تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

پلیس به دنبال افزایش جریمه های رانندگی نیست

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ، سردار “حسین اشتری” که صبح امروز در همایش بزرگ تجلیل از نمونه های ترافیکی، راکبان و رانندگان قانونمند استان اصفهان شرکت کرده بود گفت: علاقه و عشق نیرو به این است که مردم یک امنیت کامل، نظم خوب ، آسایش و آرامش داشته باشند.

وی افزود: اصفهان شهر تمدن، شهر فرهنگ و شهر شهیدان و شهر هنرمندان بزرگ و در هر حوزه ای بهترین های کشور در از این استان رشد کردند، در دفاع مقدس بهترین فرماندهان همچون شهید خزازی ، شهید ردانی پور ، شهید میثمی ، شهید آقابابائی و …از این استان بودند.

این مقام مسئول بیان داشت: همه شهدای اصفهان چه در دوران دفاع مقدس، چه شهدای نیروی انتظامی و چه شهدای مدافع حرم افراد شاخص و جهادگری بودند.

وی از شهید حججی یاد کرد و گفت : این شهید گرانقدر که به فرموده مقام معظم رهبری حجتی برای همه مردم ایران و جهان شد ، شهیدی از خطه استان اصفهان بود که با رشادت و ایثارگری خود تاثیر معنوی و فرهنگی شگرفی در داخل و خارج از کشور برجای گذاشت و امروز شهید حججی صرفاً برای شهر نجف آباد و استان اصفهان نیست بلکه متعلق به همه مسلمانان و آزادی خواهان در جای جای دنیا است.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: چنین استانی با این همه عظمت و مردم انقلابی و ولایی باید در همه موضوعات پیشتاز و در عرصه ترافیک باید از همه استان های کشور قانونمندتر باشد.

این مقام ارشد نیروی انتظامی کشور عنوان داشت: امروز اگر ماموران پلیس راهور در جاده ها سخت گیری می کنند صرفاً برای سلامتی و امنیت خود مردم است و نیروی انتظامی برخلاف اینکه مردم تصور می کنند دفترچه ای در اختیار ماموران پلیس راهور قرار داده شد و آنها مجبور به جریمه کردن رانندگان هستند، به دنبال افزایش جریمه های رانندگی نیست و به همه ماموران نیز ابلاغ کردیم، شهری برای ما خوب و ایده آل است که در آنجا با کم ترین جریمه و تخلف و کمترین حوادث رانندگی روبرو باشیم.

وی با بیان اینکه پلیس به دنبال این نیست که موتورسیکلت مردم را توقیف کند گفت: این کار صرفاً برای سلامتی و آسایش خانواده های راکبان موتورسواران است و ما از بابت حوادثی که در اثر تخلف برای این قشر رخ می دهد نگرانیم.

سرداراشتری از ترخیص موتورسیکلت ظرف یک هفته یا یک ماه خبر داد و گفت: هرکسی که موتورسیکلت آن توقیف شده به غیر از کسانی که موتورسیکلت آنها با حکم قضائی توقیف شده بعد از یک هفته می تواند با ارائه مدارک و پرداخت جریمه به پلیس مراجعه و وسیله نقلیه خود را ترخیص کند و این کار هم در گذشته به مناسبت های مختلف و از جمله هفته ناجا در کشور انجام شد.

سردار اشتری سختگیری ها و اعمال قانون ها را باعث کاهش حوادث رانندگی درسطح کشور عنوان کرد و بیان داشت: در یک دوران کشور ما ۲۶ تا ۲۷ هزار جانباخته درحوادث رانندگی را شاهد بودیم که این رقم امروز با وجود افزایش خودروها به ۱۷ هزار نفر کشته کاهش پیدا کرده است.

وی از کاهش ۵۷۷ نفری کشته های حوادث رانندگی از مهرماه سال گذشته تا کنون در جاده های کشور خبر داد و گفت: این رقم ۴ درصد نسبت به سال قبل کاهش نشان می دهد که جا دارد از تلاش رسانه های عمومی ، مربیان، کارشناسان و همه متولیان امر که در زمینه قانونمند کردن مردم تلاش کردند، تقدیر و تشکر کنم.

سردار اشتری با بیان اینکه کشته های حوادث رانندگی یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری است گفت: در یک گزارشی که خدمت ایشان ارائه کردیم، عنوان کردند، حتی یک نفر کشته هم زیاد است و باید بروید به سمت اینکه کمترین کشته را در جاده های کشور داشته باشید.

وی افزود: ایشان اخیراً در مراسم دانش آموختگی افسران نیروی انتظامی نیز براین موضوع تاکید کردند و فرمودند که همه دستگاه ها باید سهم خود را انجام دهند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه درست است که عامل انسانی بیشترین تاثیر را در وقوع تصادفات رانندگی دارد تصریح کرد: البته از عامل جاده نیز نباید غافل شد، امروز سه هزار و ۴۰۰ نقطه حادثه خیز در جاده های کشور وجود دارد که باید وزارت راه و شهرسازی نسبت به اصلاح این نقاط ، سرعت بیشتری بدهد و تلاش مضاعفی را انجام دهند.

رئیس پلیس کشور تلنگری هم به خودروسازها زد و عنوان داشت: در این میان خودروسازها هم باید دقت کنند و خودرویی را تحویل مردم بدهند که از ایمنی بالایی برخوردار باشد و با یک سانحه رانندگی همه سرنشینان آنها جان خود را از دست ندهند و این موضوع را نیروی انتظامی در سال های اخیر با جدیت دنبال کرده و از شماره گذاری خودروهای فاقد استاندارد های بین المللی خودداری کرده است و این روند را ادامه خواهد داد.

فرمانده ناجا به گزارشی از آمارتصادفات استان اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: امروز ۸ درصد از وسایل نقلیه کشور در استان اصفهان وجود دارد که به همان نسبت تعداد جانباختگان ما نیز در این استان بیشتراست.

وی به وجود یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت و یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: میانگین کشته های تصادفات خودرو در کشور ۴۴ درصد است در حالی که این رقم در استان اصفهان ۲۰ درصد می باشد و نشان می دهد که وضعیت استان در کاهش تصادفات رانندگی بهتر شده اما ایده آل نیست.

فرمانده ناجا، میانگین جانباختگان حوادث موتوسیکلت سواران در کشور را ۵۳ درصد عنوان کرد و با بیان اینکه این رقم در استان اصفهان ۸۰ درصد است گفت: متاسفانه در حوادث موتورسیکلت و عابران پیاده باید همت بیشتری در این استان انجام گیرد و این رقم در یک سال زیبنده مردم اصفهان نیست.

گفتنی است، در این همایش که با حضور مسئولان و مقامات لشکری و کشوری برگزار شد از تمبر یادبود همایش و اولین موتورسیکلت برقی ساخت کشور که با همکاری پلیس راهور استان و وزارت دفاع تولید شده رونمایی شد و از رانندگان، عابران و راکبان موتورسیکلت قانونمند تجلیل بعمل آمد.

**شناسایی ۳۸ هزار نمونه ترافیکی در اصفهان

 فرمانده انتظامی استان از شناسایی ۳۸ هزار نفر از نمونه های ترافیکی در بخش های عابران پیاده ، راکبان موتورسیکلت ها و رانندگان خودروها در سطح این استان خبر داد .

سردار “مهدی معصوم بیگی” در همایش بزرگ تجلیل از نمونه های ترافیکی ، راکبان و رانندگان قانونمند گفت : استان اصفهان یک لقب افتخار آفرینی به نام پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی دارد که پیام های زیادی به همراه خود دارد .

وی افزود: این عنوان بزرگ باعث شده که هم ملت ایران و هم مردم کل دنیا یک انتظار مضاعفی از مردم شهید پرور و ولایی این استان داشته باشند.

این مقام مسئول عنوان داشت : بر همین باور فرماندهی انتظامی استان طرحی را پیش بینی کرد تا از عابران پیاده ، راکبان موتورسیکلت ها و رانندگان قانونمند تقدیر بعمل آورد.

وی بیان داشت: باور ما این است که عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی برای اصفهان زمینه ای را فراهم کرده که پیام متفاوتی را به مردم دنیا ارائه کند و رفتار مردم ضمن اینکه رفتار کاملی است باید الگو ساز باشد ، ما هم در نیروی انتظامی این اعتقاد را داریم ،بنابراین همایش بزرگی را در این زمینه سازماندهی کردیم .

سردار معصوم بیگی از شناسایی ۳۸ هزار نفر از عابران پیاده ، رکبان موتورسیکلت ها و رانندگان خودروهای قانونمند در این طرح خبر داد و گفت : این افراد امروز برای اولین بار در سطح کشور مورد تقدیر قرار می گیرند تا الگویی برای همه مردم در اقصی نقاط ایران باشد که بدانند جامعه ، کسانی که مقررات را رعایت می کنند مورد توجه قرار می دهد .

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: پیام این همایش این است که جایگاه و مرتبه استان اصفهان می تواند بالاتر باشد و علاوه بر این استان اصفهان می تواند در حوزه قوانین راهنمایی و رانندگی الهام بخش و الگو ساز باشد.

سردار معصوم بیگی در پایان از استانداری ، شهرداری اصفهان و پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا که به فرمانده انتظامی استان اصفهان در برپایی این همایش کمک کردند تقدیر و تشکر کرد.

**رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی بهترین کمک به پلیس است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان گفت : تامین ترافیک شهرها و جاده ها به عنوان یکی از وظایف اصلی پلیس است که مردم با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی می توانند به نیروی انتظامی کمک کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، آیت الله “سید یوسف طباطبایی نژاد” درهمایش تجلیل از نمونه های ترافیکی راکبان و رانندگان استان اصفهان اظهار کرد : نیروی انتظامی همیشه مورد علاقه اینجانب و مردم بوده و وجود فردی همچون برادر عزیزمان سردار اشتری در راس این سازمان موجب شده تا علاقه بنده به پلیس و کارکنان آن دو چندان شود.

وی در ادامه افزود: دلیل اصلی علاقه مردم به نیروی انتظامی جمهوری اسلامی جنگ و جهاد دائم این نهاد با جرایم و تلاش آن در راستای حفظ امنیت مردم و ایجاد آرامش خاطر برای آنان است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطر نشان کرد: یکی از راه های احترام به زحمات پلیس کمک به آنان در انجام امور است و از آنجایی که تامین ترافیک شهرها و جاده ها به عنوان یکی از وظایف پلیس نامبرده شده ، رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط مردم بهترین کمک به نیروی انتظامی و احترام به زحمات آنان است.

آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی می توان از وقوع بسیاری از تصادفات و حوادث جلوگیری کردو همین امر زندگی بسیاری از هموطنانمان و امنیت خانواده های آنان را نجات خواهد داد.

وی بیان داشت : قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله معدود قوانینی است که در اکثر کشورهای دنیا مشترک و کار زیادی روی آن انجام شده است .

آیت الله طباطبایی نژاد اظهار داشت : متاسفانه ما درهنگام رانندگی تخلفات را کوچک می شماریم و انجام برخی از تخلفات نظیرصحبت کردن با تلفن همراه یا استفاده از کلاه ایمنی برای ما عادی شده است و این در حالی است که هر کدام از این قوانین از روی حساب تعیین شده و رعایت نکردن آنها موجب بروز مشکلات بزرگ می شود.

وی همچنین تصریح کرد: تجلیل از نمونه های ترافیکی و کسانی که قوانین را به طور کامل رعایت کرده اند مایه مباهات بوده و اتفاق مبارکی است که می تواند نتایج مثبت فراوانی به همراه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در اصفهان ابراز امیداوری کرد ان شاءالله با استمرار دراین اقدامات بتوان اصفهان را از لحاظ فرهنگ ترافیکی و کاهش حوادث جاده ای همانند سایر امور در کشور الگو کرد .

وی با انتقاد از قوانین موتورسیکلت ها گفت : قوانین موتورسیکلت به روز نیست و نحوه اعمال قانون و خصوصا توقیف موتورسیکلت ها نتیجه مطلوبی به همراه ندارد و باید این قوانین را به روز یا در صورت لزوم تعویض کرد .

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به لزوم استمرار در امور تاکید کرد: استمرار در همه امور چه در امور دینی و چه در سایر امور الزامی است و اگر می خواهیم که قوانین راهنمایی و رانندگی در کشور فراگیر شود باید در فرهنگ سازی آن استمرار داشته باشیم و از کارهای مقطعی پرهیز کنیم .

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در پایان متذکر شد :باید زیربنای فرهنگی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی فراهم شود و کاری کنیم که این قوانین همچون قوانین دینی جدی گرفته شوند چون به گفته حضرت امام خمینی (ره) عبور از چراغ قرمز جایز نیست ، این یعنی اینکه تخلف حرام است .#

**استاندار اصفهان

کاهش آمار تلفات جاده ای با یک شیب مضاعف /افزایش دوربین های پلیس از ۳۶ به ۲۰۰ عدد در جاده های اصفهان

استاندار با بیان اینکه در دنیا برای کاهش تلفات جاده ای تلاش های زیادی صورت گرفته گفت:به لطف خدا این کاهش در ایران و اصفهان شیب مضاعفی دارد و با وجود کاستی هایی که در بحث تجهیزات وجود دارد زحمات پلیس در حوزه راهنمایی و رانندگی قابل تقدیر است.

 دکتر “رسول زرگرپور” در همایش تجلیل از نمونه های ترافیکی استان اصفهان با اشاره به آمار نگران کننده تلفات جاده ای در کشور و استان اصفهان اظهار کرد:در ایران به ازای هر ۱۰ هزار خودرو ۳۵ کشته در سال وجود دارد و ایران تا پنج سال قبل جزو رتبه های آخر رده بندی جهانی در این زمینه بود.

وی تاکید کرد: میزان کشته های جاده ای در ایران ۲۵ برابر ژاپن و دو برابر ترکیه است .

استاندار اصفهان در این زمینه افزود: از سال ۹۲ خسارات جانی در ایران رو به کاهش گذاشت و از ۲۷ هزار کشته به ۱۷ هزار کشته رسیدیم که البته هنوز هم این آمار خود زلزله ای بزرگ و مهیب است.

زرگرپور خاطر نشان کرد: در دنیا برای کاهش تلفات جاده ای تلاش های فراوانی در سال های اخیر صورت گرفته و در ۱۰ سال اخیر تعداد کشته های از یک میلیون و ۲۶۰ هزار نفر به یک میلیون و ۲۴۰ هزار نفر رسیده ، اما به لطف خدا این کاهش در ایران و اصفهان شیب مضاعفی دارد.

وی اذعان کرد: مثلث کنترل ترافیک تشکیل شده از سه ضلع مهندسی ترافیک ،اعمال قانون و آموزش است که هریک از این سه ضلع به یک بخش مربوط است و این سه ضلع اگر در کنار یکدیگر رشد کنند نتایج مطلوبی حاصل می شود.

استاندار اصفهان یادآور شد: در حوزه مهندسی ترافیک که بخش های عمرانی و تجهیزات کنترل ترافیک را شامل می شود کارهایی زیادی از سال ۹۲ شکل گرفته و بر همین اساس از ۱۴۰ دوربین در سال ۹۲ به یک هزار دوربین در پایان سال خواهیم رسید.

زرگر پور بیان داشت: در پی افزایش تعدا دوربین ها در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ تعداد ۱۰۰ نفر از کشته های جاده ای کاسته شد و تخلفات نیز بیش از ۳۰ درصد کاهش یافت .

وی تعداد دوربین های جاده ای استان در سال ۹۲ را ۳۶ عدد اعلام کرد و ابراز امیداوری کرد که تا پایان امسال تعداد این دوربین ها به ۲۰۰ عدد برسد .

استاندار اصفهان همچنین اعلام داشت: با وجود کاستی هایی که در بحث تجهیزات پلیس وجود دارد زحمات این عزیزان در حوزه راهنمایی و رانندگی قابل تقدیر است و با تلاش همین افراد از یک هزار و ۳۰۰ کشته های جاده ای و شهری استان اصفهان به یک هزار و ۵۰ نفر درسال ۹۵ رسیدیم .

وی همچنین تصریح کرد در بخش آموزش هم اقدامات صورت گرفته اما کافی نبوده و به این بخش به عنوان یک حلقه مفقوده مدیریت ترافیکی باید نگریست .

زرگرپور در پایان با دو پشنهاد صبحت های خود را ادامه داد و گفت : اولین پیشنهادم برای مردم عزیز اصفهان کسب رتبه ای درشان فرهنگشان در حوزه رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی است که رتبه های فعلی برازنده فرهنگ اصفهان نیست .

وی در رابطه با پیشنهاد دوم خود نیز اظهار داشت: چون امکانات نیروی انتظامی بصورت ملی تخصیص پیدا می کند به نظر میرسد اصفهان در این حوزه ضعیف تر از سایر استان ها است و از این رو از فرمانده محترم جمهوری اسلامی درخواست می کنم تجهیزات راهور و پلیس راه اصفهان را ارتقاء داده تا نتایج مطلوبی در این استان به دست آید.

**رئیس پلیس راهور کشور: تجلیل از قانون مداران، راهی به سوی ارتقای فرهنگ ترافیک کشور

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی ، یکی ازاولویت‌هایی پلیس راهنمایی و رانندگی را تجلیل از نمونه‌های ترافیکی و فرهنگ‌سازی در رابطه با اجرای کامل قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی عنوان کرد.

سردار “تقی مهری”  در رابطه با برگزاری همایش تجلیل از نمونه‌های ترافیکی استان اصفهان اظهار کرد: این همایش برای آن دسته از شهروندانی که به خوبی به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام می‌گذارند برگزار شده است.

وی در ادامه افزود: یکی از اولویت‌هایی که در پلیس راهور کل کشور دنبال می‌کنیم و درصدد هستیم که در همه استان‌ها نیز آن را اجرایی کنیم؛ تجلیل از نمونه‌های ترافیکی و فرهنگ‌سازی در رابطه با اجرای کامل قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.

رئیس پلیس راهور کشور در ادامه تصریح کرد: شهروندان و عابران پیاده قانون‌مدار، تمامی اقشار رانندگان اعم از رانندگان تاکسی، اتوبوس و رانندگان شخصی و همچنین موتورسواران مشمول این طرح خواهند شد.

سردار مهری بیان داشت: خوشبختانه استان اصفهان در این طرح پیشگام شد و شاهد برگزاری این همایش و تجلیل از برگزیدگان استانی هستیم.

وی یادآور شد: برای سال جاری با توجه به شرایط خاصی که از سوی فرمانده محترم ناجا در حوزه راهور فراهم شده و رویکرد نسبت به سال قبل تغییر یافته است و بر همین اساس برگه‌هایی بین افراد قانونمند راهنمایی و رانندگی توزیع شد و از افراد برگزیده در همایش‌های نمونه‌های ترافیکی تجلیل می‌شود.

به گفته رئیس پلیس راهور کشور، سه عامل در حوزه ترافیک و حوادث جاده‌ای تأثیرگذار هستند که این سه عامل عبارت‌اند از: راننده، خودرو و جاده.

وی در ادامه تصریح کرد: از نظر پلیس، مهم‌ترین عامل از سه عامل مذکور، راننده است و رفتار راننده در رعایت قوانین است و با این حال، سایر عوامل از جمله ایمنی خودرو و جاده از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

سردار مهری تأکید کرد: با اجرای این برنامه‌ها به دنبال ارتقای فرهنگ رانندگی مردم و اصلاح اشتباهات رانندگان هستیم و امیدواریم فرهنگ‌سازی در این زمینه نتیجه دهد.

رئیس پلیس راهور کشور متذکر شد: استان اصفهان مرکز تمدن ایرانی و اسلامی است و این استان دارای شهروندان قانونمند و با فرهنگی است و انتظار می‌رود اجرای برنامه‌های ارتقای فرهنگ ترافیک در این استان با نتایج قابل‌توجهی مواجه شود.

سردار مهری به فرهنگ دوچرخه‌سواری در شهر اصفهان نیز اشاره کرد و افزود: این فرهنگ، اصفهان را از نظر ترافیکی در کشور نمونه کرده و با ترویج این فرهنگ می‌توان هم در حوزه ترافیک و هم هوای پاک، پیشرفت‌های مناسبی به دست آورد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا