پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

احیای بقعه متبرکه پیرعلی(ره) سیبک شهرستان فریدونشهر //وجود بیش از ۷۰۰ موقوفه در شهرستان شهرضا

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی اظهار داشت: جلسه ای با حضور حجت الاسلام و المسلمین غفاری امام جمعه شهرستان فریدونشهر، اعضای هیئت امنا بقعه متبرکه پیرعلی(ره) سیبک شهرستان فریدونشهر، جمعی از عشایر منطقه به خصوص طایفه مختاری، دهیار روستا در راستای احیا و بازسازی بقعه متبرکه پیرعلی(ره) سیبک شهرستان فریدونشهر برگزار شد.

وی در ادامه افزود: در این نشست مقرر شد تا قبل از کوچ کامل عشایر منطقه از ظرفیت خیرین و مشارکت این عزیزان و همچنین اهالی منطقه استفاده شود و عملیات عمرانی این زیارتگاه تا قبل از شروع سرما با نظارت کامل اداره اوقاف و امور خیریه فریدن بر نحوه اجرای آن اجرا شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن ادامه داد: در صورت تخصیص اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد و ۵۰۰ ریال و همچنین مساعدت خیرین و اهالی و عشایر منطقه فاز نخست این پروژه که شامل؛ سفت کاری این بقعه متبرکه است تا پایان فصل کاری سال آینده یعنی پایان تابستان این پروژه به اتمام می رسد.

حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی گفت: این بقعه متبرکه در منطقه کوهستانی و محرومی در روستای سیبک شهرستان فریدونشهر واقع شده است.

**وجود بیش از ۷۰۰ موقوفه در شهرستان شهرضا

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در شهرستان شهرضا ۷۲۳ موقوفه وجود دارد که این تعداد از موقوفات در سال گذشته درآمدی بالغ بر ۴۷۰ میلیون تومان داشته اند که این درآمد صرف اجرای نیات واقفان نیک اندیش شهرستان شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی بعد از ظهر روز چهارشنبه ۲۹ شهریور ماه در آیین افتتاح رواق امام خامنه‌ای(مدظله) آستان امامزاده شاهرضا(ع) در شهرضا، عنوان کرد: شهرستان شهرضا با جمعیتی در حدود ۱۷۰ هزار نفر یکی از شهرستان‌های جنوبی استان اصفهان است که با تقدیم ۷۳۸ شهید، وفاداری خود را به اسلام و انقلاب نشان داده است.
وی اظهار کرد: در گلستان شهدای شهرستان شهرضا سرداران شهیدانی همچون محمدابراهیم همت، سیف الله حیدرپور و محسن صفوی به خاک سپرده شده‌اند، همچنین در این شهرستان علمای بزرگی همچون حکیمان فرزانه، الهی قمشه‌ای، زاهد و حجت الاسلام ممیز زندگی و خدمات بزرگی را به اسلام و مسلمانان انجام داده‌اند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در شهرستان شهرضا ۷۲۳ موقوفه، ۲۵۱۱ رقبه و ۱۷ بقعه متبرکه وجود دارد که مساحت بقاع متبرکه این شهرستان ۲۷۰۰ متر مربع است.
حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی اظهار کرد: در سال گذشته موقوفات شهرستان درامدی بالغ بر ۴۷۰  میلیون تومان و رقبات آن درآمدی بالغ بر یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان داشته‌اند؛ این در حالی است که موقوفات این شهرستان در ۶ ماه نخست امسال ۳۰۰ میلیون تومان و رقبات آن ۸۳۰ میلیون تومان درآمد داشته است که همه این درآمدها در راستای اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش هزینه شده است.
وی تصریح کرد: در این شهرستان موقوفه مدرسه امین به مساحت ۱۲۰۰ مترمربع در ۲ طبقه به ارزش ۱۰ میلیارد ریال، موقوفه مجتمع مسکونی سید الشهدا شامل ۷ واحد مسکونی با نیست کمک به زوج های جوان و روضه خوانی و حسینیه سید الشهدا به سماحت ۷۰۰ متر مربع و ارزش ۷ میلیارد ریال با نیت روضه خوانی وقف شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: رواق امام خامنه‌ای(مدظله) آستان امامزاده شاهرضا(ع) شامل آیینه کاری، نقاشی ایرانی و گچ‌بری از ۱۵ شهریورماه سال گذشته آغاز و تا اول خردادماه امسال به اتمام رسیده است؛ در این پروژه ۲۹۵ متر گچ‌بری و ۱۲۹ متر نقاشی ایرانی و ۲۰۱ متر آیینه کاری به کار رفته، و مجموعاً برای ساخت آن اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۳۷۸ میلیون ریال هزینه شده است.

**همایش شیرخوارگان حسینی در امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان برگزار ‌شد

مدیر اجرایی امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان گفت: همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور در جوار حرم مطهر امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) اصفهان برگزار ‌شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، بهزاد صبری اظهار داشت:  در اولین روز از ماه محرم، مادران به همراه فرزندان خود در حرم مطهر خواهر بزرگوار امام رضا ( علیه السلام ) حاضر شدند و اعلام کردند که آمده اند تا کودکان خود را برای دفاع از اسلام و حریم ولایت فقیه با شعور حسینی پرورش داده و فدای خاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام) و ولایت، نذر یاری قیام صاحب‌الزمان (ارواحنافداه) کنند.

وی افزود: در این مراسم مادران فرزندان شیرخواره خود را در آغوش گرفته و با بوسه بر حنجره شیرخوارگان خود عشق به خاندان عصمت و طهارت (علیه السلام) را به فرزندان خود آموختند. آنها با برتن کردن لباس های متحدالشکل و بستن سربندهایی با نام مبارک حضرت علی اصغر (علیه السلام) بر سر فرزندان خود، یاد مظلومیت امام حسین (علیه السلام) و یاران با وفای ایشان بویژه سرباز شش ماهه دشت کربلا را زنده نگه داشتند.

مدیر اجرایی امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان ادامه داد: در این مراسم که عصر جمعه ۳۱ شهریور و با هدف رساندن پیام مظلومیت امام حسین (علیه السلام) و طفل شیرخوار ایشان حضرت علی اصغر (علیه السلام) برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین حسین دهنوی نیز به ایراد سخن پرداخت.

بهزاد صبری گفت: حجت الاسلام و المسلمین دهنوی با اشاره به اینکه خانواده نقش بسیار مهمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و انحرافات اخلاقی فرزندان دارد، بیان کرد؛ اگر فرزندان ما مبتلای به آسیب های اجتماعی و انحرافات اخلاقی و جنسی بشوند معلوم است که آن ها تربیت دینی نخواهند شد. همه شما آرزو دارید فرزندانتان حسینی باشند.

وی به آغاز تربیت فرزندان پیش از تولد آنان اشاره کرد و افزود: ازدواج آگاهانه پدر و مادر و هماهنگ بودن آنان در زندگی مشترک از ایجاد اختلاف در محیط خانه جلوگیری کرده و فرزندان متولد شده در این خانواده‌ها کمتر دچار تعارض و تضاد درونی می‌شوند.

وی تضاد درونی را عاملی جدی در شکل‌گیری ناهنجاری‌های اجتماعی فرزندان بیان و تصریح کرد: به دلیل اهمیت موضوع تربیتی فرزندان و تضمین سلامت زندگی اجتماعی آنان، پدران و مادران باید با فداکاری و گذشت به اختلافات خود پایان دهند.

نویسنده کتاب «گلبرگ‌های زندگی» ابراز محبت والدین به یکدیگر در مقابل فرزندان را بلامانع دانست و یادآور شد: اسلام و روایت‌های دینی محدودیت‌هایی را برای این‌گونه رفتار والدین بیان کرده است که رعایت آن‌ها، سلامت روحی و جسمی فرزندان در سن نوجوانی و بلوغ را تأمین می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین دهنوی، فضای مناسب خانه و توجه به معنویات در محیط زندگی را از دیگر عوامل اثرگذار در تربیت فرزندان بیان کرد و گفت: استفاده از تصاویر و نمادهای نامناسب در چیدمان منزل موجب تحریک احساسات ذاتی و غریزی فرزندان می‌شود و والدین باید برای معنوی بودن فضا و از بین بردن عوامل محرک در خانه تلاش کنند.

وی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان در مقابل همسالان خود به همانندسازی، الگوپذیری و تقلید می‌پردازند، افزود: سلامت محیط‌های اجتماعی همچون مدرسه، آموزشگاه و سالن‌های ورزشی که فرزندان مدت زمانی از وقت خود را در آن صرف می‌کنند باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر اجرایی امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان در پایان خاطر نشان شد: همچنین در این همایش مداح اهل بیت ( علیهم السلام ) حاج محمد هویدا با بیان اشعاری در مظلومیت طفل شش ماهه امام حسین (علیه السلام) و رنج های فرزندان سید الشهدا (علیه السلام) به عزاداری پرداخت و مادران با حزن و اندوه به یاد لب تشنه کوچکترین شهید دشت کربلا گریستند و اشک های خود را تقدیم بانو رباب همسر سردار تشنه کام کربلا و مادر کوچکترین شهید تاریخ کردند و برای تربیت حسینی فرزند خود دعا کردند.

انتهای پیام/

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا