شهر و جامعهعناوین اخبار

پیچیدن عطر شهادت در میدان امام حسین (ع)

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از ایرنا،وصف این لحظات تلخ اما شیرین بسیار سخت است، اما همه آمده اند تا وداعی شیرین با شهید بی سر مدافع حرم داشته باشند؛ برخیز و انتقام از دشمن بستان شهیدم.
چقدر زیباست این لحظات که مردم با در دست داشتن پرچم های قرمز، در ماه محرم، روزهای عزاداری سرور و سالار شهیدان، پیکر مطهر شهیدی را تشییع می کنند که سر بر بدن ندارد و این موضوع همه را به یاد امام حسین (ع) و تن بی سرش می اندازند، اما اینها همه برای ما درس های بزرگی دارد که امروز مردم ایران به خوبی آن را درک می کنند.
در روز تشییع پیکر این شهید مدافع حرم، رهبر معظم انقلاب نیز صبح امروز بر پیکر مطهر این شهید بزرگ در مسجد امام حسین (ع) حضور یافتند و ضمن قرائت فاتحه، برای خانواده این شهید آرزوی صبر و بردباری کردند.
حضور پدر، مادر، همسر و فرزند دو ساله شهید حججی داغ دیگری بر جان مردم ایران نهاده است، وقتی آنها را می بینی که هر لحظه اشک از چشمانشان جاری می شود، داغ تازه تر می شود؛ کودک دو ساله اش که از این مراسم چیزی نمی داند، چرا آمده است، نمی داند دیگر بابایی ندارد که فرداها صدایش بزند.
نمی داند که دیگر در کتاب های درسی اش، نمی تواند با آرامش «بابا آمد» را بخواند، چون بابا هیچ وقت نمی آید و فقط یادی از آن در زندگی اش باقی می ماند، اگرچه که این کودک دو ساله بعدها هیچ یاد و خاطره ای از پدرش ندارد، اما مادرش حتما از رشادت و فداکارهای پدرش در راه انقلاب برایش قصه های طولانی را تعریف خواهد کرد.
میدان امام حسین (ع) تهران امروز با مراسم تشییع پیکر شهید پاسدار محسن حججی بوی عطر شهادت می دهد، همه آمده اند تا از این عطر خوشبوی شهادت استشمام کنند و گوهر درون صدف را رهسپار خانه ابدیش کنند.
میدان امام حسین (ع) اکنون مملو از شیفتگان ایثار و شهادت است، شیفتگانی که هزاران هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده اند و امروز هم با حضورشان، روز وداع با پیکر شهید محسن حججی را پرشور کرده اند تا نشان دهند که مردم ایران روحیه ایثار، از خودگذشتگی و فداکاری در راه اسلام و انقلاب دارند و خواهند داشت.
شهید حججی سر و جان خود را تقدیم کرد تا امروز مردم این مملکت با آرامش و آسایش، روزهای خوبی را سپری کنند.
اکنون از جای جای تهران مردم به میدان امام حسین (ع) و میدان شهدا می روند تا در این مراسم باشکوه حضور داشته باشند، البته بسیاری از مسئولان کشوری و لشکری، فرماندهان نظام و انتظامی، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی شهیدی رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران به عنوان نماینده رئیس جمهوری، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و همه و همه حضور دارند.
امروز خیابان های تهران در روز ششم ماه محرم یکپارچه سیاهپوش شده است و بر در و دیوار این شهر عکس هایی از این شهید مدافع حرم وجود دارد، مردم از ساعات اولیه صبح به خیابان ها آمده اند، مرد و زن، پیر و جوان و حتی کودکان نیز در این مراسم حضور دارند.
پیرمردی که با عصا در دست لنگ لنگان و به سختی خود را به میدان امام حسین (ع) می رساند عکس شهید حججی را در دست دارد و می گوید: به یاد دو شهید خودم که تقدیم انقلاب کرده ام، امروز آمده ام.
عکس هایی که از شهید حججی در دست مردم است، نوشته هایی هم بر آنها حک شده است که یکی از این نوشته ها این است که « ما را از سر بریده نترسانید» این جملات نشان می دهد که مردم هیچ ترسی از دشمن ندارند و حتی حاضرند سر خود را تقدیم انقلاب و نظام کنند.
امروز خیابان های منتهی به تشییع پیکر این شهید مدافع حرم، بوی شهادت می دهد، دل را راهی کربلا می کند. امروز روز وداع با یاران شهید است، یارانی که جانشان را تقدیم کردند.
پیکر پاسدار شهید محسن حججی عصر سه شنبه گذشته در مشهد مقدس در جوار ملکوتی امام رضا (ع) تشییع شد و امروز از ساعات اولیه صبح چهارشنبه در میدان امام حسین (ع) مراسم تشییع در حال برگزاری است.
قرار است پیکر شهید حججی فردا پنجشنبه پس از تشییع در تهران برای خاکسپاری به شهر نجف‌آباد زادگاه این شهید انتقال داده شود.
شهید محسن حججی ۲۵ ساله از افراد خیر نجف آباد و مدافع حرم بود که مرداد امسال در نبرد با تکفیری های داعش در منطقه مرزی بین عراق و سوریه به اسارت نیروهای داعش درآمد و پس از دو روز اسارت، تکفیری های داعش با جداکردن سر از بدن، او را به شهادت رساندند.
شهید حججی از اعضای مؤسسه شهید احمد کاظمی بود که به محرومیت زدایی در مناطق فقیر کشور می پردازد.از این شهید فرزندی دو ساله به یادگار مانده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا