تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

تلاش در جهت زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت و جانبازی از افتخارات اتاق بازرگانی اصفهان است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ،رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به مراسم تشییع باشکوه شهید مدافع حرم محسن حججی،گفت: مقام معظم رهبری با حضور خود در کنار پیکر مطهر این شهید، نشان دادند که همه اقشارجامعه باید نسبت به زنده نگه داشتن فرهنگ جانبازی و شهادت اهتمام داشته و تکریم جانبازان ، ایثارگران و خانواده معظم شهداء را مورد توجه قرار دهند.
وی با بیان این مطلب که شعار امسال پیرامون تولید و اشتغال است، بر اهمیت تقدیر از کارآفرینان ایثارگر تاکید کرد و افزود: امسال با همکاری با بنیاد شهید استان اصفهان ٨٠ نفر از جانبازان ، خانواده شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم بر اساس معیارهای دقیق برای تقدیر انتخاب شده و یکی از معیاری مهم در این انتخاب ها، کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار توسط این عزیزان بوده است.در اصفهان جانبازانی چون حاج حسین فتاحی وجود دارد که علیرغم اهداء دو چشم خود در جنگ تحمیلی ، امروز یکی از بزرگ ترین کارآفرینان کشوربه شمار می آید.
سهل‌آبادی همچنین به آمار بالای شهدا و جانبازان و میزان اندک اسیران استان اصفهان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود:اصفهانی ها تا آنجا که توان داشتند مقاومت کردند و شایسته است اتاق بازرگانی و فعالان بخش خصوصی علاوه بر آنکه در زنده ماندن این ایثارگری ها تلاش می نمایند، از جانبازان و فرزندان شهدا به شایستگی استفاده نمایند.وی افزود: برای ما تولیدکنندگان ننگ است که در اصفهان فرزند شهیدی بیکار باشد.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود از خانواده شهدای مدافع حرم تجلیل کرد و گفت: در مراسم تشییع شهید حججی که امروز برگزار شد، مردم ایران و اصفهان ثابت کردند که تا چه اندازه برای این شهدا ارزش قائل هستند.
سردار دهقان:همگامی مردم ایران و ‌وحدت کلمه در برابر دشمن را در عالی‌ترین سطح شاهد‌یم
سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس که در سالن همایش‌های بین‌المللی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، با اشاره به همزمانی هفته دفاع مقدس امسال با ایام سوگواری سالار و سرور شهیدان اظهار داشت: این تقارن نوعی از هم‌ریشگی این دو انقلاب و جریان و جنبش اسلامی که منشأ تحولات بنیادی در صحنه جهانی شده و عظمت اسلام را به همراه داشتند، را خبر داده است.
وی افزود: امروز روز تحقق فرمان رهبر کبیر در مورد شکستن حصر آبادان است و همچون شهید کلاهدوز در عملیات آزادی خرمشهر رزمندگان اصفهانی فعالیت بسیاری داشتند.
مشاور فرماندهی کل قوا گفت: امروز مردم همیشه در صحنه افتخار دیگری در حوزه دفاع و پاسداشت شهدا و تکریم شهید و شهادت انجام دادند و مردم با تشییع پیکر شهید حججی نشان دادند این ملت در یک خطی از آغاز انقلاب حرکت کرده و با بصیرت به وظیفه خود عمل می‌کنند.
دهقان اظهار کرد: ملت ما جوهره حاکم بر قلب و روح خود در رفتار و عمل خود به نمایش گذاشته‌اند و ترجمان آن در قالب انقلاب اسلامی همواره خود را فعال دیده است.
وی تصریح کرد: جامعه اسلامی را همگان با حضرت رسول (ص) تلقی می‌کنند و اگر در جامعه خود به انقلاب خود نگاه کنیم ویژگی‌هایی در عالی سطح را در جامعه می‌یابیم.
مشاور مقام معظم رهبری افزود: همگامی مردم و حضور و انسجام وحدت کلمه و سرد و شدید بودن علیه دشمن از ویژگی‌های این جامعه است و البته باید دشمن را مشخص کرد تا هر کس از جانب خود دشمن را تعیین نکند و جامعه دچار مشکل نشود.
دهقان اظهار کرد: این‌گونه پایداری و استقامت در باورهایی که فرد زندگی خود را با معنا می‌یابد و از آغاز انقلاب این باورها، اشعار، نحوه حضور و رفتار نمایانگر این است و هیچ جریان و هیچ قدرتی نباید این باور را تغییر دهد و به جای اینکه دشمن یک گام جلوتر باشد باید یک گام از جامعه عقب‌تر باشد زیرا جامعه ما آینده را پیش‌بینی می‌کند و جامعه، جامعه‌ای زنده است.
وزیر دفاع دولت یازدهم تاکید کرد: دشمن تلاش خود را در پیشگیری از توسعه کشور به کار می‌گیرد و همواره خود را در یک معرکه و درگیری می‌بیند و در هر مقطع جنگی علیه جامعه راه می‌اندازد.
وی ادامه داد: روزی جنگ تحمیلی و هر روز جنگ روانی و تلاش برای مانع از قدرتمندتر شدن ملت است و پس از انقلاب همواره با این صحنه مواجه بوده و هستیم و تا زمانی که جامعه و ملت بر راه اسلام بماند و آزادی و آزادگی، کرامت انسانی، مخالفت با تجاوز و تعدی و مقابله با هر ناراستی که راستی‌ها را کمرنگ می‌کند تا زمانی که این فضا در جامعه وجود دارد، جنگ نیز وجود دارد.
مشاور مقام معظم رهبری گفت: هر جامعه و ملتی حول یک مفهوم مرکزی که هدف آن است، شکل می‌گیرد و هیچ گروهی را نمی‌یابیم که دنبال هدفی نباشد و این غایتی است که ما نیز دنبال آن هستیم و این یک جامعه و ملت و جوهره کل هستی را تعریف می‌کند.
دهقان اظهار کرد:هسته مرکزی که امروز ملت ما را یکپارچه و همراه با قوت و اقتدار همراه کرده است چیزی جز اسلام و اهل بیت (ع) نبوده است و امروز در جامعه مکتب عاشورایی شکل گرفته است.
وزیر دفاع دولت یازدهم تاکید کرد: اسلام، رهبری و ولایت عنصرهایی هستند که در کنار هم می‌توانند جامعه را معنی‌دار کنند و اگر هسته و جوهره مرکزی و حکومت و مردم را به عنوان سه رأس مثلث در نظر بگیریم فعالیت این سه رأس باید براساس پذیرش و هماهنگی باشد.
وی ادامه داد: جنگ تحمیلی شروع شد زیرا از نظر دشمنان نباید جامعه‌ای با مفاهیم اعتقادی عمیق و متکی به امام (ره) باشد و انقلاب ما در جنگ پیروز شد و دشمن به هدف خود نرسید زیرا ملت ما هویت واقعی خود را یافت و یکپارچگی خود را در سایه امامت به دست آورد و در جنگ از هر طبقه و قشری در همه سنین و یک ملت در جنگ مشاهده می‌شود.
دهقان افزود: ملتی که حول محور اسلام جمع شده‌اند امت و زیر سایه امام ولایت را تشکیل می‌دهد و اینچنین هیچ کسی نمی‌تواند مانعی برای کشور باشد.
مشاور مقام معظم رهبری با بیان اینکه هر کس از شهدا می‌گوید نمی‌تواند جوهره و عمق وجود آنها را بیان کند، گفت: احمد کاظمی، فروغی، ردانی‌پور، همت و… همه کودکانی بودند که امام (ره) در دامنه اسلام آنها را پرورش داد و در محفل‌هایی چون جنگ نام آنان و وجودشان دشمن را می‌ترساند.
وزیر دفاع دولت یازدهم اظهار کرد: نمی‌توانیم خواسته‌های خود را بدون در نظر داشتن واقعیت‌ها به دست آوریم و اتفاقات بزرگی که در کشور رخ داده است اگر دولت و ملت فقط کتاب دفاع مقدس را ورق بزنند و عوامل مهم آن را بررسی کنند می‌توانند اکنون نیز مشکلات را برطرف کنند.
وی افزود: برای ایجاد شغل زمانی می‌توان بحث بیکاری را حل کرد که ملت با تمام توان خود وارد این مساله شوند و دولت را همراه خود کنند زیرا در جنگ نیز تنها مردم بودند که تمام فعالیت‌ها را به دست گرفتند و انجام دادند و امروز هم در دفاع از حرم پیشتاز هستند.
دهقان تاکید کرد: راهی جز این نداریم که منافع و اولویت‌های صنفی و گروهی را مدنظر قرار داده و هر چه داریم به عرصه آوریم تا معضلات ملی اشتغال را حل کنیم و همه باید با نگاه غیرتمندانه به صحنه جنگ برویم. پس اگر مسائلی را در سطح ملی داریم به جای اینکه آن مسائل را بر دوش دولت بگذاریم باید دست به دست هم بدهیم و در حد توان خود مشارکت کنیم زیرا جنگ است و همه باید بدانند پیامدهای جنگ گریبان‌گیر خواهد بود.
مشاور مقام معظم رهبری در پایان سخنانش گفت: نظام ما به مقتضای ماهیتی که دارد همیشه در کشاکش با رقیبان خود قرار دارد و این نظام بر تکیه بر نظام و همه داشته‌های خود تعریف می‌شود و همه معضلات اجتماع تنها با تکیه بر همین داشته‌ها و همکاری و تلاش‌های همگانی رفع خواهد شد و نصرت همگانی را به دنبال خواهد داشت و اینچنین ملت می‌تواند آینده خود را تضمین‌شده بیابد.
در پایان این مراسم از مادر شهید خرازی و ٨٠ نفر از ایثارگران،جانبازان و خانواده شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم برگزیده استان اصفهان تجلیل شد.
اسلامیان:تشییع باشکوه شهید حججی در مشهد،تهران و اصفهان نشان دهنده قدر شناسی مردم و زنده بودن فرهنگ شهادت و عاشورا در ملت بزرگ ایران است.
در حاشیه این مراسم، دکتر محمود اسلامیان نایب رییس اتاق بازرگانی،به خبرنگار باز نیوز گفت: اقتدار حال حاضر کشور در دوره ۴۰۰ ساله بعد از صفویه ستودنی دانست و این عزت و اقتدار به جز فداکاری‌های هشت ساله دفاع مقدس و راهبری‌های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری به دست نیامد و امروز و پس از گذشت ۲۸ سال از آن ایام، باید قدردان آن جانفشانی‌ها باشیم.
اسلامیان از اصفهان به عنوان تنها استانی در کشور نام برد که دو لشکر در جبهه‌های نبرد سال‌های دفاع مقدس داشت و گفت: ایثار مردم اصفهان و تشییع ۳۰۰ شهید در یک روز چنان بود که حضرت امام (ره) درباره اصفهان فرمودند که هیچ کجای دنیا شهری مانند اصفهان نمی‌توان یافت.
نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان بر غیرت و ایستادگی مردم درود فرستاد وگفت: تشییع باشکوه شهید حججی در مشهد،تهران و اصفهان نشان دهنده قدر شناسی مردم و زنده بودن فرهنگ شهادت و عاشورا در ملت بزرگ ایران است.
کارآفرینان ایثارگر،خانواده شهدای با دارا بودن ۴ ایثارگر و بالاتر،خانواده شهدای که هم در دفاع مقدس هم در جبهه های مقاومت سوریه ایثارگری داشته اند،نفرات اول تا سوم المپیادهای علمی و ورزشی، نفرات اول تا سوم مسابقات کشوری و بین المللی قران کریم،فارغ التحصیلان بردهای تخصصی و فوق تخصصی،قهرمانان و مدال آوران برتر مسابقات ملی و بین المللی،مولفین و ناشران با حداقل ١٠ عنوان کتاب با موضوع ایثار و شهادت،خیرین نمونه شاهد و ایثارگر و مدرسین ، محققین و اعضای هیات علمی دانشگاه ها و حوزه های علمیه از تقدیرشدگان این مراسم بودند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا