تیتر دوعناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

قیمت نفت افزایش یافت

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از رویترز، روز دوشنبه قیمت نفت پس از سقوط ۲ درصدی در روز جمعه، با کاهش تعداد چاه‌های اکتشافی جدید در امریکا و انتظار از تداوم محدودیت تولید نفت عربستان سعودی برای تقویت بازار، اندکی افزایش یافت.

در همین زمان اسکله‌های نفتی، تولیدکنندگان و پالایشگاه‌ها در لوئیزیانا، می‌سی‌سی‌پی، که قبل از طوفان نیت تاسیسات خود را تعطیل کردند، با عبور طوفان به سمت خشکی  و دور شدن آن از اکثر زیرساخت‌های انرژی در ساحل خلیج آمریکا، روز دوشنبه فعالیت خود را از سر می‌گیرند.

نفت نیمه سنگین تگزاس غرب آمریکابا ۱۵ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش نسبت به قیمت بسته شده قبلی، در ساعت ۶:۳۴ دقیقه به وقت گرینویچ، قیمت ۴۹.۴۴ دلار برای هر بشکه معامله شد.

نفت برنت که بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت است با ۱۷ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش به قیمت ۵۵.۷۹ دلار برای هر بشکه رسید.

با بالا زدن نگرانی‌ها از عرضه بیش از حد نفت، در معاملات روز جمعه قیمت نفت ۲ درصد سقوط کرد و قیمت نفت تگزاس غرب به پایین ۵۰ دلار بازگشت.

طبق اعلام شرکت خدمات انرژی بیکرهیوگز وابسته به جنرال الکتریک، در هفته منتهی به ۶ اکتبر، تعداد چاه‌های فعال آمریکا با ۲ حلقه کاهش به ۷۴۸ حلقه رسید.

همچنین تحلیل‌گران می‌گویند که التزام عربستان سعودی به تقویت بازار با محدود کردن تولید، احتمالا از کاهش بیشتر قیمت نفت جلوگیری خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا