پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

دوره آموزشی کارشناسان حقوقی و ثبتی ادارات اوقاف و امور خیریه استان اصفهان برگزار شد/برگزاری مراسم دعای پرفیض کمیل به یادشهدای مدافع حرم در امامزاده شاه ابوالحسن (ع) خمینی شهر

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمود نصر اصفهانی اظهار داشت: در راستای آشنایی هرچه بیشتر کارشناسان حقوقی و ثبتی ادارات اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با مباحث حقوقی و ثبتی جهت اخذ اسناد موقوفات و بقاع متبرکه کارگاه آموزشی به همین عنوان برگزار شد.

وی افزود: در این دوره آموزشی تحلیل برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه، تحلیل مواد آیین نامه های منابع طبیعی(ماده الحاقی منابع طبیعی)، بررسی کمیسیون ماده ۲ ابطال و بررسی موارد حقوقی کمیسیون های شبه حقوقی توسط اساتید مجرب به کلیه کارشناسان آموزش داده شد.

معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: این دوره آموزشی از روز سه شنبه ۱۱ مهر ماه آغاز و روز پنجشنبه ۱۳ مهر پس از سه روز با حضور ۳۵ نفر کارشناس حقوقی و ثبتی ادارات اوقاف و امور خیریه در دانشگاه علوم قرآنی دولت آباد برگزار شد که در پایان دوره نیز به کلیه حاضران گواهی پایان دوره نیز اعطا شد.

**برگزاری مراسم دعای پرفیض کمیل به یادشهدای مدافع حرم در امامزاده شاه ابوالحسن (ع) خمینی شهر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر گفت: به یادشهدای مدافع حرم و به صورت ویژه جهت گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمد محمدی از شهدای تیپ فاطمیون و شهید محسن حججی مراسم دعای پرفیض کمیل در جوار حرم مطهر امامزاده شاه ابوالحسن (ع) خمینی شهر برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی قربانی اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده و در قالب طرح سوگواره بصیرت عاشورایی مراسم قرائت دعای پرفیض و ملکوتی کمیل به یاد شهدای مدافع حرم و به صورت ویژه جهت گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمد محمدی از شهدای تیپ فاطمیون و شهید محسن حججی در جوار حرم مطهر امامزاده شاه ابوالحسن (ع) خمینی شهر برگزار شد.

وی افزود: این مراسم همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین عاشوری برگزار شد که در این محفل نورانی قرائت دعای کمیل با نوای گرم ذاکراهلبیت حاج علی خداوردی ومحسن جعفری انجام شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر گفت: نسب این امامزاده شریف طبق عقیده اهالی و معتمدین محل، به حضرت امام سجاد (علیه السلام) می رسد و آستان امامزاده سیدابوالحسن (علیه السلام) در شهرستان خمینی شهر، خیابان هفده شهریور، کوچه ۱۶ متری، جنب مسجد جامع واقع شده است.

**حضور بیش از ۵۰۰ نفر بسیجی حوزه ادارات شهید رجایی در

جانشین پایگاه بسیج اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) به همراه غبار روبی و عطر افشانی ضریح حرم مطهر امامزاده درب امام(ع) اصفهان با حضور بیش از ۵۰۰ نفر بسیجی حوزه ادارات شهید رجایی اصفهان برگزار شد.

حامد جعفرزاده اظهار داشت: مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) با حضور بیش از ۵۰۰ نفر بسیجی حوزه ادارات شهید رجایی اصفهان به میزبانی بسیج اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در جوار حرم مطهر امامزاده درب امام(ع) اصفهان برگزار شد.

وی افزود: در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین علاء الدین پیرامون مباحث اخلاقی و تببین شخصیت شهید حججی برای حاضران سخنرانی کرد و مجید ربانی از ذاکران اهل بیت(ع) نیز در رثای شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش به مداحی پرداخت.

جانشین پایگاه بسیج اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: همچنین در ادامه مراسم ضریح مطهر امامزاده درب امام(ع) اصفهان نیز با حضور بسیجیان غبار روبی و عطر افشانی شد و در پایان نیز حاضران میمهمان سفره کریمانه این امامزاده عظیم الشان شدند.

حامد جعفرزاده گفت: از شواری فرهنگی بسیج اداره کل اوقاف و امور خیریه که برنامه ریزی این مراسم را برعهده داشت و همچنین از ادارات اوقاف و امور خیریه ناحیه یک و ناحیه دو شهرستان اصفهان نیز بابت همکاری در برگزاری این مراسم کمال تشکر و قدر دانی را دارم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا