پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

محموله ۱۸۰۰۰ شاخه گل طبیعی قاچاق توقیف شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مهر، سردار “منوچهر امان اللهی” در تشریح جزئیات این خبر گفت: عوامل پلیس آگاهی استان های کرمانشاه و کردستان با اقدامات اطلاعاتی و رصد قاچاقچیان سابقه دار توانستند یک محموله کالای قاچاق را شناسایی کنند.

وی افزود: بر این اساس اکیپی متشکل از مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز کرمانشاه و کردستان به محور روانسر- کرمانشاه اعزام شدند و مسیر را تحت کنترل نامحسوس قرار دادند.

این مقام ارشد انتظامی استان ادامه داد: پس از چندین ساعت کنترل محور، در نهایت خودروی حامل کالاق قاچاق شناسایی و توقیف شد.

سردار امان اللهی با اشاره به کشف ۱۸ هزار شاخه گل طبیعی در بازرسی از کامیون توقیف شده، تصریح کرد: کارشناسان ارزش محموله مورد بحث را سه میلیارد ریال ارزیابی کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: یک متهم در این ارتباط دستگیر شده است و رسیدگی به پرونده کماکان ادامه دارد، همچنین در بازجویی های پلیسی مشخص شد که مقصد این محموله قاچاق، استان های مرکزی کشور بوده است.

تعامل دستگاه قضائی و نیروی انتظامی تضمین ‌کننده امنیت جامعه

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمانشاه در دیدار با فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب گفت: تعامل دستگاه قضائی و نیروی انتظامی تضمین کننده امنیت جامعه و صیانت از کارکنان است.

دکتر “غلام الواری” در دیدار با فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب با اشاره به اینکه نیروی انتظامی و دستگاه قضائی مکمل یکدیگرند، افزود: تفاهم و تعامل میان نیروی انتظامی و دستگاه قضا، موجب استحکام، حفظ و ارتقای امنیت اجتماعی در جامعه و صیانت از کارکنان می‌شود.

وی در این جلسه تعاملی در خصوص مجازات جرایم ارتشا و اخاذی بر اساس قانون مجازات نیروهای مسلح توضیح داد و گفت: به لباس نیروی انتظامی افتخار کنید زیرا خداوند شما را در مسیری قرار داده است که مردم به شما نیاز دارند و این تکلیف بزرگ نصیب هر کسی نمی‌شود.

سرهنگ سرتیپ نیا نیز در پایان این جلسه از حضور رئیس سازمان قضایی تشکر کرد و گفت: برنامه های متناسبی با نیاز شهرستان در نظر گرفته شده است و تمام سعی و تلاش خود را بکار گرفته ایم تا با هماهنگی و همدلی دستگاه قضائی، ماموریت های پیش رو را اجرا کنیم.

انهدام باند سارقان دوچرخه در کرمانشاه

رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه از انهدام باند سارقان دوچرخه و کشف ۱۵ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ “محمدرضا امیری” در تشریح این خبر گفت: بدنبال وقوع سرقت های متعدد دوچرخه از داخل مجتمع های مسکونی شهر کرمانشاه و ارجاع پرونده های آنها از طریق کلانتری های سطح شهر به پلیس آگاهی، موضوع در دستور کار تیمی مجرب از ماموران پایگاه غرب پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات و کارهای اطلاعاتی مشخص شد فردی به هویت معلوم با همدستی دو نفر دیگر در ارتکاب اینگونه سرقت ها نقش دارند، لذا با تلاش تیم پی جویی پرونده در محل هایی که بشترین سرقت ها در آن محدوده ها به وقوع پیوسته بود، هر سه نفر سارق حین ارتکاب سرقت مشاهده و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: در تحقیقات اولیه متهمان به یک فقره سرقت دوچرخه اعتراف کردند اما در ادامه با ارائه دلایل و مدارک و مستندات غیر قابل انکار، به ۱۵ فقره سرقت دوچرخه و یک فقره سرقت منزل از داخل مجتمع های مسکونی در سطح شهر کرمانشاه معترف شدند.

سرهنگ امیری در خاتمه گفت: با راهنمایی متهمان محل های سرقت بازسازی و مال باختگان شناسایی شدند، ضمن در این راستا پرونده تحت رسیدگی قرار دارد.

خدمت رسانی به عزادارن حسینی برای پلیس افتخار و عبادت است

فرمانده انتظامی شهرستان سنقر اعلام کرد: خدمت رسانی و تامین نظم و امنیت عزاداران حسینی برای پلیس افتخار و عبادت است.

سرهنگ “غضبان احمدی فرد” در جلسه شورای پیشگیری از حوادث و آسیب های اجتماعی با محوریت ماه محرم که با حضور امام جمعه، فرماندار، رئیس اداره تبلیغات اسلامی و دیگر مسئولان محلی و نیز مداحان هیئت های مذهبی در ستاد انتظامی شهرستان سنقر برگزار شد، بیان کرد: یکی از مراسمات عظیم و با شکوه که توسط مردم و به صورت خودجوش اداره می شود، عزاداری های ماه محرم و صفر است.

وی با اشاره به آمادگی صد درصدی پلیس برای تامین نظم و امنیت این مراسمات تصریح کرد: برای پلیس خدمت رسانی و برقراری نظم و امنیت عزاداران حسینی افتخار و عبادت محسوب می شود و پلیس از هرگونه اقدامی که باعث آرامش خاطر مردم شود، کوتاهی نمی کند.

این مقام انتظامی ادامه داد: دشمنان و معاندان نظام و گروهک های تروریستی و تکفیری با اقدامات کور کورانه قصد دارند فضای کشور را ناامن جلوه دهند، لذا هوشیاری و تعامل و همکاری همه اقشار با پلیس لازم و ضروری است.

سرهنگ احمدی فرد در پایان به منظور برگزاری باشکوه مراسمات عزاداری سرور و سالار شهیدان در ماه محرم توصیه ها و نکات پیشگیرانه انتظامی نیز بیان کرد و گفت: مسئولان هیئت های مذهبی مراسمات خود را در ساعت تعیین شده آغاز و خاتمه دهند و از هرگونه مزاحمت برای دیگر شهروندان خودداری و به توصیه های پلیس توجه کنند.

کشف انبار دپوی سیگار قاچاق در شهرستان صحنه

فرمانده انتظامی شهرستان صحنه گفت: با اقدامات اطلاعاتی انبار دپوی قاچاقچیان شناسایی و ۱۷۹ هزار نخ سیگار و ۴۰۶ پاکت توتون تنباکو قاچاق کشف شد.

سرهنگ “بهروز فخری” اظهار کرد: طی یک عملیات اطلاعاتی و پلیسی یک باند توزیع کالای دخانی قاچاق در شهرستان صحنه شناسایی و منهدم شد.

وی گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان پس از شناسایی این باند و انبار دپوی مربوطه، با هماهنگی قضائی وارد عمل شده و در جریان بازرسی صورت گرفته، توانستند ۱۷۹ هزار نخ سیگار و ۴۰۶ پاکت توتون تنباکو قاچاق را  کشف کنند.

وی اضافه کرد: در این راستا تعداد دو خودروی مورد استفاده در امر حمل کالای قاچاق توقیف و روانه پارکینگ شد، همچنین تعداد سه نفر متهم دستگیر و با قرار مناسب قضائی روانه ی زندان شدند.

نحوه اعتراض به خلافی خودرو

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه، نحوه رسیدگی به فرآیند شکایت در زمینه خلافی خودرو را تشریح کرد.

سرهنگ “فضل الله شیری” در زمینه شیوه های رسیدگی به فرآیند شکایت از تخلفات راهنمایی و رانندگی گفت: در مورد رسیدگی به شکایات تخلفات راهنمایی و رانندگی دو فرآیند وجود دارد.

وی ادامه داد: در فرایند اول اعتراض به قبض جریمه است؛ در صورتی که فرد به برگ جریمه اعتراض داشته باشد باید به مرکز اجرائیات پلیس راهور مراجعه و موضوع شکایت خودر را در مطرح کند، اینگونه موارد  قابل رسیدگی و اصلاح است.

این مقام انتظامی ادامه داد: در فرایند دوم اگر فردی نسبت به صورت وضعیت تخلفات اعتراض داشته باشد ابتدا به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه می کند و در خواست اعتراض می دهد، این درخواست از طریق سیستم به مرکز اجرائیات کل کشور ارسال شده و اجرائیات برابر قانون ظرف مدت حداکثر ۲۴ساعت باید موضوع را رسیدگی و پاسخ دهد که البته این رسیدگی معمولا در کمتر از چند ساعت رسیدگی و پاسخ داده می شود.

سرهنگ شیری تصریح کرد: در این مرحله اگر متقاضی قانع شد نسبت به پرداخت جریمه اقدام می کند ولی در صورتی که قانع نشده باشد می تواند به واحد رسیدگی پلیس راهور مراجعه نماید، که در این واحد یک کارشناس پلیس راهور و یک قاضی تخلفات را بررسی و حکم نهایی در این مورد را قاضی صادر می کند، لذا در این مرحله رای صادر شده قطعی بوده و قابل اعتراض نیست.

رئیس  پلیس راهنمایی و رانندگی استان در مورد مهلت اعتراض به خلافی و یا قبوض جریمه صادر شده، اظهار  کرد: ماده ۵ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مهلت اعتراض را ۶۰ روز از تاریخ مندرج در قبض یا تاریخ ابلاغ  شده در قبض جریمه ای که به اطلاع راننده ‌می رسد، تعیین کرده ‌است.

سرهنگ شیری افزود: در صورتی که متخلف در مهلت قانونی ذکر شده اعتراض خود را تسلیم  نکند، یا ظرف ۲۰ روز پس از ابلاغ رای واحد رسیدگی، جریمه را پرداخت نکند، بایستی جریمه  را به مآخذ دو برابر مبلغ  مندرج در قبض جریمه بپردازد.

وی در پایان متذکر شد: رانندگان و مالکان خودروها می توانند ‌با مراجعه به سایت ۱۲۰ و یا مراکز پلیس +۱۰ قبل از اتمام مهلت قانونی اعتراض، مراجعه کنند و از میزان جرایم رانندگی خود مطلع شوند.

کشف محموله ۶۵۰ میلیون ریالی البسه قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از شناسایی توقیف محموله ۶۵۰ میلیون ریالی البسه قاچاق در پیش از توزیع در بازار خبر داد.

سرهنگ “رضا شیرزادی” در این رابطه گفت: ماموران یگان امداد روز گذشته این محموله را که توسط دو خودرو در حال انتقال بود، در محدوده ایستگاه ایست و بازرسی قزانچی کشف کردند.

وی با بیان اینکه در این رابطه چهار متهم دستگیر شده اند، گفت: ماموران این یگان از یک دستگاه پراید حامل بار قاچاق ۳۴۵ ثوب البسه زمستانی مردانه و از خودرو پژو پارس ۳۰۰ ثوب البسه زمستانی مردانه کشف کرده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه یادآور شد: کارشناسان انتظامی ارزش محموله توقیف شده را ۶۵۰ میلیون ریال ارزیابی کرده اند.

وی یادآور شد: پلیس این شهرستان در امتداد رسالت ناجا، تمام تلاش خود را برای مبارزه با قاچاقچیان کالا  و توزیع کالا ی خارجی در سطح شهر بکار خواهد بست.

سرهنگ شیرزادی توضیح داد: کالاهای قاچاق کشف شده به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان و متهمان دستگیر شده به منظور سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا