انواع تسمه های خودرو ، تعداد دو پالت بزرگ انواع گلگیر خودروهای سنگین ، تعداد یک پالت بزرگ انواع دستگیره درب خودرو و فیوز و ۲ دستگاه دینام برق خارجی بود.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه راننده خودرو مدارک مربوطه گمرکی را ارائه نداد ادامه داد: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعلام شده است .

سرگرد خلیلی در پایان با اشاره به دستگیری راننده و تحویل وی به مراجع قضائی خاطر نشان کرد ، قاچاق کالا زمینه رکود اقتصادی و افزایش بیکاری جوانان کشورمان را فراهم می کند که در این خصوص از عموم شهروندان درخواست می شود هر گونه اخبار مربوطه را بلافاصله از طریق تماس با تلفن ۱۱۰به پلیس اطلاع دهند.#

کامیون تانکردار با ۷۶ کیلو گرم تریاک در اصفهان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف مقدار ۷۶ کیلو و ۱۰۰ گرم مواد افیونی و دستگیری یک سوداگر مرگ خبر داد.

سرهنگ”سید تقی حسینی” گفت : در پی دریافت خبری از پلیس مبارزه بامواد مخدر استان خراسان جنوبی مبنی بر اینکه یک سوداگر مرگ قصد دارد محموله ای از مواد افیونی را وارد استان اصفهان بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموارن پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان قرار گرفت .

وی ادامه داد: ماموران کامیون تانکر دار متلق به این سوداگر مرگ را شناسایی ودر یکی از ورودی های استان اصفهان طی یک عملیات سنجیده و غافلگیرانه متوقف کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در بازرسی از تانکر کامیون مقدار ۵۰ کیلو و ۱۰۰ گرم تریاک و ۲۶ کیلو گرم شیره تریاک کشف شد افزود: در این خصوص پرونده تشکیل و سوداگر مرگ جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

سرهنگ حسینی در پایان خاطر نشان کرد ، برخورد با قاچاقچیان مواد افیونی و سوداگران مرگ در الویت کاری نیروی انتظامی می باشد و پلیس هرگز اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

گزارش تصویری حضور فرمانده انتظامی استان اصفهان در سامانه ۱۹۷

 سردار معصوم بیگی، فرمانده انتظامی استان با حضور در سامانه ۱۹۷ این فرماندهی ضمن دیدار چهره به چهره با مردم از نزدیک به مشکلات آنان رسیدگی کرد و در حاشیه این حضور با اهدای هدیه ای از زحمات و تلاش های یکی از همیاران پلیس تقدیر به عمل آورد

مفهوم و ابعاد حجاب در قرآن کریم

 در قرآن مجید بیش از ۱۰ آیه در مورد حجاب و حرمت نگاه به نامحرم وجود دارد، یکی از این آیات آیه ۵۹ سوره احزاب است که در آن خداوند صراحتاً به پیامبر اکرم (ص) می فرماید : به زنان و دخترانت و زنان مومنین بگو خود را با جلباب که یک نوع پوشش سراسری است بپوشانند.

حجاب در لغت به معنای مانع، پرده و پوشش آمده است. استعمال این کلمه بیشتر به معنی پرده است. این کلمه از آن جهت مفهوم پوشش می دهد که پرده، وسیله پوشش است ولی هر پوششی حجاب نیست، بلکه پوششی حجاب نامیده می شود که از طریق پشت پرده واقع شدن صورت گیرد.

حجاب به معنای پوشش اسلامی بانوان، دارای دو بُعد ایجابی و سلبی است. بُعد ایجادبی آن، وجوب پوشش بدن و بُعد سلبی آن، حرام بودن خودنمایی به نامحرم است و این بُعد باید در کنار یکدیگر باشد تا حجاب اسلامی محقق شود، گاهی ممکن است بُعداول باشد ولی بُعد دوم نباشد در این صورت می توان گفت که حجاب اسلامی محقق شده است.

اگر به معنای عام، هر نوع پوشش و مانع از وصول به گناه را حجاب بنامیم حجاب می تواند اقسام و انواع متفاوتی داشته باشد. یک نوع آن حجاب ذهنی، فکری و روحی است، مثلاً اعتقاد به معارف اسلامی، مانند توحید و نبوت از مصادیق حجاب ذهنی، فکری و روحی صحیح است که می تواند از لغزش ها و گناه های روحی و فکری مثل کفر و شرک جلوگیری نماید.

علاوه بر این، در قرآن از انواع دیگر حجاب که در رفتار خارجی انسان تجلی می کند، نام برده شده است، مثل حجاب و پوشش در نگاه که مردان و زنان در مواجهه با نامحرم به آن توصیه شده اند.

در قرآن مجید بیش از ۱۰ آیه در مورد حجاب و حرمت نگاه به نامحرم وجود دارد یکی از این آیات آیه ۵۹ سوره احزاب است«یا ایها النبی قل لازواجک و بناتک و نساء المومنین یدنین علیهن من جلابیبهن ذلک ادنی ان یعرفن فلا یوذین و کان الله غفوراً راحیماً» «ای پیامبر به زنان و دخترانت و نیز به زنان مومنین بگو خود را بپوشانند تا شناخته نشوند و مورد اذیت قرار نگیرند و خداوند بخشنده و مهربان است.»

جلباب به معنای یک پوشش سراسری است، یعنی زن باید همه اندامش پوشیده باشد تا همچون گلی لطیف از دسترس هوسرانان مصون و محفوظ باشد. در سوره نور آیه ۳۱ نیز مفصلاً در مورد حجاب و حرمت نگاه به نامحرمان سخن به میان آمده است.

هدف و فلسفه حجاب

هدف اصی تشریح احکام در اسلام ، قرب به خداوند است که به وسیله تزکیه نفس و تقوا به دست می آید:

ان اکرمکم عند الله اتقاکم (سوره حجرات آیه ۱۳) بزرگوار و با افتخارترین شما نزد خدا با تقواترین شماست.

«هوالذی بعث فی الامیین رسولاً منهم یتلوا علیهم ایاته و یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه و ان کانو من قبل لفی ضلالٍ مبین » اوست خدایی که میان عرب امی (قومی که خواندن و نوشتن هم نمی دانستند ) پیغمبری بزرگوار از همان قوم برانگیخت تا بر آنان وحی خدا را تلاوت کند و آنها را (از لوث جهل و اخلاق زشت ) پاک سازد و کتاب سماوی و حکمت الهی بیاموزد، با آن که بیش از این همه در ورطه ی جهالت و گمراهی بودند»

از قرآن کریم استفاده می شود که هدف از تشریع حکم الهی وجوب حجاب اسلامی دست یابی به تزکیه نفس، طهارت ، عفت و پاکدامنی است.

حجاب چشم

«قل للمومنین یغصوا من ابصارهم و یحفظوا فروجهم ذلک ازکی لهم » ای رسول ما مردان مومن را بگو تا چشم ها از نگاه ناروا بپوشند و فروج و اندامشان را محفوظ دارند که این بر پاکیزگی جسم و جان ایشان اصلاح است»

قل للمومنات یغضضن من ابصارهن ( سوره نور آیه ۳۰) ای رسول ما به زنان مومن بگو تا چشم ها را از نگاه ناروا بپوشند.

حجاب گفتار

نوع دیگر حجاب و پوشش قرآنی، حجاب گفتاری زنان در مقابل نامحرم است:

فلاتخصصن بالقول فیطمع الذی فی قلبه مرض (سوره احزاب آیه ۳۲)

پس زنهار نازک و نرم با مردان سخن نگویید مبادا آن که دلش بیمار ( هوا و هوس ) است به طمع بیافتد .

حجاب رفتاری

نوع دیگر حجاب و پوشش قرآنی، حجاب رفتاری زنان در مقابل نامحرم است. به زنان دستور داده شده است به گونه ای راه نروند که با نشان دادن زینت های خود باعث جلب توجه نامحرم شوند.

ولا یضربن بارجلهن لیعلم ما یخفین من زینتهن ( سوره نور۳۱) و آن طور پای به زمین نزنند که خلخال و زیور پنهان پاهایشان معلوم شود.

از مجموع مباحث مطرح شده به روشنی استفاده می شود که مراد از حجاب اسلامی پوشش و حریم قایل شدن در معاشرت زنان با مردان نامحرم در انحای مختلف رفتار، مثل نحوه ی پوشش، نگاه، حرف زدن و راه رفتن است.

بنابر این حجاب و پوشش زن نیز به منزله ی یک حجاب و مانع در مقابل افراد نامحرم است که قصد نفوذ و تصرف در حریم ناموس دیگران را دارند. همین مفهوم منع و امتناع در ریشه لغوی عفت نیز وجود دارد.

اداره آموزش همگانی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان

پلمپ ۷۲ واحد صنفی متخلف در اصفهان

رئیس پلیس امنیت عمومی استان از پلمپ ۷۲ واحد صنفی متخلف شهر اصفهان در راستای اجرای طرح ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب خبر داد.

سرهنگ “اکبر عاصمی” گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب، طرح نظارت و کنترل بر اصناف در شهر اصفهان توسط مامورین اداره نظارت بر اماکن عمومی این پلیس طی هفت روز گذشته اجرا و ماموران از هزار ۳۱۲ واحد صنفی بازدید به عمل آوردند.

وی افزود: در این طرح ۷۲ واحد صنفی متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه پلمپ و برای ۱۶۵ واحد صنفی دیگر اخطاریه پلمپ صادر شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان با تقدیر از همکاری و همراهی اتاق اصناف استان و مسئولان اتحادیه های صنوف مختلف با پلیس گفت: برنامه ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس از صنوف به صورت مداوم ادامه داشته و در این راستا از عموم شهروندان می خواهیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را از طریق مرکز فوریت های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

محموله میلیونی تخمه آفتابگردان خارجی به مقصد نرسید

 فرمانده انتظامی شهرستان خوروبیابانک از کشف  ۱۰۰ گونی تخمه آفتابگردان خارجی به ارزش ۱۲۳ میلیون ریال توسط ماموران انتظامی ایستگاه بازرسی شهید رشیدی این فرماندهی خبر داد.

سرگرد “نعمت خلیلی”  گفت : ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید رشیدی شهرستان خوروبیابانک حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو تعداد ۱۰۰گونی تخمه آفتابگردان خارجی کشف شد که راننده آن مدارک مثبته گمرکی را ارائه نداد.

سرگرد خلیلی با اشاره به اینکه محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه۱۲۳ میلیون ریال ارزش گذاری شده است اعلام کرد : در این خصوص راننده خودرو دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خوروبیابانک در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می زند که از تمام مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

توصیه های مهم قبل و حین سفر

 رانندگانی که قصد سفر دارند با رعایت نکات هشداری ذیل الذکر می توانند ضریب ایمنی و امنیتی سفر خود را ارتقاء دهند .

۱) توصیه های قبل از سفر

* اطمینان از سلامت فنی خودرو و داشتن برگه معاینه فنی

* کنترل مدارک رانندگی ، گواهینامه و .. و تمدید بیمه نامه در صورت انقضاء

* استراحت کافی قبل از شروع سفر

* آگاهی یافتن از وضعیت راهها ، طول مسیر و مقصد از طریق مراجعه به سایت راهور ۱۲۰ و نیز برنامه های خبری و تحلیلی تلویزیونی پلیس راهور

* به همراه داشتن تجهیزات فنی و ایمنی خودرو مانند زنجیر چرخ، تابلوی مثلث شبرنگ خطر و جعبه آچار و حتی کمک های اولیه و آذوقه کنسرو شده

* اختصاص زمان کافی برای طول مسیر که بخشی از سفر هاست

* عدم مصرف مواد غذایی و یا داروهای خواب آور

۲) توصیه های حین سفر

* صبر و حوصله وگذشت و آرامش در طول زمان مدت زمان رانندگی

* رعایت دقیق قوانین و مقررات رانندگی

* رعایت فاصله های طولی با اتومبیل جلویی(هر ۱۵ کیلومتر سرعت به اندازه یک طول خودرو، حدودا ۶ متر با خودروی جلویی فاصله بگیریم)

* اجتناب از توقف در سطح راهها و حاشیه راهها حتی برای ضروری ترین کارها و توقف در توقف گاهها ی بین راهی و پارکینگ های پیش بینی شده

* ممانعت از نشادن کودکان زیر ۱۲ سال در صندلی جلو و الزام سایر سرنشینان به استفاده از کمربند ایمنی

* اجتناب از خوردن و آشامیدن و مصرف دخانیات در زمان رانندگی و عدم استفاده از تلفن همراه

دستگیری سارق اینترنتی در اصفهان

 فردی که با سرقت اطلاعات حساب بانکی یکی از شهروندان اقدام به سرقت از حساب او کرده بود توسط ماموران پلیس فتای اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی ” رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت : در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه از حساب بانکی او مبلغ ۵۰ میلیون ریال بصورت غیر مجاز برداشت شده بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: پس از تشکیل پرونده مقدماتی ماموران این پلیس تحقیقات خود را در فضای سایبر آغاز و پس از بررسی های علمی و تخصصی صورت گرفته و جمع آوری اسناد و مدارک الکترونیکی نهایتاً متهم که خانمی ۲۷ ساله بود شناسایی و دستگیر شد.

این مقام مسئول عنوان داشت: متهم که با مستندات پلیس روبرو شد به برداشت مبلغ ۵۰ میلیون ریال به صورت غیر مجاز از حساب شاکی اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتای اصفهان ادامه داد: با اعتراف صریح متهم در این رابطه پرونده تکمیل و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

سرهنگ مرتضوی در پایان خاطر نشان کرد ، رمز بانکی در واقع کلید پول های شما در بانک می باشد که باید دقت کافی در نگهداری و انتخاب آن داشته باشید و سعی کنید از رمز های پیچیده ای از اعداد استفاده کنید و رمزهایی از قبیل تاریخ تولد یا شماره شناسنامه را انتخاب نکنید ،همچنین رمزهای خود را در دوره های زمانی مشخص تغییر دهید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا