تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

برپایی تجمع احلی من العسل در ۴۵ امامزاده شاخص استان اصفهان/امسال تاکنون ۷۴ وقف جدید به ثبت رسیده است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده و در راستای اجرای طرح بصیرت عاشورایی همایش احلی من العسل با حضور دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در جوار حرم مطهر ۴۵ امامزاده شاخص استان به صورت ویژه برگزار می شود.

وی در ادامه به تاثیرگذاری برگزاری مراسم های عزاداری امام حسین(ع) در جهت توسعه حیات اسلام و بشریت اشاره کرد و گفت: این همایش همچون سال های گذشته با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی و با رویکرد بصیرت افزایی در جهت توسعه فرهنگ عاشورایی در بین نسل جوان و نوجوانان با محوریت بقاع متبرکه و تبدیل شدن این اماکن متابرکه به قطب های فرهنگی برگزار می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطر نشان شد: امسال طرح سوگواره بصیرت عاشورایی با هدف زمینه سازی برای تقویت باورهای دینی و پاسداری و جانفشانی در راه آرمان‌های دینی با شعار “کِرامَتُنا الشهادۀ” (کرامت ما شهادت است) به عنوان شعار اصلی و محوری در تمام بقاع متبرکه استان اصفهان اجرا می شود.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی بیان کرد: مراسم احلی من العسل نیز روز چهارشنبه ۵ مهر ماه مصادف با ششمین روز از ماه محرم الحرام و با همکاری و مشارکت ادارات آموزش و پرورش در سراسر استان و در جوار حرم مطهر ۴۵ امامزاده عظیم الشان برگزار می شود.

**امسال تاکنون ۷۴ وقف جدید به ثبت رسیده است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در سال جاری و تاکنون ۷۴ وقف جدید در استان اصفهان به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال با نیات کمک به زوج های جوان، خانواده بی سرپرست، روضه خوانی سیدالشهدا و وقف های قرآنی ثبت شده است.

 حجت‌الاسلام و المسلمین رضا صادقی، در حاشیه آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کاشان اظهار داشت:همانطور که عزیزان ما در هشت سال دفاع مقدس مردانه جنگیدند و با گذشت از مال و جان خود ایثارگری کردند اکنون نیز با بذل مال خود و وقف آن تلاش می کنند تا درس ایثار و شجاعت و از خودگذشتگی و فرهنگ ایثار زنده بماند.

وی، با عرض تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اباعبدلله الحسین(ع) و بزرگداشت ایام هفته دفاع مقدس گفت: ثبت ۱۰۰ وقف توسط جانبازان، ایثارگران و خانواده های معزز شهدا که بیشتر آن منزل و زمین زراعی بوده است طی چهارساله اخیر انجام شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با تاکید بر اینکه در جمع ایثارگران، خانواده معزز شهدا و جانبازان از این نوع واقفین زیاد داریم گفت:وی دو روز در هر ماه را در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان به منظور بررسی رفع معضلات و مشکلات موقوفات و رقبات و امامزادگان عظیم الشاناین شهرستان و همچنین آران و بیدگل حضور پیداخواهدکرد.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در ادامه با اشاره به ایام سوگواری امام حسین(ع) گفت:سوگواری امام حسین(ع) در قالب طرح بصیرت عاشورایی با حضور خطبا، مداحان اهل بیت(ع) و روضه خوانان شهرستانی و استانی و کشوری در ۳۵۰ امامزاده سطح استان برگزار می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه یکی از وظایف مهم اداره اوقاف و امور خیریه اخذ اسناد برای موقوفات و رقبات در جهت حفظ و صیانت از حقوق واقفان نیک اندیش است خاطر نشان شد: جلسه ای بین اداره اوقاف و امور خیریه کاشان با اداره ثبت اسناد و املاک کاشان با حضور بهبهانی مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان برگزار شده است که این نشست منجر به انعقاد تفاهم نامه ای در این راستا شده که این تفاهم نامه به منظور رفع مشکلات و نواقصی که در روند اخذ مالکیت در ثبیت موقوفات و رقبات این شهرستان بین این دو اداره به امضا رسیده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین رضا صادقی گفت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان امسال موظف است حداقل هزار رقبه را تاپایان سال سند دار کند که این امر کار آسانی نیست و نیاز به یک مدیریت جهادی دارد.

وی،همکاری اداره اسناد و املاک کاشان برای صدور هزار سند تک برگی  برای موقوفات و امامزادگان را خواستارشد و افزود: انشاالله در سال های آینده به زودی زود تمام موقوفات سنددار می شوند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطر نشان شد: در سال جاری و تاکنون ۷۴ وقف جدید در استان اصفهان به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال با نیات کمک به زوج های جوان، خانواده بی سرپرست، روضه خوانی سیدالشهدا و وقف های قرآنی ثبت شده است.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی با تاکید بر اینکه چهار مورد از این ۷۴ موقوفه جدید مربوط به شهرستان کاشان است تصریح کرد: البته شهرستان کاشان در ثبت موقوفات عقب است و جدیت بیشتری برای وقف های جدید و اخذ سند مالکیت به تعداد موظف شده نیازدارد.

**برگزاری مراسم لبیک یاحسین در امامزاده شاهرضا(ع) شهرضا

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا گفت: همزمان با دومین روز محرم تجمع بزرگ و پر شور عزاداران حسینی با شعار “لبیک یا حسین” در جوار حرم مطهر امامزاده شاهرضا(ع) شهرضا برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین رضا ابراهیمی اظهار داشت: در دومین روز از ماه محرم باحضور هیئت زنجیرزنی شاهرضا وهیئت زنجیرزنی اباعبدالله شهرضا وهیئت رهروان شهدادر رواق امام خامنه‌ای آستان مقدس امامزاده شاهرضا(علیه‌السلام) عزاداران سید سالار شهیدان امام حسین(ع) با شعار “لبیک یا حسین” به عزاداری پرداختند.

وی افزود: این مراسم در قالب طرح بصیرت عاشورایی و با حضور پرشور عزاداران ابا عبدالله الحسین(ع) در جوار حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا با بیان  اینکه این مراسم همزمان با ورود کاروان امام حسین (ع) به صحرای کربلا وبه منظور پاسخ گویی به ندای یاری طلبی ابا عبد الله الحسین (ع) برگزار شد، گفت: این تجمع همراه با عزاداری و سینه زنی، سخنرانی، مداحی و ذکر منقبت و منزلت امام حسین (ع) و یاران با وفایش برگزار شد.

**برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در ۶ امامزاده کاشان

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: همزمان با سراسر کشور حرم مطهر ۶ امامزاده عظیم الشان شهرستان کاشان میزبان شیرخوارگان بودند.

 مهدی حافظیان اظهار داشت: همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با فرارسیدن جمعه اول ماه محرم که امسال با روز اول محرم الحرام مصادف بود در کاشان و همزمان با سایر نقاط کشور در جوار حرم مطهر ۶ امامزاده جلیل القدر این شهرستان برگزار شد.

وی افزود: آستان مقدس حضرت علی بن باقر(علیه السلام) اردهال کاشان، امامزاده محمود بن باقر(علیه السلام) روستای علوی، امامزاده سراج الدین(علیه السلام) شهر برزک، امامزاده هادی بن زین العابدین(علیه السلام) فین، امامزادگان قاسم و محمد(ع) جوشقان قالی و امامزاده عبدالله بن زین العابدین(علیه السلام) لتحر از جمله بقاع متبرکه ای بودند که در قالب طرح بصیرت عاشورایی مجری همایش شیرخوارگان حسینی بودند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان خاطر نشان شد: برگزاری همایش شیرخوارگان سال جاری نسبت به سال قبل در بقاع متبرکه افزلیش دو برابری را شاهد بوده است.‌

مهدی حافظیان یادآور شد: این همایش یکی از برنامه های بصیرت عاشورایی است که در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در ایام سوگواری سید سالار شهیدان امام حسین(ع) در جوار امامزادگان برگزار می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا