پیشخوانعناوین اخبار

اجرای سه شب ویژه برنامه در امامزاده هلال بن علی(ع)آران و بیدگل/رقابت ۴۲ نماینده قرآنی از اصفهان در مرحله کشوری چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین ولی الله روان اظهار داشت: همزمان با سالروز پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) ویژه برنامه ای در جوار حرم مطهر امامزاده هلال بن علی(ع)آران و بیدگل اجرا می شود.

وی افزود: این ویژه برنامه از روز دوشنبه ۳۰ مرداد ماه لغایت چهارشنبه ۱ شهریور ماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در جوار حرم مطهر این امامزاده جلیل القدر برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل ادامه داد: در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین مطهری تبار و حجت الاسلام و المسلمین علیرضا متین پور نیز به برای حاضران و زائران به ایراد سخن می پردازند.

**اخذ اسناد موقوفات و اماکن متبرکه شهرستان برخوار

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار گفت: اخذ اسناد موقوفات و اماکن متبرکه شهرستان برخوار جهت حفاظت از حقوق این اماکن در دست پیگیری قرار دارد.

 حجت الاسلام و المسلمین سید حسن فاضلی اظهار داشت: در راستای اجرای تفاهم نامه اداره اوقاف و امور خیریه با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اخذ اسناد برای موقوفات، بقاع متبرکه و مساجد شهرستان برخوار دست اقدام و پیگیری قرار دارد.

وی افزود: در همین راستا و جهت اخذ سند برای موقوفات پلاک ۱۰۱ زمان آباد دولت آباد، بقعه متبرکه پیر برحق(ره) روستای مرق حبیب آباد و مسجد ملا علی آباد نشستی با مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزدارای شهرستان و مسئولان شهرستان برگزار شد.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار خاطر نشان شد: اخذ اسناد موقوفات و اماکن متبرکه شهرستان برخوار با هدف صیانت و حفاظت از حقوق این اماکن در دست پیگیری اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قرار دارد.

**رقابت ۴۲ نماینده قرآنی از اصفهان در مرحله کشوری چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: ۴۲ نفر از نفرات برتر چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم استان اصفهان در ۱۰ رشته به مسابقات کشوری اعزام می شوند.

یحیی قاسمی اظهار داشت: مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم استان اصفهان در روزهای ۱۹ و ۲۰ مرداد ماه به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان با رقابت ۷۴۴ نفر برگزار شد.

وی در ادامه افزود: پس از معرفی نفرات برتر مرحله استانی چلمین دوره مسابقات قرآن کریم به اداره امور قرآنی سازمان اوقاف مقرر شد تا براساس سهمیه ای که اداره امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه به استان اصفهان اعلام کرده است ۴۲ نفر از نفرات برتر چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم استان اصفهان برای رقابت به مسابقات کشوری اعزام شوند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: این افراد شامل ۲۳ نفر از آقایان و ۱۹ نفر از بانوان استان اصفهان هستند که در رشته های حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، دعاخوانی، حفظ معارف و احادیث قرآن، حفظ موضوعی و تفسیر قران کریم با دیگر نفرات برتر از سراسر کشور جهت کسب رتبه های برتر به رقابت می پردازند.

یحیی قاسمی گفت: مرحله کشوری چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم از روز ۱۱ شهریور ماه لغایت ۲۶ شهریور ماه به میزبانی استان آذربایجان غربی و در شهر ارومیه برگزار می شود.

**تحویل ۵۰۰ متر مربع زمین به اداره اوقاف لنجان برای ساخت مجموعه فرهنگی و مذهبی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان گفت: اداره مسکن و شهرسازی شهرستان لنجان زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع را برای ساخت مجموعه چند منظوره فرهنگی، مذهبی، تجاری، خدماتی به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان تحویل داده است.

 محمد رضا ترحمی اظهار داشت: اداره مسکن و شهرسازی لنجان جهت ساخت مجموعه چند منظوره فرهنگی، مذهبی، تجاری، خدماتی برای بختیاری های مقیم شهر چمگردان در این شهر زمینی را به مساحت ۵۰۰ متر مربع و با ارزشی بالغ بر ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان تحویل داد.

وی افزود: این امر در راستای تامین فضای مناسب جهت برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی انجام شده است که اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نیز با برنامه ریزی که انجام داده است در نظر دارد تا این مجموعه را با کمک های خیرین، واقفان نیک اندیش و جذب کمک های دستگاه های ذی ربط احداث نماید.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان تصریح کرد: امیدوارم که با ساخت و تجهیز این مجموعه بتوانیم گامی موثر در جهت تامین فضای مورد نیاز اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی در شهر چمگردان برداشته شود و از همه خیرین و واقفان نیک اندیش نیز جهت ساخت این مجموعه دعوت می کنم تا اداره اوقاف و امور خیریه لنجان را در این امر یاری نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا