پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

اگر الگوی مناسب به جوانان معرفی شود از آن پیروی می کنند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، نشست صمیمانه دکتر مهدی احمدی فر رئیس حوزه هنری استان اصفهان با استاد رضا بدرالسماء نگارگر برجسته اصفهانی روز گذشته (سه شنبه ۴ مهر) در دفتر ریاست حوزه هنری اصفهان برگزار شد و در این نشست در خصوص رونمایی از تابلوی “فرزند ایران” با موضوع شهید حججی توسط استاد رضا بدرالسماء خلق شده بود صحبت شد.

وی با اشاره به الگو بودن شهید حججی خاطرنشان کرد: اینها دنباله رو اباعبدالله الحسین هستند و این الگو باید به نسل معاصر معرفی شود. اگر الگوی مناسب به جوانان معرفی شود به دنبال آن می روند و جوانان بسیار الگوپذیر هستند و متاسفانه از غرب الگو می پذیرند و اگر بتوانیم الگوسازی کنیم بسیارخوب است.

 استاد رضا بدرالسماء با اشاره به توانایی و تأثیرگذاری نگارگری در جامعه افزود: توانایی این هنر بسیار بالاست و چقدر خوب است که تابلوهای ما منحصر باشد به شیوه نقاشی ایرانی، هنر ما چه نگارگری و چه تذهیب و تشعیر باید حرفی برای گفتن داشته باشد.

این هنرمند نگارگر ادامه داد: اگر از هر یک از هنرمندان حمایت و تشویق صورت بگیرد بر روی دیگر هنرمندان نیز تأثیرگذار است و موجب دلگرمی آنان می شود.

گفتنی است در شامگاه سه شنبه ۴ مهر ماه با حضور دکتر رسول زرگرپور استاندار اصفهان و جمعی از هنرمندان رشته نگارگری در دفتر ریاست حوزه هنری استان اصفهان از تابلوی “فرزند ایران” که توسط استاد رضا بدرالسماء در خصوص شهید محسن حججی خلق شده بود رونمایی شد.

**باید برای جوانان مسیرسازی و هدف سازی کنیم

نشست صمیمانه دکتر مهدی احمدی فر رئیس حوزه هنری استان اصفهان با استاد رضا بدرالسماء نگارگر برجسته اصفهانی روز گذشته (سه شنبه ۴ مهر) در دفتر ریاست حوزه هنری اصفهان برگزار شد.

 در این نشست که در خصوص رونمایی از تابلوی “فرزند ایران” با موضوع شهید حججی توسط استاد رضا بدرالسماء خلق شده بود صحبت شد و دکتر احمدی فر به روز شدن زبان هنر در جامعه امروز را ضروری دانست و گفت: هنرهای سنتی باید با نیاز روز جامعه تلفیق شود و به روز شود، هنر باید همراه با زبان روز جامعه باشد همچنان که در شعر مباحث روز جامعه را بیان و مطرح می کنیم، دیگر هنرها هم می توانند با نیاز جامعه به روز شوند و مسائل روز را مطرح نمایند.

وی جامعه ایران را یک جامعه دینی خواند و افزود: ما باید برای جوانان مسیرسازی و هدف سازی کنیم و بازبان هنر برای آنان کارکنیم. بسیاری از هنرمندان ما تفکر هنر برای هنر دارند در حالیکه در آمریکا که به عنوان یکی از مراکز عمده فیلمسازی دنیا مطرح می شود از هنر برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند، در جامعه ایرانی هنوز این مساله حل نشده که هنر ابزاری برای دست یابی به ارزش های والاست.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه هنری وظیفه ما این است که از هنر ارزشی دفاع کنیم و به تربیت هنرمندان جوان با توجه به ارزش هایمان بپردازیم.

رئیس حوزه هنری استان اصفهان با اشاره به طرح های پارچه ها و صنایع دستی و کاغذ دیواری و انواع لوازم زندگی روزمره که به سمت طرح های غربی رفته اند گفت: نیازهایی که امروز نسل جوان به نقوش جدید دارند با ترکیب هنر با نقوشی که جنبه ارزشی و سنتی در آن لحاظ شده است با طرح های امروز امکان پذیر است و به این طریق می توان با طرح های جدید نیاز مردم امروز را برطرف کرد.

وی تصریح کرد: امید دارم پژوهشی در ارائه طرح ها و سبک های جدید کارشود و بتوانیم در بخش های مختلف هنری و مباحث اجتماعی به عنوان الگوهای هنری آنها را به کار ببریم.

وی تأکید کرد: قصد داریم با ایجاد غرفه ای خوب در عمارت سعدی آثار هنری درجه یک را برای گردشگران خارجی و میهمانان داخلی به نمایش بگذاریم و فضایی را ایجاد کنیم تا بتوان هنر اصیل ایرانی را در آن به نمایش گذاشت.

در ادامه استاد رضا بدرالسماء با اشاره به توانایی و تأثیرگذاری نگارگری در جامعه افزود: توانایی این هنر بسیار بالاست و چقدر خوب است که تابلوهای ما منحصر باشد به شیوه نقاشی ایرانی، هنر ما چه نگارگری و چه تذهیب و تشعیر باید حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی با اشاره به الگو بودن شهدایی مانند شهید حججی خاطرنشان کرد: اینها دنباله رو اباعبدالله الحسین هستند و این الگو باید به نسل معاصر معرفی شود. اگر الگوی مناسب به جوانان معرفی شود به دنبال آن می روند و جوانان بسیار الگوپذیر هستند و متاسفانه از غرب الگو می پذیرند و اگر بتوانیم الگوسازی کنیم بسیارخوب است.

این هنرمند نگارگر ادامه داد: اگر از هر یک از هنرمندان حمایت و تشویق صورت بگیرد بر روی دیگر هنرمندان نیز تأثیرگذار است و موجب دلگرمی آنان می شود.

آمنه بدرالسماء فرزند استاد بدرالسماء نیز به عنوان هنرمند جوان نگارگر در این نشست خاطرنشان کرد: اگر طرح های جدید به صورت مکتوب به جوانان ارائه شود سبب می شود تا هنر گذشته با سلیقه امروز عجین شود و حمایت از طرح های نو سبب رونق بازار و پایدار شدن این الگوها می شود.

گفتنی است در شامگاه سه شنبه ۴ مهر ماه با حضور دکتر رسول زرگرپور استاندار اصفهان و جمعی از هنرمندان رشته نگارگری در دفتر ریاست حوزه هنری استان اصفهان از تابلوی “فرزند ایران” که توسط استاد رضا بدرالسماء در خصوص شهید محسن حججی خلق شده بود رونمایی شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا