پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

مدیریت واحد شهری مهمترین راهکار برای اداره شهر است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت الله نوروزی در دیدار با جمعی از مهندسان اظهار کرد: در برنامه ای ۱۲۰ صفحه ای مشکلات  شهر اصفهان را به همراه راه حل های آنها به شورای شهر تقدیم کرده ام.

وی ادامه داد: این برنامه سنجش پذیر است و در همین راستا امکان انتخاب بهترین راهکار از بین راه حل ها وجود دارد.

شهردار منتخب اصفهان با اشاره به اینکه مهمترین راهکار برای اداره شهر، ایجاد مدیریت واحد شهری است، عنوان کرد: اگر می بینید در شهرهای اروپایی همه چیز سر جای خودش قرار دارد به این دلیل است که متولی همه امور شهرداری است که این امر با هماهنگی مسئولان و نهادهای اجرایی در اصفهان نیز می تواند محقق شود.

وی اضافه کرد: در بخش های عمرانی، فنی و معماری شهر باید مثلثی بین شهرداری، سازمان نظام مهندسی و سازمان مسکن و شهرسازی شکل بگیرد و با هم هماهنگ باشند چراکه اهداف مشترکی دارند و نمی توانند ساز متفاوت بزنند.

نوروزی با بیان اینکه در حال حاضر بخشی از نهادها و دستگاه های عمومی با هم قهر هستند، گفت: ما به دنبال این هستیم که زمینه آشتی بین این سازمان ها برقرار شود به دلیل اینکه اداره شهر بدون همکاری همه نهادها با یکدیگر امکانپذیر نیست.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود رسیدگی به وضعیت زاینده رود را مسأله ای ملی قلمداد کرد و افزود: این موضوع یک مسأله استراتژیک است که بدون مداخله رئیس جمهور و وزارتخانه های مربوطه برای تأمین حق آبه زاینده رود قابل حل نیست.

شهردار منتخب اصفهان پل های تاریخی همچون سی و سه پل و پل خواجو که بر روی بستر زاینده رود قرار گرفته اند را در معرض خطر دانست و تاکید کرد: وظیفه مدیریت شهری این است که به عنوان پاسدار میراث فرهنگی و بزرگترین سهم بر از زاینده رود پیگیر این معضل زیست محیطی باشد.

وی ادامه داد: اگر ۱۶۵ هزار مترمکعب آب به تالاب گاوخونی برسد مشکل ریزدانه هایی که اصفهان را تهدید میکند حل خواهد شد که در این زمینه طرح های زیادی از جمله استفاده از تصفیه پساب شهری ارائه شده اما این طرح ها نباید باعث شود از مسأله اصلی که تأمین حق آبه اصفهان است، کوتاه بیاییم.

نوروزی با اشاره به سفرهای اخیر خود به تهران در همین رابطه یادآور شد: در این سفرها با وزرای مربوط به مسأله زاینده رود دیدار و گفتگو داشتم اما هر روز بلاتکلیفی در شروع رسمی کار بنده در شهرداری، امور را یک ماه به عقب می اندازد.

وی با تاکید بر اینکه گردشگری در اولویت برنامه های آینده مدیریت شهری است، گفت: باید در زمینه توریسم صنعتی، اسلامی و بهداشتی بیش از پیش فعال شویم در همین راستا امیدواریم تا ۴ سال آینده به حداقلهای استاندارد هتلسازی در اصفهان برسیم چراکه در حال حاضر تنها هتل عباسی به عنوان هتل ۵ ستاره موجود است و در این رابطه از کلانشهری مثل شیراز بسیار عقب هستیم.

وی اضافه کرد: اگر تخت فولاد ساماندهی پیدا کند و گلستان شهدا نظام مند شود توریسم مذهبی نیز افزایش می باید از طرفی با وجود داشتن ۳۰ دانشگاه در اصفهان که ۵ مورد آنها مادر محسوب می شوند میتوان تبادلات علمی در سطح جهانی را گسترش داد.

شهردار منتخب اصفهان تصریح کرد: به دنبال ضمیمه سلامت در ساختمانهای شهر هستیم چون کیفیت ساخت ساختمان از کمیت آن بسیار مهم تر بوده و این امر با تفکر مهندسی شدنی است.

وی با اعلام اینکه اصفهان مشکلات زیادی دارد در حالی که درآمد آن پایین است، افزود: این شهر با وضعیت موجود، گنجایش جمعیت بیشتری را ندارد این در حالی است که در شرق اصفهان جمعیت بالاست که به دلیل عدم وجود کمربند سبز این محدوده دچار حاشیه نشینی شده است.

نوروزی با تاکید بر اینکه همواره به دنبال شفاف سازی هستم، عنوان کرد: در زمان انتخابات نیز از صدا و سیما تقاضای پخش زنده کردم تا همه مسائل را به صورت شفاف بیان کنم چون معتقدم مردم باید در جریان امور قرار بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: تداوم این جلسات را برای شهروندسازی دنبال می کنیم چرا که در شهروندسازی همه مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دیده شده و حقوق شهروندی برپایه روابط انسانی رعایت می شود در همین راستا باید در طراحی های شهری نیز به همین سمت و سو حرکت کنیم.

**لزوم تدوین پیوست سلامت شهروندی برای معلولان/افزایش سطح کیفیت شهروندان را دنبال می کنیم

شهردار منتخب اصفهان گفت: ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان از اهداف مدیریت شهری در آینده است که در این راستا وضع قوانین تبعیض آمیز برای جبران ضعف معلولان در دستور کار است.

 قدرت الله نوروزی در دیدار با اعضای هئیت علمی دانشگاه هامبورگ اظهارکرد: بسیار خرسندم که بازدید شما از اصفهان راضی کننده بوده چرا که این شهر تاریخی دارای میراث فرهنگی فراوان است که به نصف جهان معروف شده است.

وی افزود: اصفهان با فرایبورگ آلمان خواهرخوانده است و در همین راستا مبادلات فرهنگی و علمی بسیاری با این شهر دارد که امیدواریم زمینه چنین همکاری هایی بین هامبورگ و اصفهان نیز فراهم شود.

شهردار منتخب اصفهان با اشاره به اینکه به دنبال افزایش سطح کیفیت زندگی شهروندان هستیم، عنوان کرد: توجه به حقوق معلولان از جمله حقوقی است که هر انسانی باید به آن توجه داشته باشد لذا درصدد هستیم با وضع قوانین تبعیض آمیز، ضعف آنها در جامعه را جبران کنیم.

وی اضافه کرد: در اصفهان با جمعی از معلولان ذهنی، جسمی و حرکتی روبرو هستیم که معتقدیم نباید به دلیل این ضعف ها از حقوق شهروندی خود محروم باشند.

نوروزی با اعلام اینکه اصفهان در راستای تحقق حقوق معلولان به کنوانسیون ۲۰۰۶پیوسته است، تصریح کرد: امیدواریم دانشگاه هامبورگ و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بتوانند در تعامل با یکدیگر در جهت رسیدگی به مطالبات معلولان گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه بنده این جلسه را شروع مسیر پرخیر و برکتی می دانم، گفت: با تغییر مدیریت شهری، تحولات بزرگی در عرصه ارتقا حقوق شهروندی به وجود می آید.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا در آینده نزدیک باید تیم پژوهشی بین اصفهان و هامبورگ برای رفع مشکلات معلولان ایجاد شده تا پیوست سلامت شهروندی تدوین شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا