شهر و جامعهعناوین اخبار

ادای دین هنر نگارگری اصفهان به شهدای مدافع حرم

به گزارش  پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی حوزه هنری اصفهان ، امروز همزمان با ورود پیکر شهید مدافع حرم : محسن حججی ، تابلوی فاخر نگارگری ” فرزند ایران ” از آثار استاد رضا بدرالسماء در حوزه هنری استان اصفهان رونمایی شد .

این آیین که با حضور استاندار اصفهان ، رئیس و مدیران حوزه هنری اصفهان در عمارت سعدی برگزار شد ، با خاطره دیدار استاد بدرالسماء با مقام معظم رهبری همراه بود .

 استاد بدرالسماء در این مراسم ضمن ارائه توضیحاتی از مفاهیم ارزشمند این اثر فاخر افزود : ” چندی پیش در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتم به ایشان اعلام کردم انشالله اثری را در خصوص شهدای مدافع حرم درآینده ارائه خواهم داد . ایشان نیز با تأیید و تحسین خود در این راه برای بنده آرزوی موفقیت کردند . پس از شهادت شهید محسن حججی ، کار تابلوی ” فرزند ایران ” را با تصویری از شهید حججی آغاز نمودم که طی روزهای اخیر پایان یافت . “

این استاد پیش کسوت نگارگری در پایان با ارائه شرحی از این اثر به مفاهیم عمیق آن پرداختند .

هوالشهید

شرحی بر اثر نگارگری ” فرزند ایران ”

اثر ” فرزند ایران ”  از قیام حضرت ابا عبدا… الحسین علیه السلام و جمله آخر حضرت: “هل من ناصر ینصرنی” آغاز می گردد ،

از ۱۴۰۰ سال پیش تا کنون مبارزه میان حق و باطل وجود داشته است تا اینکه با رهبری پیامبر گونه حضرت امام خمینی و جان فشانی شهدا، انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید و نظام جمهوری اسلامی در ایران بر قرار شد.

از ابتدای شروع انقلاب اسلامی تاکنون شیاطین زمان و مستکبرین عالم تمام نیروی خود را برای متوقف ساختن این نظام الهی بکار بسته اند، اما با یاری حضرت صاحب الزمان عجل ا… و رهنمودهای ولی فقیه زمان حضرت آیه ا… خامنه ای با بصیرت مردم و جان نثاری شهدا و خانواده ایشان درخت نظام جمهوری اسلامی هر روز ریشه دار تر از قبل شده و با خون شهیدان آبیاری و جان تازه ای می گیرد.

می توان شهادت شهید حججی را به عنوان انقلاب سوم مردم ایران پس از انقلاب اسلامی در سال ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی در سال ۵۸ معرفی کرد.

گلها و شکوفه های لاله و شقایق که از خون شهدا روییده نمادی از زنده بودن و طراوتی است که بوسیله خون شهید به جامعه تزریق می شود.

همسر شهید با اقتدا به حضرت فاطمه زهرا سلام ا… علیها، همچون حضرت زینب سلام ا… علیها سرو قامت ایستاده است و پیام ادامه راه شهیدان را که همان پیاده شدن پرچم لااله الا ا… در سراسر کره زمین می باشد به فرزند خویش و نسلهای آینده انتقال می دهد.

محراب ، نشانه ای از معماری اسلامی بوده وبیانگر آن است که شهید حججی و خانواده ایشان نماد و الگوی شاخصی از یک خانواده ایرانی اسلامی می باشند.

شهید حججی ، حجت خداوند، به عنوان نماد تمامی شهدا شاهد بر اعمال همه ما انسانهاست و ما با عملکردمان بایستی جوابگوی خون شهدا باشیم.

سربند شهید “یا مهدی عجل ا… تعالی فرجه الشریف” نشان سربازان و منتظران حضرت حجت ابن الحسن می باشد که شهید با این سربند امید  ظهور منجی عالم بشریت را در همه انسانها زنده می کند.

تابلو ” فرزند ایران ”  با سبک نگارگری ایرانی اسلامی که هنر ملی میهنی ما می باشد به تصویر کشیده شده و می تواند سر منشاء تحول در این هنر اصیل و سرآغازی بر مکتب نگارگری نوین در جمهوری اسلامی ایران که انشا ا… آثار نگارگران در این مکتب رسالت خود را به انجام رسانده و با نسل معاصر ارتباط بهتر و موثر تری برقرار کند.

تابلو به گونه ای ترسیم شده است که می تواند با مخاطب عام و خاص در طول زمان و مکان ارتباط برقرار کند.

اثر ” فرزند ایران ” در عین نشان دادن واقعه دلخراش عاشورا ، امید،طراوت و نشاط را نیز به جامعه القا می کند. یاد ، نام و راه شهیدان مستدام و پر رهرو باد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا