تیتر دوحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

محدودیت ترافیکی برای تردد خودروهای سنگین در اصفهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل ازمرکز اطلاع رسانی فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان،سرهنگ” حسین پور قیصری” ضمن عرض تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان اظهار داشت: به دلیل برگزاری مراسم وداع با شهید مدافع حرم شهید محسن حججی در نجف آباد، پلیس راه فرماندهی انتظامی استان به منظور ایجاد تسهیل درعبور و مرور مردم و جلوگیری از ترافیک اقدام به اعمال محدودیت های ترافیکی برای تردد خودروهای سنگین در کمربندی جنوب و شمال جاده نجف آباد کرده است.
وی افزود: این محدودیت که از امروز پنجم مهرماه آغاز و تا ساعت ۱۴ فردا پنجشنبه ششم مهرماه ادامه دارد و تردد هرگونه کامیون و تریلر در محورهای اعلام شده ممنوع است.
این مقام مسئول از رانندگان خودروهای سنگین خواست با ماموران پلیس راه همکاری لازم را به عمل آورده و از مسیرهای جایگزین برای تردد خود استفاده کنند.

**تمهیدات ترافیکی مراسم استقبال از پیکر شهید حججی در اصفهان
رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان از اعمال محدودیت های ترافیکی برای هرچه برگزار شدن مراسم استقبال از پیکر شهید حججی در میدان امام(ره) اصفهان خبر داد.

سرهنگ” رضا رضایی”  اظهار داشت: با توجه به اینکه ساعت ۱۶ عصر روز چهارشنبه پنجم مهرماه مراسم استقبال از پیکر شهید مدافع حرم ، شهید محسن حججی با حضور خیل عظیم عزاداران حسینی برگزار می شود به همین جهت پلیس راهور استان محدودیت های ترافیکی را در مسیرهای منتهی به میدان امام (ره) شهر اصفهان اعمال می کند.
این مقام مسئول عنوان داشت: بر این اساس از ساعت ۱۵ روز چهارشنبه پنجم مهرماه تردد هرگونه خودرو و موتورسیلکت در مسیر های خیابان فردوسی و استانداری به سمت میدان امام (ره)، خیابان نشاط و چهار راه شکر شکن و مسیر زیرگذرامام علی(ع) به سمت چهارراه شکر شکن و چهار راه تختی به سمت میدان امام حسین (ع) تا پایان مراسم ممنوع است.
رئیس پلیس راهور استان از شهروندان خواست به منظور همکاری با ماموران پلیس از توقف و پارک خودروها و موتورسیکلت ها در مسیر های منتهی به میدان امام (ره) خودداری کنند.
سرهنگ رضایی با بیان اینکه پیش بینی های لازم برای انتقال شهروندان با ناوگان حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده از شهروندان خواست از آوردن موتور سیکلت و خودروهای شخصی خود به محدوده های اشاره شده خودداری کنند.
**حفظ نظام و امنیت مردم هدف مشترک همه نیروهای مسلح است

 فرمانده قرارگاه سید الشهدای نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حفظ نظام و امنیت مردم را هدف مشترک همه نیروهای مسلح عنوان کرد.
سردار جواد استکی در دیدار فرمانده انتظامی استان با وی گفت: امروز همانند دوران دفاع مقدس، تمام نیروهای مسلح به صورت یکپارچه تحت فرماندهی مقام معظم رهبری قرار دارند و هدف مشترک همه این نیروها نیز حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی و امنیت مردم است.
وی به رشادت نیروهای انتظامی در دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: هم سپاه و ارتش و هم نیروی انتظامی نقش بسیار ارزنده ای در حفظ امنیت مردم و حفظ نظام ایفا کردند وامروز هم هرکجا که این امنیت به خطر بیافتد در کنار یکدیگر خواهند بود.
سردار استکی با بیان اینکه مردم شریف ایران بیشترین زحمات را در جنگ و بعد از آن در دوران تحریم ها متحمل شدند گفت: امروز مردم انتظار دارند که امنیت آنان به بهترین شکل تامین شود و به همین منظور نباید بگذاریم که کوچکترین احساس نا امنی در دل این مردم به وجود بیاید.
فرمانده قرارگاه سید الشهدای نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه نیروی انتظامی باید تلاش کند تا احساس امنیت مردم را ارتقا بدهد گفت: در این رابطه بایستی با قاچاقچیان، اشرار، سارقان و اراذل و اوباش برخوردهای قاطعانه و مقتدرانه ای صورت گیرد چرا که هرچقدر هزینه جرم برای مجرمان افزایش پیدا کند قطعاً وقوع جرم نیز کاهش می یابد.
وی امنیت اجتماعی و امنیت روحی و روانی مردم را مورد تاکید مقام معظم رهبری عنوان کرد و بیان داشت: نباید اجازه داد عده ای جرأت تجاوز به حقوق مردم را پیدا کنند.
وی با تقدیراز تلاش ها وزحمات صورت گرفته توسط نیروی انتظامی برای ارتقای امنیت استان گفت: سپاه آماده هرگونه همکاری در زمینه های مختلف با فرماندهی انتظامی استان است.
این مقام مسئول درادامه به پنج آسیب اجتماعی پرداخته شده از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و عنوان داشت: نیروی انتظامی با اقدامات خوب فرهنگی و اجتماعی در حل این معضلات که طلاق ، اعتیاد، خشونت و قاچاق از جمله آنها است می تواند تاثیرگذار باشد.
سردار استکی ایمان، تقوی و معنویت را بزرگترین عامل موفقیت رزمندگان دوران دفاع مقدس در عملیات ها عنوان کرد اظهار داشت: انشاءالله با همان روحیه و انگیزه های الهی که در نیروهای انتظامی وجود دارد شاهد موفقیت های بیشتر در ماموریت برقراری امنیت مردم خواهیم بود.
**رضایت مقام معظم رهبری از نیروی انتظامی
سردار معصوم بیگی نیز در این دیدار ضمن تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس گفت: امروز به حمد اله به برکت هدایت های مقام معظم رهبری، ایثارگری های رزمندگان و خون شهدا و مجاهدت نیروهای مسلح کشور ما در شرایط امنیتی بسیارخوبی قرار دارد.
وی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی از پشتیبانی مردمی قوی برخوردار است گفت: باید قدردان این مردم باشیم و برای امنیت و آسایش آنان از تمام توان و ظرفیت ها بهره ببریم.
فرمانده انتظامی استان به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم انتظامی اشاره کرد واظهار داشت: ایشان در بیانات خود عنوان داشتند که عملکرد این نیرو موجب آبروی نظام است و همین موضوع تکلیف ما را سنگین تر می کند.
سردار معصوم بیگی با بیان اینکه رضایت فرمانده کل قوا بزرگترین سرمایه برای نیروهای مسلح است تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیداربا فرماندهان ناجا از عملکرد نیروی انتظامی اظهار رضایت کردند که جای شکر بسیاری دارد که این نیرو در کسب رضایتمندی معظم اله موفق بوده است.
فرمانده انتظامی استان در ادامه مجموعه نیروهای مسلح به ویژه سپاه را دارای ظرفیت ارزشمندی برای این فرماندهی در راستای تامین نظم و امنیت مردم برشمرد و خاطر نشان ساخت: فرماندهی انتظامی استان به منظور افزایش تحرک و چابکی بیشتر و استفاده از ظرفیت های داخلی و بیرونی اقدام به راه اندازی قرارگاه عملیاتی اقدام و عمل کرده است.
سردار معصوم بیگی با بیان اینکه مردم اصفهان شایسته بهترین امنیت هستند ابراز امیدواری کرد با بهره گیری از ظرفیت های داخلی و دیگر ارگان ها و نیروهای مسلح نظم و امنیت مردم استان را روز به روز ارتقاء ببخشیم.
**تصادفات جاده ای روز گذشته اصفهان ۵ کشته و ۴ مجروح برجای گذاشت
رئیس پلیس راه استان از وقوع سه حادثه رانندگی در جاده های استان و فوت پنج نفرو مجروحیت چهار فرد دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.
سرهنگ”حسین پورقیصری” ، گفت : بامداد امروز ماموران پلیس راه “نائین – یزد” از واژگونی یک دستگاه سواری جیلی در محور اردکان مطلع و به محل اعزام شدند .
وی افزود: در اثر این حادثه رانندگی که به علت عدم توجه به جلو توسط راننده اتفاق افتاد سه سرنشین خودرو فوت و یکی از سرنشینان مجروح شد .
سرهنگ پورقیصری ادامه داد : همچنین در روز گذشته یک دستگاه سواری پژو ۲۰۶ به علت عدم توجه به جلو و عدم توانایی راننده در کنترل خودرو در محوراتوبان ذوب آهن بایک شی ثابت برخورد کرد که سرنشین آن جان خود را از دست داد.
این مقام انتظامی افزود : در حادثه ای دیگر که در محور چادگان به نجف آباد اتفاق افتاد یک دستگاه وانت مزدا با یک دستگاه موتورسیکلت برخورد کرد که متاسفانه راکب موتورسوار در دم جان باخت.
سرهنگ پورقیصری با اشاره به اینکه کارشناسان تصادفات جاده ای علت وقوع این حادثه را عدم توجه به جلو توسط راننده مزدا اعلام کرده اند خاطر نشان کرد : متاسفانه هر ساله شاهد وقوع حوادث جبران ناپذیر رانندگی می باشیم که خسارات جانی و مالی فراوانی را بر جای می گذارد که از همه رانندگان وسایل نقلیه عمومی تقاضا می شود با سرعت مجاز و مطمئنه و رعایت کامل قوانین و توجه کامل به جلو و اطراف رانندگی کنند تا شاهد وقوع اینگونه حوادث جبران ناپذیر نباشیم .
**توقیف پژو ۴۰۵ با ۱۱ کیلو تریاک در شهرضا
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از کشف مقدار ۱۱ کیلو و ۹۱۰ گرم تریاک توسط ماموران یگان تکاوری و دستگیری دو سوداگر مرگ خبر داد.
سرهنگ “جهانگیر کریمی ” گفت: ماموران یگان تکاوری پلیس اصفهان روز گذشته حین کنترل خودروهای عبوری جاده “حسن آباد- رامشه” به یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی درادامه افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار ۱۱ کیلو و ۹۱۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه ای در زیر صندلی ها جاسازی شده بود کشف شد.
این مقام انتظامی بیان داشت: دو سوداگر مرگ در این رابطه دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
معاون پلیس اجتماعی استان در خاتمه تاکید کرد: نیروی انتظامی با قاطعیت با سوداگران مرگ برخورد میکند و اجازه سرکشی و جولان به آن ها نمیدهد.
**توقیف کالای قاچاق در سمیرم
فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم از کشف یک محموله کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد.
سرهنگ “غلامرضا براتی” ، گفت: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید رئیسیان شهرستان سمیرم حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده دانگ فنگ که از جنوب کشور به سمت تهران در حال حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی با اشاره به اینکه این خودرو حامل ۲۳۰ کارتن انواع لوازم دکوری منزل بود افزود: راننده مدارک مربوطه گمرکی را ارائه نداد که محموله و خودرو توقیف شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم با اشاره به دستگیری راننده خودرو در این رابطه خاطرنشان کرد: محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه، یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال ارزش گذاری شده است.
سرهنگ براتی در پایان از تحویل راننده به مراجع قضائی خبر داد و گفت : قاچاق کالا، زمینه رکود اقتصادی و بیکاری جوانان کشور را فراهم می کند؛ که از عموم مردم تقاضا می شود هرگونه اخبار در این خصوص را به مرکز اطلاع رسانی ۱۱۰ اطلاع دهند.#
**نیروهای انتظامی از ورزیده ترین نیروهای مسلح در جنگ بودند
مقام ارشد نظامی ارتش در استان های اصفهان،یزد و چهارمحال وبختیاری، نیروهای انتظامی را از ورزیده ترین نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس توصیف کرد.

امیر محسن افروزفر،در دیدار سردار معصوم بیگی فرمانده انتظامی استان با وی گفت: یکی از عوامل پیروزی درجنگ هشت ساله همبستگی نیروهای مسلح بود و امروز هم این تعاملات، همدلی ها و هم افزایی ها است که جلوی دست اندازی های دشمن را گرفته است.
وی با بیان اینکه نقش نیروی انتظامی در دوران دفاع مقدس با توجه به نوع ماموریت هایی که داشت بسیار بی بدیل بود افزود: در آن دوران نیروهای انتظامی در قالب گردان های تکاور ژاندارمری از ورزدیده ترین نیروهای مسلح ایران بودند.
این مقام مسئول امنیت کشور را مرهون تلاش ها و مجاهدت های نیروهای انتظامی عنوان کرد و بیان داشت: امروز پلیس حتی برای یک دقیقه هم نمی تواند موتور حرکت خود را خاموش کند و سختی کار در این نیرو برای همگان مشهود است.
امیر افروزفر در خصوص نقش توپخانه در دفاع مقدس هم اظهار داشت: توپخانه اولین جایی که بود که دشمن به سراغ آن می رفت و گروه ۳۳ توپخانه اصفهان از جمله یگان هایی بود که در تمام عملیات های این دوران شرکت داشت.
ارشد نظامی آجا در استان های اصفهان، یزد، چهارمحال وبختایری اصفهان را مهد توپخانه عنوان و تصریح کرد: در استان اصفهان چهار گروه توپخانه وجود دارد که هر کدام از آنها در جنگ برای خود رشادت های زیادی را از خود نشان دادند.
نیروی انتظامی اولین رده درگیر در جنگ بود
سردار معصوم بیگی نیز در این دیدار که به مناسبت هفته دفاع مقدس انجام شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آن دوران اظهار داشت: نیروهای انتظامی ژاندارمری به دلیل حضور در مرز و عهده دار بودن مسئولیت برقراری امنیت مرزها اولین رده درگیر در جنگ بود و اولین شهید را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرد.
فرمانده انتظامی استان با اشاره به رشادت های لشکر عملیاتی روح الله و تیپ ایثار که از نیروهای انتظامی در جنگ حضور داشتند گفت: این نیرو در جنگ هشت ساله بیش از ۱۴ هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرد.
سردار معصوم بیگی بیان داشت: نیروی انتظامی در ماموریت های شهری برای برقراری نظم و امنیت نیز حدود ۵ هزار شهید داده و امروز هم کلانتری ها و پاسگاه ها از جمله رده هایی هستند که لحظه ای برای ایجاد نظم و امنیت جامعه آرامش ندارند و در این مسیر جهادگونه عمل می کنند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا