تیتر دوعناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

اخبار کوتاه جهان انرژی/درخواست عراق از جهان برای توقف خرید نفت از کردستان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از رویترز، دولت «حیدر العبادی»، نخست وزیر عراق در بیانیه ای از کشورهای خارجی خواست که واردات نفت از اقلیم کردستان را متوقف و نفت مورد نیاز خود را از دولت مرکزی این کشور تامین کنند.
دولت منطقه کردستان خواستار برگزاری رفراندوم برای استقلال است و به نظر می رسد که بیانیه دولت مرکزی عراق به طور مستقیم خطاب به ترکیه است ( ترکیه محل رفت و آمد محموله های نفتی کردستان است و نفت کردستان برای انتقال به بازار جهانی از طریق خط لوله به سواحل دریای مدیترانه در ترکیه برده می شود.)

**بزرگترین نفت سوزهای جهان گازسوز می شوند
به گزارش روزنامه فایننشال تایمز، با توجه به احتمال ممنوعیت خرید و فروش خودروهای بنزین و گازوئیل سوز در چین و هند در آینده ای نه چندان دور (که از مصرف کنندگان اصلی نفت در جهان به شمار می روند)، موسسه های مشاوره انرژی «وود مکنزی» و «پیرا انرژی»، در گزارش های اخیر خود پیش بینی کردند که تقاضای روزانه برای نفت تا سال ۲۰۴۰ میلادی۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه کاهش یابد و قیمت این کالا نیز ۲۰ دلار افت کند.
مقامهای چین ماه گذشته در پی اعلام انگلیس و فرانسه برای ممنوعیت استفاده از خودروهای با سوخت بنزین و گازوئیل تا سال ۲۰۴۰ میلادی، احتمال دادند که این خودروها از رده خارج شوند.
هند نیز اعلام کرد، قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ میلادی همه خودروهای خود را گازسوز کند.

**پیش بینی کاهش تولید گاز شرق استرالیا
به گزارش رویترز، شرکت بهره بردار بازار انرژی استرالیا اعلام کرد که کاهش تولید گاز شرق این کشور در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹میلادی ممکن است به ۱۷ درصد تقاضا برسد تا دولت استرالیا را مجبور به کاهش صدور این سوخت پاک کند.
قرار است دولت استرالیا، روز اول نوامبر درباره اینکه چه میزان صادرات گاز طبیعی را از هر یک از تاسیسات در شرق این کشور کاهش دهد تا خوراک صنایع و نیروگاه های داخلی اش تامین شود، تصمیم گیری کند.

**لهستان دیگر گاز روسیه را نمی خرد
به گزارش (the news) رادیو لهستان، «ویتولد واشچیکوفسکی»، وزیر خارجه این کشور اعلام کرد که کشورش قصد دارد به طور کامل از وابستگی به واردات گاز طبیعی روسیه رهایی یابد تا در خطر اقدامات احتمالی سیاسی مسکو قرار نداشته باشد.(همانطور که روسیه از گاز طبیعی خود برای رسیدن به اهداف سیاسی علیه اوکراین و بلاروس استفاده کرد). به گفته واشچیکوفسکی، قرارداد واردات گاز از روسیه پس از سال ۲۰۲۲ میلادی انقضا می شود و لهستان قصد دارد گاز خود را از منابع امن تری تامین کند.
وی افزود: تنوع سازی عرضه گاز و توسعه زیرساختی سبب می شود که این کشور به طور کامل از وابستگی به گاز روسیه رهایی یابد و گاز وارداتی را به کشورهای همجوار صادر کند.

**افزایش مازاد عرضه بنزین در چین سبب افزایش صادرات شد
به گزارش رویترز، آمارهای رسیده از اداره گمرک چین نشان می دهد، با توجه به افزایش مازاد عرضه بنزین در داخل چین، پالایشگاه های این کشور مجبور به افزایش فروش این سوخت به خارج از کشور در ماه اوت شدند.
صادارت محموله های بنزین چین در مقطع یاد شده با درصد۳۵٫۲ افزایش سالانه به ۹۱۰ هزار تن رسید.

**تولید نفت مکزیک در ماه اوت به پایین ترین میزان رسید
به گزارش رویترز، شرکت ملی نفت مکزیک «پیمکس» گزارش داد که تولید نفت این شرکت در ماه اوت امسال با ۱۰ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه پارسال به یک میلیون و ۹۳۰ هزار بشکه در روز رسید.
این رقم، پایین ترین میزان تولید این شرکت است که دومین ماه متوالی تولید کمتر از دو میلیون بشکه در روز را برای مکزیک رقم زد. بیشینه تولید نفت پیمکس در سال ۲۰۰۴ میلادی با میزان سه میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز بوده و از آن پس رو به کاهش گذاشت.
تولید نفت این شرکت در ماه ژوئیه یک میلیون و ۹۹۰ هزار بشکه در روز بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا