عناوین اخبار

تولید انبوه آیفون ۸ از هفته سوم سپتامبر آغاز می‌شود

وب‌سایت AppleInsider یادداشت جدیدی از جون ژنگ، تحلیل‎گر مؤسسه‌ی Rosenblatt Securities دریافت کرده است که تأیید می‌کند اپل، آیفون پرچم‏‌دار جدیدش را بدون سنسور اثر انگشت عرضه خواهد کرد. گمان می‌رود در صورت عرضه‌ی آیفون ۸ با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، بازدهی تولید پرچم‏‌دار جدید اپل پایین باشد؛ به همین جهت، کوپرتینویی‏‏‏‌ها تصمیم گرفته‌اند آیفون جدید خود را بدون سنسور اثر انگشت ارائه دهند.

با توجه به عرضه نشدن آیفون ۸ با سنسور اثر انگشت، شرکت اپل تولید انبوه آیفون ۸ خود را به هفته‌ی سوم سپتامبر موکول خواهد کرد؛ یک هفته زودتر از آنچه پیش‌بینی شده بود. این تحلیل‌گر، در ادامه اعلام کرده است که در سه‌ماهه‌ی منتهی به ماه سپتامبر، اپل بیشتر از ۵ میلیون واحد گوشی آیفون ۸ تولید نخواهد کرد. هم‏چنین، میزان تولید آیفون ۸ در سه‌ماهه‌ی منتهی به دسامبر، بین ۳۰ تا ۳۵ میلیون واحد عنوان شده است.

برای آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس که به نمایشگر LCD مجهز خواهند بود و از سنسور اثر انگشت استفاده خواهند کرد؛ میزان تولید در سه‌ماهه‌ی منتهی به سپتامبر و دسامبر، به ترتیب ۱۵ میلیون و ۳۵ میلیون واحد اعلام شده است.

اپل برای سه‌ماهه‌ی منتهی به ماه مارس، تولید آیفون ۸ را به ۴۰ میلیون واحد افزایش خواهد داد؛ البته، تولید آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس در بازه‌ی زمانی مذکور، به ۲۵ تا ۲۸ میلیون واحد کاهش پیدا می‌کند.

بازه‌ی زمانی اعلام‌شده از سوی جون ژنگ با آنچه پیش‌تر توسط مینگ‌چی کو اعلام شده بود، تقریباً مطابقت دارد. بااین‌حال، وی ادعا کرده بود که شاید تنها ۲ الی ۴ میلیون واحد از آیفون ۸ برای عرضه اولیه آماده شود که چندان زیاد نیست.

سنسور اثر انگشت در آیفون ۸، جای خود را به سیستم تشخیص چهره‌ی سه‎‏بعدی خواهد داد. عرضه نشدن آیفون ۸ با سنسور اثر انگشت موضوع چندان جدیدی نیست؛ در هیچ‌یک از گمانه‌زنی‌های اخیر به جای‌گیری حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر اشاره نشده است و حتی تصاویر فاش شده از اجزای داخلی آیفون ۸، عرضه نشدن این مدل را با حسگر اثر انگشت یکپارچه تأیید می‏‌کند.

برخی از تحلیل‌گران، شایعات پیشین مبنی بر جای‌گیری حسگر اثر انگشت در پنل پشتی یا زیر دکمه‌‌ی پاور را منتفی می‌دانند؛ به همین جهت، اپل از سیستم تشخیص چهره‌ی سه‌بعدی به‌عنوان جایگزین حسگر اثر انگشت استفاده خواهد کرد که بر اساس شایعات اخیر، می‌تواند در یک میکروثانیه چهره کاربران را شناسایی کند.

اپل به‌صورت هم‌زمان از آیفون ۸، آیفون ۷ اس پلاس و آیفون ۷ اس رونمایی خواهد کرد و هر سه مدل، ماه سپتامبر (نیمه‌ی دوم شهریور) به‌صورت رسمی معرفی می‌شوند. بر اساس شایعات، آیفون ۸ گران‌قیمت‌ترین گوشی اپل لقب خواهد گرفت و با قیمتی بین ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار به فروش خواهد رسد. آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس که تغییرات ظاهری چندانی نسبت به نسل گذشته ندارند، با پشتیبانی از قابلیت شارژ بی‌سیم و بدنه‌ای از جنس شیشه، با قیمتی نزدیک به آیفون‌های ۲۰۱۶ شرکت اپل عرضه خواهند شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا