تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

اجرای ویژه برنامه های سوگواره یاس نبوی در ۳۲ امامزاده اصفهان/

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا اسماعیل پور اظهار داشت: همزمان با آغاز ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) کلیه بقاع متبرکه ناحیه یک شهرستان اصفهان سیاه پوش شدند و با برگزاری مراسم های عزاداری میزبان عزاداران امام حسین(ع) هستند.

وی افزود: امسال نیز همچون سال های گذشته سوگواره بصیرت عاشورایی همراه با ویژه برنامه های متنوع با هدف بصیرت افزایی و توسعه فرهنگ عاشورایی با شعار “کِرامَتُنا الشهادۀ” (کرامت ما شهادت است) به عنوان شعار اصلی و محوری با رویکرد ترویج پیام قیام امام حسین(ع) در جوار حرم مطهر ۳۲ امامزاده جلیل القدر ناحیه یک اصفهان در حال اجرا است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک اصفهان ادامه داد: در همین راستا نیز ویژه برنامه همایش شیرخوارگان حسینی در جوار حرم مطهر ۷ امامزاده عظیم الشان برگزار شد، تجمع لبیک یا حسین در جوار ۵ بقعه متبرکه برگزار شده است، همایش احلی من العسل با حضور دانش آموزان و با همکاری اداره آموزش و پرورش و مدارس در ۵ بقعه متبرکه برگزار شد، همچنین حرم مطهر ۳۲ امامزاده شاخص ناحیه یک اصفهان نیز با برپایی مراسم های عزاداری و سوگواری در روز تاسوعا و عاشورا میزبان مردم عزادار و هیئت های مذهبی هستند و روز ۱۲ محرم نیز همایش رهروان زینبی ویژه بانوان به صورت ویژه در جوار حرم مطهر امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا اسماعیل پور بیان کرد: سوگواره بصیرت عاشورایی همراه با برپایی خیمه های معرفت که شامل؛ غرفه های کودک و نوجوان، غرفه مشاوره خانواده، غرفه پاسخگویی به مسائل شرعی و ایستگاه همه واقف باشیم با همکاری ۳۲ مبلغ بومی و ۱۰ مبلغ اعزامی از شهر مقدس در جوار بقاع متبرکه در حال اجرا است.

**برگزاری مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در امامزاده سید ابوالحسن (ع) اردستان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردستان گفت: همزمان با برگزاری مراسم سوگواری امام حسین(ع) در جوار حرم مطهر امامزاده سید ابوالحسن (ع) کچورستاق اردستان مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس نیز در جوار این امامزاده عظیم الشان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی طباطبایی اظهار داشت: همزمان با اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی و برپایی مراسم سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و همچنین به مناسبت هفته دفاع مقدس ویژه برنامه ای همراه با سخنرانی سرهنگ پاسدار زارع از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس در جوار حرم مطهر امامزاده سید ابوالحسن (ع) کچورستاق اردستان برگزار شد.

وی افزود: این مراسم همراه با سخنرانی و مداحی ذاکران اهل بیت(ع) و با همکاری و مشارکت پایگاه بسیج امام علی(ع) وکوثرکچورستاق وهیئت امنای امامزاده سید ابوالحسن (ع) کچورستاق در جوار حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان برگزار شد که در پایان مراسم نیز کلیه زائران و حاضران در مراسم میهمان سفره کریمانه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بودند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردستان گفت: نسب شریف امامزاده سیدابوالحسن محمد (علیه السلام) با هفت واسطه به امام حسن مجتبی (علیه السلام) منتهی می شود و بارگاه مطهر امامزاده سیدابوالحسن (علیه السلام) در روستای کچورستاق از توابع شهرستان اردستان واقع شده است.

**برگزاری همایش احلی من العسل با حضور دانش آموزان در امامزادگان ناحیه دو اصفهان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان گفت: همزمان با ششمین روز از ماه محرم همایش احلی من العسل با حضور پرشور دانش آموزان در جوار حرم مطهر امامزادگان ناحیه دو شهرستان اصفهان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد هادی روح الامینی اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده و با هماهنگی های که با ادارات آموزش و پرورش اصفهان صورت گرفت و در راستای اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی همایش احلی من العسل در جوار حرم مطهر امامزادگان ناحیه دو اصفهان برگزار شد.

وی افزود: این برنامه صبح روز چهارشنبه ۵ مهر ماه مصادف با ششمین روز از ماه محرم الحرام با حضور پرشور دانش آموزان پسر نوجوان و جوان در جوار حرم مطهر امامزاده محسن(ع) خیابان وحید اصفهان، امامزاده باقر(ع) خیادان اصفهان و امامزاده اسحاق(ع) خوراسگان همراه با سخنرانی و مداحی ذاکران اهل بیت(ع) برگزار شد.

**ثبت وقف جدیدی در کاشان با نیت روضه خوانی امام حسین(ع)

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: همزمان با اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی و در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) وقف جدیدی با نیت روضه خوانی اباعبدالله الحسین(ع) در ایام ماه محرم در روستای جوشقان استرک کاشان به ثبت رسید.

 مهدی حافظیان اظهار داشت: همزمان با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و همچنین اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی غلامرضا کاردان با مراجعه به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان وقف جدیدی را به نام خود ثبت کرد.

وی افزود: این واقف نیک اندیش دوقفیز زمین برابر با ۵۰۰ متر مربع زمین کشاورزی به ارزشی در حدود ۱۰۰ میلیون ریال را در روستای جوشقان استرک از توابع شهرستان کاشان را وقف کرد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان ادامه داد: براساس وقف نامه ای که توسط این واقف خیر اندیش به ثبت رسیده است عواید حاصل از این موقوفه جهت برپایی روضه خوانی اباعبدالله الحسین(ع) در ماه محرم الحرام و در مسجد جامع جوشقان استرک هزینه می شود.

مهدی حافظیان بیان کرد: متولی این موقوفه در اختیار واقف نیک اندیش آن است و پس فوت وی نیز متولی این موقوفه در اختیار باتقواترین فرزند واقف است و اجرای نیت نیز باید توسط متولی این موقوفه انجام شود و این امر نیز به صورت نسل در نسل ادامه پیدا می کند.

**گنبد امامزاده سید محمد(ع) لارگان فلاورجان رونمایی می شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان گفت: طی مراسمی از گنبد جدید امامزاده سید محمد(ع) لارگان فلاورجان رونمایی می شود.

احمد آزادگی اظهار داشت: پس از پگیری های انجام شده در راستای توسعه امامزادگان و تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی توسط اعضای هیئت امنای امامزاده سید محمد(ع) لارگان گنبد این امامزاده عظیم الشان با استیل روکش شده است.

وی افزود: این عملیات عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و با کمک خیرین انجام شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان ادامه داد: در همین راستا روز پنجشنبه ۶ مهر ماه و طی مراسمی از ساعت ۱۵ بعدازظهر با حضور مسئولان استانی و شهرستانی از گنبد جدید این امامزاده جلیل القدر رونمایی می شود.

احمد آزادگی گفت: آستان مقدس امامزاده محمدبن عبدالله (علیه السلام) در شهرستان فلاورجان، بخش مرکزی، دهستان بوستان، روستای لارگان واقع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا