تیتر دوعناوین اخبار

رشد قیمت جهانی طلا تحت تاثیر افزایش دوباره تنش در شبه جزیره کره

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از رویترز ، برنامه های موشکی و هسته ای کره شمالی در طول چند وقت گذشته  حمایت زیادی از قیمت طلا کرده است و تشدید نگرانی های بین المللی نسبت به اوضاع شبه جزیره کره و برنامه های موشکی و هسته ای این کشور موجب شده است تا تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا با افزایش روبرو شود و باعث کاهش ارزش دلار در برابر سایر ارزهای بین المللی شده است.

قیمت طلا در بازارهای آسیایی  و بعد از رسیدن به بالاترین سطح قیمت خود از ۲۹ سپتامبر در ابتدای معاملات ، با ۰٫۵ درصد افزایش قیمت به ۱۲۸۲ دلار و ۳۹ سنت معامله شد.

در بازار نیویورک طلا برای تحویل در دسامبر ۰٫۸ درصد افزایش ارزش داشت و به قیمت ۱۲۸۴ دلار و ۸۰ سنت داد و ستد شد.

ارزش شاخص برابری دلار در برابر ین اندکی کاهش یافت و از بالاترین سطح خود در طول ۱۲ هفته اخیر فاصله گرفت . این اتفاق تحت تاثیر نگرانی ها از احتمال آزمایش موشکی جدید از جانب پیونگ یانگ اتفاق افتاد.

منابع خبری  از احتمال شلیک موشک دوربرد دیگری  در آستانه سالگرد تاسیس حزب کارگران  کره شمالی خبر می دهند .

شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز امروز دوشنبه با افزایش روبرو شده و بازگشت بازار چین از تعطیلات طولانی یک هفته ای به افزایش شاخص کمک کرده است. در حالی که تنش های سیاسی موجب نگرانی سرمایه گذاران بین المللی شده ولی آمارهای اقتصادی که در کشورهای بزرگ و صنعتی منتشر شده نشانگر بهبود وضعیت اقتصاد کلان جهان است.

رهبر کره شمالی در سخنانی در کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی درباره اوضاع پیچیده بین المللی صحبت کرد و گفت: تسلیحات اتمی کره شمالی یک بازدارنده قوی برای تضمین حاکمیت این کشور است.

به نظر برخی از سرمایه گذاران در صورت ادامه ششرایط فعلی احتمالا طلا در سطح ۱۲۸۵ دلار با مقاومت روبرو خواهد شد .

طی هفته های اخیر کره شمالی دو فروند موشک بر فراز ژاپن شلیک کرده و ششمین آزمایش هسته ای خود را انجام داده است. کره شمالی به سرعت در حال دستیابی به هدف خود برای توسعه و تولید موشک دوربردی است که خاک آمریکا را هدف قرار دهد.

آنتون موروزف عضو کمیته امور بین الملل پارلمان روسیه که به تازگی از سفر به پیونگ یانگ بازگشته است، روز جمعه گفت: کره شمالی در حال آماده شدن برای آزمایش یک موشک دور برد است که احتمالا می تواند تا سواحل غربی آمریکا برسد.

تحت تاثیر ۲ طوفان بزرک هاروی و ایرما  آمار استخدام در اقتصاد امریکا در این کشور برای اولین با در طول ۷ سال گذشته کاهش یافته است و اقتصاد این کشور طی ماه سپتامبر با کاهش ۳۳ هزار فرصت شغلی روبرو شده است.

 به نظر وانگ تائو تحلیلگر ارشد رویترز با توجه به شکسته شدن سطح مقاومتی قیمت ۱۲۸۱ دلار توسط طلا احتمال رسیدن قیمت به ۱۲۹۹ دلار در هر ائنس وجود دارد.

میزان سرمایه گذاری در بازار کامکس طلا و نقره تا هفته منتهی به ۳ اکتبر برای سومین هفته افزایش یافته است.

در بازار سایر فلزات گرانبها نقره ۰٫۸ درصد رشد قیمت داشت و به ۱۶٫۹۱ دلار معامله شد و به بالترین سطح قیمت خود در ۲ هفته گذشته نزدیک شد.

پلاتین و پالادیوم هر دو با ۰٫۴ درصد افزایش قیمت به ترتیب ۹۱۶٫۲۴ و ۹۲۳٫۵۰ دلار در بازار معامله شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا