شهر و جامعهعناوین اخبار

بازدید روزانه ۶۰ گردشگر خارجی از امامزاده هلال بن علی(ع)آران و بیدگل

 

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل ازروابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین ولی الله با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال به طور متوسط روزانه ۶۰ گردشگر خارجی مسلمان و غیر مسلمان از حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی (ع) دیدن کردند، اظهار داشت: حضور راهنمایان گردشگری ۳۹ کشور جهان در قالب کنوانسیون ۲۰۱۷ طی بهمن سال گذشته به این آستان مقدس، موجب رشد فزاینده ورود گردشگران خارجی به این امامزاده شده است.
وی افزود: تصویر کشیدن این امامزاده در رسانه ها و پایگاه های اینترنتی خارجی نقش زیادی در معرفی آستان داشت، به طوری که مجله فرانسوی تراول امامزاده را به عنوان چهل و هشتمین نقطه با ارزش و دیدنی دنیا معرفی کرده بود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل بیان کرد: بازدید گردشگران خارجی از این امامزاده در دهه نخست محرم امسال نیز ۱۰۰ درصد افزایش داشت که نتیجه تبلیغات و برنامه ریزی های گسترده برای رونق گردشگری مذهبی است.
حجت الاسلام و المسلمین ولی الله همچنین گفت: برنامه هایی برای تبدیل این آستان مقدس به قطب گردشگری مذهبی کشور در حال تدوین است که در آینده ای نزدیک نیز اجرایی می شود.

**آغاز عملیات سنگ فرش امامزاده هفده تن(ع) گلپایگان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان گفت: پروژه سنگ فرش صحن حرم مطهر امامزاده هفده تن(ع) گلپایگان با اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد ریال آغاز شد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی طاهری اظهار داشت: با پیگیری های اعضای هیئت امنای امامزاده هفده تن(ع) گلپایگان پروژه سنگ فرش صحن حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان آغاز شد.

وی افزود: این پروژه به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد ریال از محل درآمدهای این امامزاده جلیل القدر و کمک های مردمی و در مدت دو ماه اجرا می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان گفت: آستان امامزادگان هفده تن (علیهم السلام) درشهرستان گلپایگان، شهر گلپایگان واقع شده است.

**آماده سازی محوطه امامزاده زید بن علی(ع) سمیرم

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمیرم گفت: عملیات آسفالت ریزی محوطه امامزاده زید بن علی(ع) خفر از توابع شهرستان سمیرم به مساحت ۶۷۰۰ متر مربع انجام شد.

ارسلان جباری اظهار داشت: براساس پیگیری های انجام شده و در راستای ارائه هرچه بهتر خدمات به زائران و مجاوران امامزاده زید بن علی(ع) خفر از توابع شهرستان سمیرم عملیات آسفالت ریزی محوطه این امامزاده جلیل القدر انجام شد.

وی افزود: این عملیات به مساحت ۶۷۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۹۹۸ میلیون ریال از محل کمک های خیرین و درآمدهای این امامزاده عظیم الشان انجام شد.

**برپایی ۶ شب مراسم عزاداری در امامزاده اسحاق(ع) اصفهان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان گفت: ۶ شب شور و عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین( ع) در جوار حرم مطهر امامزاده اسحاق(ع) خوراسگان اصفهان برپا می شود.

 حجت الاسلام و المسلمین سید محمد هادی روح الامینی اظهار داشت: همزمان با دهه دوم محرم و در راستای اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی ۶ شب شور و عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین( ع) درجوارحرم مطهر امامزاده اسحاق(ع) خوراسگان اصفهان برپا می شود.

وی افزود: این مراسم از روز یکشنبه ۱۶ مهر ماه مصادف با هفدهمین روز از محرم الحرام پس از اقامه نماز مغرب و عشاء همراه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین فقیهی و پاکزاد و مداحی ذاکران اهل بیت(ع) در جوار حرم مطهر این امامزاده جلیل القدر برگراز می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان گفت: این امامزاده عظیم الشان از نوادگان حضرت امام موسی ابن جعفر (علیهالسلام) می باشد و آستان مقدس امامزاده اسحاق (علیهالسلام) درشهرستان اصفهان، بخش مرکزی و در منطقه خوراسگان واقع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا