پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

همدلی اعضای شورا به آبادانی شهر ختم می شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداراه ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان؛ فتح الله معین در جلسه آیین معارفه و تکریم شهردار اصفهان گفت:ما در طول دوره چهارم شورا و دوره پنجم شاهد همدلی و همراهی و بزرگواری همه اعضای شورا و مساعدت استاندار اصفهان بودیم که باید از حسن نظر ایشان به سهم خودم تقدیر و تشکر نمایم .

وی افزود: امیدوارم این همدلی برای توسعه و پیشرفت شهر اصفهان همچنان ادامه یافته و شاهد شهری آبادتر و شهری مناسب تر برای زندگی باشیم که به قول استاندار محترم در اولین جلسه ای که در خدمت ایشان بودیم به همراه اعضای دوره پنجم استاندار تاکید داشت که اصفهان شهری در تراز بین المللی و نیازمند خدماتی در این سطح است و باید جایگاه آن را حفظ کنیم و برای نام آوری آن تلاش کنیم .

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: به نمایندگی از طرف اعضای دوره پنجم شورا از وظایف جمالی نژاد در مدت خدمت خود در شهر تشکر کرده که منشا برکات برای شهر اصفهان بودند .

معین اظهارکرد: در این دوره یعنی در دوره پنجم انتخابات شورای اسلامی شهر شاهد نتیجه ای بودیم که شاید در دوره های دیگر کمتر این نتیجه حاصل شده بود و آن رای مشخص و قاطع بود که یک مسئولیت خطیر و بزرگ را متوجه همه منتخبان دوره پنجم شورای اسلامی شهر کرد و همه آن ها این مسئولیت را احساس کرده و با تمام وجود در مسیر اعتلای اصفهان گام خواهند برداشت .

وی اضافه کرد: از زمان اعلام نتایج تا زمانی که شورای شهر رسما شروع به کار کرد ۴ ماه طول کشید و زمانی که شهردار اصفهان را انتخاب کردند، در این مدت تمام شهرهای کشور ما دچار تنش و نابسامانی بود به دلیل این که امکان ادامه کار برای مسئولین شهرداری وجود نداشت و مسئولین به توافق نمی رسیدند.

وی ادامه داد: اما اعضای دوره پنجم در جلسه ای با هم جمع شدند و از دکتر جمالی نژاد دعوت کرده و عهد بسته شد که هم شهر دچار تنش نشود و هم سطح خدمات و برنامه ها در شهر اصفهان کاهش پیدا نکند که این امر انجام شد .

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: لازم می دانم قبل از شروع به کار دکتر نوروزی، حسب تاکید اعضای شورای شهر گزارش کلی را از شهرداری اصفهان ارایه کنم و اینکه باید با تلاش و کوشش همه عزیزان این وضعیت را به سمت مطلوب سوق دهیم،  البته از همه مدیران شهرداری و شورای چهارم که خودم هم جزوی از آنها بودم تشکر می کنم.

معین با اشاره به اینکه این گزارش را برای ترسیم وضعیت فعلی اعلام می کنم، گفت: صورت بدهی های نقدی حایل شده شهرداری اصفهان بابت هزینه های جاری ۱۱۸ میلیارد تومان ، بابت هزینه های عمرانی ۱۳۷ میلیارد تومان ، بابت غرامت املاک ۸۳ میلیارد تومان، بدهی معوق بابت تسهیلات دریافتی بانکی ۵۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان ، جمع بدهی های نقدی ۳۹۱ میلیارد تومان است.

وی افزود: میزان بدهی های غیر نقدی که به پیمانکاران و واحدهای مختلف داریم ۴۹۳ میلیارد تومان علاوه بر بدهی نقدی می باشد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: بدهی های مهلت دار ثبت شده در صورت های مالی ۱۴۲ میلیارد تومان گزارش شده است ۲۷۱ میلیارد تومان هم بدهی به بانک شهر داشتیم که سررسید آن رسیده و شهرداری تعدادی از املاک خود را بابت بدهی به بانک شهر معرفی کرده که نیازمند تأیید استاندار اصفهان است.

معین بیان کرد: بدهی های های شهرداری بابت اوراق مشارکت قطار شهری ۳۵۰ میلیارد تومان بدهی است و ۱۱۵ میلیارد تومان بابت هر دوره سود علی الحساب  ۳ ماهه بوده که به عهده دولت بوده اما هنوز پرداخت نشده است.

معین خاطرنشان کرد: چون تعهد کلی به شهرداری داشته، نیاز است آن را بپردازیم و بعد با دولت تسویه کنیم

میزان وصولی ما ، اعتبار مصوب بودجه ۲۷۵۰ میلیارد تومان وصولی در سال ۹۶ بوده که سهم ۶ ماهه آن سه برابر میزان مصوب فعلی است ، مصوب فعلی که سازمان ها و تشکیلات شهری و زارت کشور مصوب کرده ۳ برابر آن تعداد را شاغل داریم.

وی تصریح کرد: این آمار را معاونت برنامه ریزی بابت پرداخت حقوق و بن های کمکی کارکنان ذکر کرده اند، تصور کنید سازمانی را که یک ماه فرصت داده اند برای پیاده شدن آن و دو سوم کارکنان آن مازاد بر نیاز هستند، کمک فکری بدهید چه کنیم با این تشکیلات، همین موضوع باعث شده در هزینه کرد بودجه های مصوب هم دچار مشکل باشیم.

رییس شورا گفت: آمار ۵ ساله از تفریق بودجه شهرداری ارایه می کنم، هیچ کدام از اعضای شورای شهر در گذشته و نه شهرداران راضی به این امر نبودند اما اشکالاتی که در این تشکیلات وجود داشته و به طور تدریجی ایجاد شده، این وضعیت را به وجود آورده است.

معین افزود: بودجه هاو  اعتباراتی که مصوب شده و عملکرد آن را عرض می کنم در سال ۹۱ ،۵۵ درصد اعتبارات عمرانی مصوب هزینه شده و ۸۹ درصد اعتبارات جاری مصوب در سال ۹۲ ، ۴۴ درصد اعتبارات عمرانی مصوب هزینه شده  و ۹۰ درصد اعتبارات مصوب جاری، در سال ۹۳، ۵۰ درصد اعتبارات عمرانی هزینه شده و ۹۵ درصد اعتبارات جاری، در سال ۹۴ ، ۴۷ درصد اعتبارات عمرانی هزینه شده و ۸۸ درصد اعتبارات جاری و در سال ۹۵ ، ۳۹ درصد اعتبارات عمرانی و ۹۳ درصد اعتبارات جاری هزینه شده یعنی وضعیت هزینه کرد اعتبارات مصوب هم نشان می دهد که سازمان شهرداری بر اساس آنچه ابلاغ شده و تاکید تشکیلات وزارت کشور است نیاز به بازسازی، نوسازی و چابک سازی ویژه خواهد داشت  که همه اینها ارایه خدمات را به مشکل مواجه می کند که نیازمند کمک همه هستیم.

وی ادامه داد: در حالی خدمت شما هستیم که هزینه حقوق و دستمزد شهرداری اصفهان روزانه ۱٫۵ میلیارد تومان و در سال ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه جاری حقوق و دستمزد کارکنان است.

رییس شورا بیان کرد: سطح خدماتی که در مقابل این هزینه ارایه می شود، بسیار زیاد و قابل تقدیر است از نظافت، کارهای عمرانی و فرهنگی نشانگر تلاش کارکنان خدوم و مدیران دلسوز شهرداری است که تاکنون این بار را به دوش کشیده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا