پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعه

هیچ قانونی بهتر از قانون راهنمایی و رانندگی نیست/قفل فرمان های میلیاردی به مقصد نرسید/دستگیری سارق میلیونی دوچرخه در اصفهان//راهکارهای طلایی پیشگیری از اعتیاد در خانواده

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، آیت الله “سید یوسف طباطبایی نژاد”، در دیدار سردار مهدی معصوم بیگی ،فرمانده انتظامی استان و هیئت همراه که در دفتر وی انجام شد اظهار داشت: خدا را شاکریم که نیروی انتظامی یک نیروی انقلابی است و افرادی متدین، متعهد و با انگیزه در این نیرو مشغول خدمت هستند.

وی داشتن انگیزه برای مقابله با ظلم و فساد را مهمترین ویژگی نیروهای انتظامی دانست و تصریح کرد: به همین خاطر است که این نیروها همیشه درحال جنگ هستند و با مجرمان و خلافکاران در داخل شهر ها و مرزها درگیر می شوند و تا مرز شهادت هم پیش می روند.

آیت الله طباطبایی نژاد، اظهار داشت: امروز بحمد اله پلیس برای مردم مانند برادر قوی ، مهربان و مسلحی است که از آنها در برابر ظالمان و گردن کشان حمایت می کند و چنین پلیسی در دنیا کمتر یافت می شود.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه بیشتر مردم استان دغدغه دینی دارند افزود: جامعه ما باید اسلامی باشد و در این زمینه افرادی که اقدام به بد پوششی می کنند هم هدایت شوند و هم جلوی تخلف آنها گرفته شود.

وی عنوان داشت: البته نیروی انتظامی در حد توان خود کارهای بسیار خوبی در خصوص مقابله با بدپوششی در جامعه انجام داده که باز هم جای کار دارد و بایستی تلاش کرد که ارزش های اسلامی جامعه حفظ شود.

آیت الله طباطبایی نژاد، در ادامه تخلفات موتورسیکلت ها و آمار بالای تصادفات فوتی این وسیله نقلیه را یکی از چالش های استان برشمرد و اظهار داشت: نداشتن پلاک، گواهینامه و کلاه ایمنی از جمله تخلفاتی هستند که باید نیروی انتظامی به صورت مستمر و مداوم با آنها برخورد کند تا ان شاء اله شاهد فرهنگ صحیح استفاده از آن در جامعه باشیم.

وی اظهار داشت: بایستی در مورد قوانین برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران بازنگری صورت گیرد و با اقدامات اثرگذار کاری کرد که استفاده صحیح از آن به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هیچ قانونی بهتر از قانون راهنمایی رانندگی نیست گفت: قانون راهنمایی و رانندگی به دلیل ایجاد نظم و انضباط در زندگی مردم یکی از بهترین قوانین دنیاست و مردم باید به آن احترام گذاشته و از آن تبعیت کنند چرا که هم به نفع آنها و هم به سود کل جامعه است.

وی اضافه کرد: بر اساس حکم امام (ره) تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی شرعاً جایز نیست و مردم بایستی به این موضوع اهتمام جدی داشته باشند.

سردار معصوم بیگی،نیز در این دیدار با بیان اینکه علما چراغ راهنما و هدایتگر جامعه هستند اظهار داشت: نیروی انتظامی برای اینکه در ماموریت های خود موفق باشد به هدایت ها و ارشادات علمای دین احتیاج مبرم دارد و سعی می کنیم در این گونه دیدارها از نظرات آنها استفاده کرده و اگر اشکالی در کارها وجود دارد به دیده منت بپذیریم و نسبت به رفع آنها برآییم.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه مهربان بودن با عموم مردم و مقتدر بودن در مقابل گردن کشان جزء اصول مسلم نیروی انتظامی و مورد تاکید مقام معظم رهبری است گفت: رعایت این اصل در دستور کار تمامی نیروهای انتظامی استان بوده و با جدیت دنبال می شود.

فرمانده انتظامی استان با تایید سخنان امام جمعه اصفهان در خصوص تخلفات موتورسیکلت ها گفت: براساس آمارهای به دست آمده ۸۰ درصد کشته های حوادث رانندگی شهر اصفهان مربوط به عابران پیاده و موتورسواران است و عمده سرقت های به عنف و مزاحمت برای نوامیس نیز توسط موتورسواران فاقد پلاک صورت می گیرد   که اگر بتوانیم این وسیله نقلیه را ساماندهی کرده و مشکل تخلفات آن را حل کنیم در آینده شاهد کاهش بسیاری از جرایم و حوادث ترافیکی خواهیم بود.#

**قفل فرمان های میلیاردی به مقصد نرسید

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف یک محموله قفل فرمان خارجی به ارزش سه میلیارد ریال و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد.

سرهنگ “حمید امیرخانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کشنده اسکانیا مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: این خودرو حامل یک هزار و ۵۱۳ کارتن انواع قفل فرمان بود که راننده آن مدارک مثبته گمرکی را ارائه نداد.

سرهنگ امیرخانی با اشاره به اینکه محموله کشف شده توسط کارشناسان  سه میلیارد ریال ارزش گذاری شده است بیان داشت: در این رابطه راننده خودرو دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می زند که از تمام مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار در این خصوص را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.#

**کشف ۶ کیلو هروئین زیربار قانونی سرامیک

گروه استان ها_اصفهان_ معاون اجتماعی پلیس استان از کشف مقدار ۶ کیلو و ۹۰۰ گرم هروئین که زیر بار قانونی کاشی و سرامیک در یک کامیون جاساز شده بود خبر داد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان حین کنترل و نظارت بر خودروهای عبوری از یکی از محورهای شرقی این استان به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: این خودرو حامل بار قانونی کاشی و سرامیک بود که در بازرسی دقیق از آن مقدار ۶ کیلو و ۹۰۰ گرم هروئین که زیر بار جاساز شده بود کشف شد.

سرهنگ کریمی بیان داشت : در این خصوص راننده دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

معاون اجتماعی پلیس اصفهان در پایان خاطر نشان کرد، نیروی انتظامی برخورد با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد افیونی را در اولویت کاری خود قرار داده و اجازه جولان و سرکشی به آنان نخواهد داد.

تخطی از سرعت مجاز مرگ کودک ۸ ساله را رقم زد

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان از واژگونی یک دستگاه سواری پژو در محور “اردستان-بادرود” و فوت کودکی هشت ساله و مجروحیت راننده آن خبر داد.

سرهنگ “جواد درستکار” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : ماموران پلیس راه “اردستان-بادرود” از واژگونی یک سواری پژو در این محور مطلع و جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه رانندگی یک سواری پژو واژگون شده بود که متاسفانه راننده خودرو مجروح و سرنشین که کودکی هشت ساله بود جان خود را از دست داد.

این مقام انتظامی بیان داشت: کارشناسان تصادفات جاده ای علت وقوع این حادثه رانندگی را تخطی از سرعت مجاز توسط راننده و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه اعلام کرده اند.

سرهنگ درستکاردر پایان خاطر نشان کرد، با توجه به نزدیک شدن به پایان ایام تعطیلات تابستان و افزایش حجم سفرها از کلیه رانندگان تقاضا می شود با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنند، به جلو و اطراف توجه کامل داشته باشند، هنگام رانندگی از پرداختن به کارهایی که موجبات حواس پرتی و انحراف افکار را فراهم می کند پرهیز کنید تا شاهد وقوع اینگونه حوادث تلخ و جبران ناپذیر جاده ای نباشیم.

**دستگیری سارق میلیونی دوچرخه در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان از دستگیری یک سارق حرفه ای دوچرخه و کشف ۱۴ دوچرخه سرقتی به ارزش۱۴۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “حسن یاردوستی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت :در پی وقوع چندین مورد سرقت دوچرخه در شهر اصفهان ، شناسایی و دستگیری عامل یا عوامل این سرقت ها به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت .

وی افزود: ماموران با انجام یکسری کارهای تخصصی و راه اندازی گشت های آشکار و پنهان سرانجام یکی از تیم های گشتی سارق را حین سرقت یک دوچرخه مشاهده و دستگیر کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت :فرد دستگیر شده هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شد به سرقت ۱۴ دوچرخه در شهر اصفهان اعتراف کرد.

سرهنگ یاردوستی با اشاره به اینکه دوچرخه های سرقتی از مخفیگاه سارق کشف شد افزود: ارزش آنها توسط کارشناسان مربوطه۱۴۰  میلیون ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان با اشاره به اینکه متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک ، موضوع را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید.

**راهکارهای طلایی پیشگیری از اعتیاد در خانواده

گروه استان ها_اصفهان_ کارشناسان پلیس مبارزه با مواد مخدر استان راهکارهایی برای پیشگیری از اعتیاد در خانواده تهیه کرده اند که به شرح ذیل می باشند.

۱- الگوی مناسبی برای فرزندان خود باشید و هرگزبر خلاف گفته های خود عمل نکنید.

*فداکاری نماید.

*به دیگران عشق بورزد.

*همه را ببخشد.

*از بحث های بیهوده و بی منفعت جداً خودداری نماید.

*ذهن مثبت داشته و کتاب های الهام بخشی بخواند.

*خواندن قرآن فراموش نشود.

*خود را وابسته به دیگران نکنید

*مسئولیت پذیر باشید.

۲- مهارت تربیتی خود را افزایش دهید.

۳- از فرزندانتان انتظار نداشته باشید آرزو های بر آورده نشده شما را تحقق بخشند.

۴- فضایی ایجاد کنید که فرزندانتان در آن احساس آرامش کنند.

۵- به صحبت های فرزندانتان خوب گوش کنید با لبخند و تکان دادن سر و استفاده از جملات نظیر ” چقدر جالب ” “من این را نمی دانستم ” و …آنها را به گفتن بیشتر تشویق کنید(شنونده خوبی باشید).

۶- شرایطی را ایجاد کنید که شما را محرم اسرار خود بدانند.

۷- به فرزندانتان انگیزه داده و از آنها حمایت کنید.

۸- راه مقاومت در برابر فشار همسالان را در خصوص مصرف مواد مخدر به فرزندانتان بیاموزید تا از “نه” گفتن به آنها نهراسند.

۹- مواضع منفی خود را در برابر سیگار ‘ مواد مخدر و الکل مشخص نموده ‘صریحاً آن را به زبان بیاورید.

۱۰- در باره مواد اعتیاد آور (علل و عوامل مؤثر در مصرف مواد‘ خطرات ‘ عوارض و علائم آن ) اطلاعات کافی کسب نمایید.

۱۱- سعی کنید هنگام انتقاد یا نصیحت فرزندتان با ملایمت و آرامش عمل نموده و از نصیحت و انتقاد های مخرب پرهیز کنید .

۱-۱۱- انتقاد از رفتار، نه شخصیت

۲-۱۱- انتقاد واضح و روشن

۳-۱۱- تحمیل نه‘ بلکه اظهار نظر

۴-۱۱- انتقادبایستی در زمان و مکان مناسب انجام شود.

۵-۱۱-انتقاد و نصیحت با هدف تغییر رفتار و در صورت تغییر ارائه “تشویق

  • به همراه همدلی

  • با ارائه راه حل

  • به همراه پیش بینی و کنترل واکنش های احتمالی منفی

· – نظم و قانون در خانواده بر قرار سازید (مبتنی بر شرع) و برای سرپیچی از آنها تنبیهاتی مناسب در نظر گرفته و مهمتر اجرا شود.

· ۲- فرزندانتان را بیش از اندازه و بطور اقراق آمیز نترسانید.

· ۳- از چگونگی دوستیابی و معاشرت فرزندان خود با دیگران آگاه باشید، با والدین دوستانشان ارتباط برقرار کنید.

· ۴- به نحوه خرج کردن پول توسط فرزندان خود اهمیت بدهید.

· ۵- برای اوقات فراغت فرزندان خود برنامه ریزی کنید.

· ۶- بین فرزندانتان تبعیض قائل نشوید.

· ۷- تفکر انتقادی را در فرزندان خود سرکوب نکنید.

· ۸- آنان را به فرائض دینی تشویق کنید.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا