تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

آمادگی همکاری با بخش خصوصی در حوزه سلامت را داریم/ شهرک سلامت از دید من بی نظیر است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل ازاداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان ، سید حسن قاضی زاده هاشمی در مراسم افتتاح پروژه شهرک سلامت اظهارکرد:شاهد بهره برداری از فاز نخست بزرگترین پروژه سلامتی در نصف جهان هستیم و به واقع هیچ تلاشی برای پیشرفت این پروژه فروگذار نبوده است.

وی افزود: بخش خصوصی آقای صرامی به عنوان اولین سرمایه گذار متحمل صدمات بسیاری شده اما اکنون راه برای مشارکت بخش خصوصی باز شده است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: اصفهان نه صرفا به خاطر گردشگران برای مردم اصفهان دچار کاستی هایی در تخت های بیمارستانی است در دولت یازدهم زحمات زیادی کشیده شده و تعداد قابل توجهی خانه بهداشت مرکز جامع سلامت و بیمارستان ساخته شده است اما هنوز با ایده آل فاصله داریم و اگر بخش گردشگری را اضافه کنیم تعداد تخت های بیمارستای برای اصفهان بیشتری نیاز است.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه ایران مقام اول پزشکی در منطقه را دارد، گفت: آمادگی همکاری و مشارکت با بخش خصوصی در حوزه سلامت را داریم.

وی بیان کرد: صنعت گردشگری سلامت در دنیا با رقمی ۱۵۰ میلیارد دلار یکی از صنایع مهم است و کشورهای همسایه همچون ترکیه برنامه ریزی خوبی در این زمینه کرده اند این در حالی است از نظر علم پزشکی ایران مقام اول را در منطقه دارد.

وزیر بهداشت اعلام کرد: تا آخر شهریور ماه سند درمان کشور ابلاغ می شود در سند مشخص شده در هر نقطه از ایران چه تعداد تخت برای بخش خصوصی  و بخش دولتی مورد نیاز است.

قاضی زاده هاشمی اظهارکرد: ۷۰هزار تخت بیمارستانی احتیاج داریم که نه تنها در توان دولت نیست بلکه اعتقاد داریم وظیفه دولت هم نیست چرا که وظیقه دولت قانون گذاری است از این رو مشارکت بخش خصوصی احتیاج است.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: امیدواریم در دولت ۱۲ بتوانیم بخشی از تصدی گری خود را در حوزه سلامت کم کنیم و از کار اداره بیمارستان خارج شویم و بتوانیم در بخش های تصویب قوانین بهتر عمل کنیم.

وی اظهارکرد: اصفهان یکی از قطب های اقتصادی کشور است و امیدواریم شاهد حضور بیشتر مشارکت بخش خصوصی باشیم.

وزیر بهداشت عنوان کرد: مجموعه شهرک سلامت از دید من بی نظیر است و امیدوارم شاهد ارایه خدمات خوب در این شهرک باشیم.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: مردم اصفهان در تمام حوزه ها حقی بر گردن کشور داشته و امیدداریم در حل مشکلات حوزه درمان این استان بتوانیم گام برداریم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا