پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

استاندار اصفهان: سفر بیش از یک چهارم اعضای هیأت دولت دوازدهم به اصفهان در طی ۲ ماه اخیر ، نشان از جایگاه استان در هیأت وزیران است/ فضای تحولات خللی در جریان فعالیت ها ایجاد نکرده است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل ازاداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در آئین تجلیل از فعالان گردشگری استان اصفهان که به مناسبت روز جهانی جهانگردی و گردشگری برگزار گردید، ضمن گرامیداشت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) و هفته ی دفاع مقدس اظهارداشت: در روز ۵ مهر ماه روز جهانی جهانگردی قرار گرفته ایم؛ یک یادآوری بین المللی برای امنیت سفر و گردشگری و امسال با شعار” گردشگری پایدار ابزاری برای توسعه” به استقبال این روز می رویم.
استاندار اصفهان با بیان اینکه توسعه ی پایدار خط مشی خواست عمومی است، افزود: گردشگری پایدار در طول سه دهه ی اخیر مورد توجه مردم و دولتمردان سراسر جهان قرار گرفته است اما دستیابی به آن نیازمند اندیشه ورزی، برنامه ریزی، تعهد و اقدام در مسیر درست است.
رسول زرگرپور افزود: در جهان امروز مرزها رنگ می بازند و مردمان با اشتیاقی بیش از پیش به سرزمین یکدیگر سفر می کنند و در پی کسب تجارب، آشنایی با فرهنگ ها، سرزمین ها و ملت های دیگر می باشند.
زرگرپور با بیان اینکه در این مسیر سرزمین پهناورمان و استان گسترده مان بستری آکنده از داشته های جذاب و ارزشمند است، تصریح کرد: جاذبه های تاریخی، طبیعت زیبا، فرهنگ و سنت های غنی و دوست داشتنی و مردمانی خونگرم و مهمان نواز سرزمین ما را به مقصدی مطلوب برای جمعیتی قریب به یک میلیارد و دویست میلیون نفر گردشگر بین المللی که هر ساله پای به راه سفر می سپارند بدل ساخته است.
رسول زرگرپور افزود: در این میان نزدیک به چهارصد و پنجاه میلیون نفر از این جمعیت در پی بازدید از جاذبه های فرهنگی و تاریخی و دیدار با مردم سرزمین های مقصد و آشنایی با فرهنگ های دیگر هستند .
استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: مطلوب گردشگری ما این است که در کنار گردشگری دوستدار طبیعت و محیط زیست ، گردشگری درمانی ،رویدادی و برخی دیگر از انواع گردشگری که امکان توسعه ی آن در این استان میسر و فراهم است نیز توسعه یابد.
وی با بیان اینکه ما داشته های ارزشمندی داریم که در کنار مردمی کوشا نیازمند توجه بیشتر است، اظهارداشت: از یک سو برنامه ریزی توسعه ی گردشگری به منظور بهره مندی از این منابع انتظاری است که از نهاد متولی یعنی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری می رود از طرف دیگر توسعه ی پایدار استان اصفهان نیازمند جستجوی بسترهای فعالیت روز امد و مدرنی است که گردشگری بی تردید در راس آن قرار دارد.
استاندار اصفهان تاکید کرد: به همین دلیل ضرورت دارد تا همدلی فراگیری میان مردم، مقامات، دستگاه های مرتبط، فعالان بخش خصوصی، اقشار و گروه های صاحب نفوذ فراهم آید.
وی اظهارداشت: امروز در روز جهانی گردشگری همه ما متعهد می شویم تا در رونق بخشیدن به صنعت گردشگری استان همراه و یاور یکدیگر باشیم چرا که رمز دستیابی به توسعه ی پایدار هدف گذاری، تجهیز منابع، تعهد گروه های ذینفع در حرکت هماهنگ به سوی اهداف آن است.
زرگرپور ضمن تبریک فرا رسیدن روز جهانی جهانگردی به همه ی خدمتگزاران عرصه ی گردشگری بویژه اداره کل میراث فرهنگی وصنایع دستی استان گفت: این اداره کل در روز گذشته از طرف رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بدلیل فعالیت در حوزه ی گردشگری بعنوان اداره کل برتر در کشور انتخاب شد .
رسول زرگرپور در ادامه با دعوت از سرمایه گذاران برای ورود به این صنعت سودآور افزود: تصویب ۹ طرح گردشگری در طول ۶ ماه گذشته با اعتباری بیش از ۳ هزار میلیارد ریال و میزان اشتغال بالغ بر ۳۵۰۰ نفر در چهار گوش استان پهناور اصفهان عزم مدیریت استان را در جذب سرمایه گذاری در این بخش نشان می دهد.
انتقاد استاندار از برخی گمانه زنی های نامربوط و اظهار نظرهای بی ارزش در خصوص روند فعالیتها
استاندار اصفهان در ادامه با اشاره به به اینکه دو ماه از استقرار دولت دوازدهم در کشور می گذرد، افزود: در اولین جلسه ی اداری استان در این دولت با همه ی مدیران عهد بستیم که بدون توجه به فضای تغییر و تحولات مدیریتی که امری مثبت و اجتناب ناپذیر است کلیه ی مدیران و دستگاه های اجرایی با قوت و شدت و حتی بیش از قبل به فعالیت های ذاتی بپردازند و این فضای تحولات کمترین خللی در جریان فعلالیت ها ایجاد نکند.
رسول زرگرپور یادآور شد: بنده روزانه این فعالیت ها را رصد کرده ام و اخبار تشکیل جلسات متعدد در استانداری علیرغم عدم پخش برخی از آن ها از صدا و سیمای استان موید این امر می باشد.
استاندار اصفهان افزود: در برنامه ی ششم توسعه که مرکب آن هنوز خشک نشده است در ماده ۴۳ تشکیل شورای معادن استان تکلیف شده است که در استان در طول دو سال گذشته بدلیل تخریب شدید محیط زیست و مسائل اجتماعی اطراف این معادن مدیریت استان پیگیر جدی اجرای این ماده بود و دیروز در اولین جلسه ی این شورا تشکیل شد و این نشان می دهد هیچ امری را به آینده موکول نمی کنیم.
زرگرپور ادامه داد: در طول همین دو ماه مورد بحث۶ تن از اعضای دولت یعنی یک چهارم شامل ۴ وزیر و دو معاون رئیس جمهور بدون آمار معاونین وزرا برای افتتاح پروژه ها، کلنگ زنی طرح های جدید، بررسی مشکلات و هماهنگی امور به اصفهان سفر کردند.
استاندار اصفهان با بیان اینکه در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت دو مشکل اساسی صنعتی استان در مسیر حل و فصل قرار گرفت، تصریح کرد: این مسافرت های متعدد نشان از جایگاه استان در هیأت دولت و در جریان بودن فعالیت های دستگاه های اجرایی در حد قابل قبول و عادی بودن جریان اداری استان است.
مدیر ارشد استان اظهارداشت: اگر قرار باشد مدیری مسئولت خود را به دیگری بسپارد تصمیم لازم توسط وزیر مرتبط اتخاذ و ابلاغ ظرف یک روز اجرا می شود این گمانه زنی ها، بحث ها و تحلیل های نامربوط و وقت مردم گرفتن ها را متوقف کنید و بدانید موضوع به همین سادگی است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه اگر برخی جایگاه مردم اصفهان و استان اصفهان را نمی شناسند به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد این مردم بزرگ رجوع کنند، اظهارداشت: اگر مردم اصفهان را نمی شناسید به سخنان دیشب فرمانده سپاه قدس در مسجد امام رجوع کنید که اصفهان و مردم آن را ستون فقرات دفاع مقدس دانستند و در شأن این مردم و این استان چیزی جزو تمجید و تعریف و بزرگداشت نیست و نباید لفظی بکار برده شود که مجبور به عذرخواهی شوید.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا