پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

فرهنگ ایثار و شهادت بزرگترین قدرت نرم ما دربرابر تهاجم فرهنگی دشمن است/افزایش ۸۳ درصدی کشف علمی جرایم در پلیس آگاهی اصفهان/کلاهبرداری ۱۰۰ میلیونی زن فالگیر در فضای مجازی/

سردار “مهدی معصوم بیگی ” در یادواره سردار شهید حرم نصرالله جورکش و ۳۹ شهید نیروی انتظامی شهرستان خمینی شهر که همزمان با ششمین روز از هفته ناجا برگزار شد گفت: شهادت بزرگترین مرتبه درجه کمال است که انسان می تواند به آن دست پیدا کند.

وی افزود: مجاهدان در راه خدا کسانی هستند که از همه زیبائیها و مطامع و  شرینی دنیا عبور می کنند تا بتوانند انشاء الله در جوار حق قرار بگیرند و به مرتبه شفاعت برسند.

این مقام مسئول عنوان داشت: شهدای عزیز از همه وجود و هستی خود گذشتند تا بتوانند از ارزشها و خوبی ها و امنیت این مرزو بوم دفاع کنند و اگر امروز ما شاهد امنیت پایدار و دارای آرامش در دنیای پرمخاطره کنونی هستیم بی تردید حاصل خون شهیدان و ایثار جانبازان عزیزی است که سلامتی خود را در گرو امنیت این مرزو بوم گذاشتند.

وی افزود: دشمنان اهل بیت و اسلام ناب و حقیقی خیلی تلاش کردند که واقعه عاشورا در ظرف زمان خود و جغرافیایی به نام کربلا متوقف شود اما بعد از هزار و ۴۰۰ سال نتوانستند عشق به اباعبدالله را از دل مردم دنیا بگیرند.

سردار معصوم بیگی خاطر نشان کرد: امروز هم یزیدیان وشمرهای زمان تلاش می کنند که اثر انقلاب اسلامی و شهدا را در ظرف زمانی هشت سال دفاع مقدس تمام کنند چرا که انقلاب ما در امتداد نهضت عاشورا است ولی هرگز نمی توانند خون شهدا را بی تاثیر نمایند.

فرمانده انتظامی استان بزرگترین قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی را فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و اظهار داشت: قدرت نرم ما در برابر تهاجمات فرهنگی دشمن همین مراسم های محرم و صفر و یادواره های شهدا است .

وی تاکید کرد: امروز قدرت نرم ما به اندازه ای قابل نفوذ شده که در دورترین نقطه دنیا هم طرفدار پیدا کرده است و تمام این ها به خاطر اثر خون شهدا و مکتب سید الشهدا(ع) است.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه دشمن به دنبال تضعیف فرهنگ شهادت، باور به جانبازی و قبول ایثار جان در راه اهداف اسلام است گفت: دشمن می خواهد در باورهای مردم تشکیک ایجاد کند و همچنین امید مردم به منجی را از بین ببرد و جایگاه ولی فقیه که مرکز ثقل است را مورد تهاجم قرار دهد اما غافل از اینکه این ها چیزهایی نیست که به این سادگی با آن مقابله کند.

این مقام انتظامی ولی فقیه را رکن اساسی و اصل مسلم نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: تا این رکن در جامعه ما وجود دارد دشمن از هر دری وارد شود نمی تواند به این مملکت آسیب بزند.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه شهید با شهادت روح تازه ای در کالبد جامعه می دمد و باعث بالندگی، پویایی و نشاط در جامعه می شود و برای خود حیات جاودانه برمی گزیند و در جوار حق آرام می گیرد گفت: هرچقدر که مقام و جایگاه شهدا راپاس بداریم بازهم کم است و باید این گونه یادواره ها همیشه در کشور ما به طور مستمر برگزار شود.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در شهادت همیشه برای نیروی انتظامی باز است تصریح کرد: این نیرو برای امنیت مردم سالیانه ده ها شهید و چندین برابرجانباز تقدیم می ند و شبانه روز با چشمان بیدار مراقب جان و مال و ناموس افراد جامعه است و افتخار سربازی ولایت و خدمتگذاری مردم را دارد و با هوشیاری لازم آماده دفع شر بدخواهان و نا امن کنندگان است .

وی افزود: امروز به فضل خداوند و با تعامل همه دستگاه های امنیت ساز چتر امنیت در سراسر میهن اسلامی از مرزها تا دل شهرها گسترده شده و به حمد الله هیچ دغدغه و نگرانی وجود ندارد.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه دشمن هرگز دست از دشمنی خود بر علیه ایران بر نمی دارد اظهار داشت: تلاش های مجاهدانه نیروهای نظامی و انتظامی ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم در این مسیر سرباز وظیفه شناسی برای مقام معظم رهبری و رهروان صدیق شهیدان باشیم وبه گونه ای عمل کنیم که شرمنده خون شهدا نباشیم.

*افزایش ۸۳ درصدی کشف علمی جرایم در پلیس

گروه استان ها -رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با اشاره به توان علمی و دانش محوری

کارآگاهان و مدرنیزه شدن تجهیزات آن از افزایش ۸۳ درصدی قدرت کشف علمی جرایم این پلیس خبر داد

 رهنگ ستار خسروی با بیان این خبر به خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: پلیس آگاهی در توان علمی و دانش محوری ها در کشف جرم در حال حاضر حرف اول را در سطح منطقه می زند.

وی افزود: ایجاد آزمایشگاه های تخصصی در حوزه بیولوژیک،شیمی،فیزیک،خط و امضا و ادله الکترونیک و حرفه ای تر شدن بررسی صحنه های جرم که با تهیه تجهیزات جدید همراه بوده قدرت کشف علمی جرائم را تا ۸۳ درصد افزایش داده است.

رئیس پلیس آگاهی استن خاطر نشان کرد: ما با تربیت کارآگاهان و کارشناسان توانمند توانسته ایم بیش از ۸۵ درصد جرائم را در استان کشف کنیم و از حوزه پیشگیری به حوزه پیش بینی ورود پیدا کردیم.امروزه ۳۲ درصد جرائم قبل از وقوع شناسایی و خنثی می شود.

وی با بیان اینکه تحرکات مجرمین حرفه ای و سابقه دار به شدت تحت کنترل ما قرار دارد و ما از تمام ظرفیت و توان خود در جهت پیشگیری و کشف جرائم استفاده می کنیم، گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری تعداد ۱۳۳ باند سرقت و تعداد ۴۲ باند جرائم مختلف دیگر شناسایی و در استان منهدم گردیده است.

سرهنگ خسروی تصریح کرد: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز بالغ بر ۶۵ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف و تعداد ۵۴۳ دستگاه خودرو توقیف و پرونده های بالای پانصد میلیون تومان ۳۱ درصد و پرونده های بالای یکصد میلیون تومان ۱۶ درصد افزایش کشفیات داشته ایم.

این مقام انتظامی گفت: در استان ۱۸ طرح سراسری و منطقه ای اجرا شده که نتایج بسیار خوبی در تامین امنیت استان داشته است و در مجموع کشفیات استان ۸/۵ درصد رشد داشته است.

 **کلاهبرداری ۱۰۰ میلیونی زن فالگیر در فضای مجازی

گروه استان ها- فرماندهی انتظامی شهرستان گلپایگان، از دستگیری زنی که با معرفی خود به عنوان رمال و فالگیر در یکی از شبکه های اجتماعی اقدام به فریب مردم کرده و از یک نفر ۱۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

 

سرهنگ حسین بساطی در تشریح این خبر به خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری زن رمال و فالگیر از وی ، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد حدوداً دو ماه پیش شاکی در یکی از شبکه های اجتماعی با گروهی آشنا می شود و بعد از مدتی در این گروه با زنی که خود را رمال و فالگیر معرفی کرده ارتباط برقرار می کند .

این مقام انتظامی بیان داشت: زن فالگیر با دادن وعده های پوچ، شاکی را فریب داده وبا سوء استفاده از سادگی وی بالغ بر ۱۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری می کند.

سرهنگ بساطی بیان کرد: کارشناسان این پلیس با حساسیت وی‍ژه نسبت به پیگیری موضوع اقدام و با بکار گیری یک سری کارهای علمی و تخصصی ، سرانجام توانستند متهم را شناسایی و پس از اخذ دستور مقام محترم قضایی نامبرده را در حال رمالی و دعا نویسی برای دو نفر دستگیر کردند.

رئیس پلیس گلپایگان در خصوص کلاهبرداری افراد رمال و فالگیر به مردم هشدار داد و گفت: افراد سودجو غالبا مسائل خرافاتی را به شکل مدرن در شبکه‌های مجازی رواج می‌دهند، تمام این شیادان از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند.

وی افزود: عموم شهروندان می‌توانند با کسب مهارت‌های زندگی و افزایش اعتماد به نفس، زندگی خود را مدیریت کرده و به این ترتیب زمینه بروز آسیب‌های ناشی از مشکلات فالگیری و رمالی را از بین ببرند.

**حمایت و پشتیبانی از حافظان امنیت، واجب شرعی است

گروه استان ها _ اصفهان _ نماینده ولی فقیه و امام جمعه خمینی شهر با بیان اینکه امروز نیروی انتظامی مجری طرح های امنیت فرهنگی و اجتماعی و مقابله با اشرار و مفسدان است بر حمایت و پشتیبانی مردم از حافظان امنیت به عنوان واجب شرعی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام رحیمی، در یادواره سردار شهید نصراله جورکش و ۳۹ شهید نیروی انتظامی شهرستان خمینی شهر که شب گذشته همزمان با ششمین روز از هفته ناجا برگزار شد در تشریح مجاهدان فی سبیل الله، گفت: بالاترین مجاهدت این است که انسان از جان خود بگذرد و از جان و مال و ناموس مردم حفاظت نماید و امروز نیروهای انتظامی مصداق بارز مجاهدان فی سبیل الله هستند.

وی با بیان اینکه مردم باید در هفته ناجا کمی به فکر بروند و خدمتگزاران خود را بشناسند و قدر بدانند افزود: بحمدالله مردم قدردان خدمتگزاران خود در نیروی انتظامی هستند که حضور پرشور مردم با بصیرت ، خوش فکر، شهیدپرور و عالم پرور خمینی شهر در این یادواره شهدای ناجا دلیلی بر قدردانی و همراهی ملت با پلیس خدمتگزار است.

حجت الاسلام رحیمی، تصریح کرد: از اقدامات موثر و مفید نیروی انتظامی در سراسر کشور و مخصوصاً درخمینی شهر که به خوبی ماموران وظیفه خود را می دهند و در دهه اول محرم هم با تلاش این عزیزان علی رغم تهدیداتی که شده بود هیچ حادثه ای رخ نداد و امنیت مراسم ها به بهترین شکل تامین شد تشکر می کنم.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود به موضوع امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و گفت: ترک امر معروف و نهی از منکر گناه کبیره است و همه باید جلوی منکر را بگیرند و در مقابل معروف حساس باشند و این طور نباشد که بگویند این وظیفه نیروی انتظامی است.

امام جمعه خمینی شهر با بیان اینکه امروز نیروی انتظامی مجری طرح های امنیت فرهنگی و اجتماعی و مقابله با اشرار و مفسدان است بیان داشت: مسلم است که ناجا برای انجام طرح های خود نیاز به کمک دارد و مردم بایستی حامی و پشتیبان این نیرو باشند.

وی گفت: امروز دشمن می خواهد سپاه، ارتش، نیروی انتظامی ، قوه قضائیه و نهادهایی که برای انقلاب مفیدند را تضعیف کند و به همین جهت شایعاتی را رواج می دهد که مردم نباید به آنها توجه کنند و بنابر این حمایت از ارکان انقلاب از جمله نیروهایی که حافظ امنیت جامعه هستند واجب شرعی است.#

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا