پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

رونمایی از کشفیات میلیاردی عملیات کاشف ۴ پلیس اصفهان//

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان ، سردار”مهدی معصوم بیگی” در رابطه با کشفیات قاچاق پلیس آگاهی استان اظهار کرد: در راستای اجرای مصوبات قرارگاه اقدام و عمل و به منظور مقابله با مکان های نگهداری کالاهای قاچاق، ماموران با همکاری بازرسی اصناف، تعزیرات و سازمان صنعت، معدن و تجارت، ۱۰ شهرستان را مورد بازرسی قرار دادند.

وی در ادامه افزود: بر همین اساس، ۱۱۵ انبار که پیشتر شناسایی شده بود؛ بازرسی شد که ۵۷ عدد از این انبارها حاوی کالاهای قاچاق بود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: ۳۵ تیم عملیاتی طی سه روز و تحت عنوان عملیات کاشف ۴، عملیات خود را با موفقیت انجام دادند و در پی این اقدامات، کالاهای قاچاقی از قبیل لوازم خانگی، لوازم صوتی و تصویری، پوشاک، مواد غذایی و گوشی تلفن همراه به ارزش ۳۵ میلیارد ریال کشف و توقیف شد.

این فرمانده انتظامی همچنین تصریح کرد: ۲۸ نفر هم در این رابطه دستگیر وپس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سردار معصوم بیگی اظهار داشت: فرآیند نظارت بر حمل و نقل و توزیع کالای قاچاق از مرحله ورود به استان تا زمان انبار، توسط پلیس به صورت دقیق در حال انجام است و اجرای این دست اقدامات و عملیات به طور مستمر دنبال خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به عملیات یکپارچه نیروی انتظامی در مبارزه با قاچاق در کل کشور بیان کرد: نیروی انتظامی از نقطه صفر مرزی و گمرکات مستقر است و نظارت دارد اما بخشی از این قاچاق ها به صورت شبکه ای و با جعل بارنامه، اظهارنامه و اسناد تجاری صورت میگیرد و با این حال، نیروی انتظامی در همه شهرها کار خود را انجام می دهد و خوشبختانه در استان اصفهان، کشفیات خوبی در این مدت داشته ایم.

این مقام انتظامی تاکید کرد: با توجه به نام گذاری امسال به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ، مبارزه با قاچاق در اولویت پلیس است و با توجه به اثراتی که قاچاق بر اشتغال جوانان دارد، سایر دستگاه ها نیز باید به کمک پلیس بیایند.

وی قسمت مهم فرآیند مبارزه با قاچاق را، همکاری مردم عنوان کرد و افزود: مردم ما با نخریدن کالای قاچاق می توانند این فرآیند را تسهیل کنند و اگر تقاضایی برای کالای قاچاق وجود نداشته باشد؛ طبیعتا انگیزه ای هم برای قاچاق وجود نخواهد داشت.

فرمانده انتظامی استان در پایان متذکر شد: مردم ما باید بدانند که خرید کالای قاچاق به منزله بیکاری جوانان است و رکود اقتصادی در کشور است

**کشف ۲۰میلیون ریال کالای قاچاق در نجف آباد

 فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد از توقیف یک دستگاه سواری مزدا و کشف یک محموله کالا ی قاچاق به ارزش ۲۰میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “محمد رضا خدا دوست” گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با توجه به اهمیت تشدید و مبارزه با کالای قاچاق و جرائم اقتصادی، مبارزه با کالای قاچاق از ماموریت های مهم انتظامی می باشد که بر همین اساس علاوه بر کنترل خودروهای مظنون به حمل کالای قاچاق در مبادی ورودی و برقرار کردن ایست و بازرسی های مقطعی ،ماموران انتظامی شهرستان نجف آباد به یک دستگاه خودروی مزدا مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو مقدار ۴۱۰قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی فاقد هر گونه مجوز کشف و توقیف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۲۰ میلیون ریال برآورده شده است .

خدادوست افزود: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ خدادوست اطلاع رسانی به مردم در خصوص آثار منفی کالاهای قاچاق و خارجی را موجب کاهش تقاضا برای مصرف این گونه کالاها دانست و خاطرنشان کرد: مبارزه همه جانبه با قاچاق کالا و ارز را لازمه تحقق حماسه اقتصادی خواند و برای رفع مشکلات اقتصادی باید با پدیده شوم قاچاق، مبارزه ریشه ای صورت گیرد.

**خستگی و خواب آلودگی واژگونی کامیون بنز را رقم زد

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان از واژگونی یک دستگاه کامیون بنز در محور “داران-عسگران” و فوت سرنشین ۷۲ ساله آن خبر داد.

سرهنگ “جواد درستکار” گفت: ماموران پلیس راه “نجف آباد” از واژگونی یک دستگاه کامیون بنز در محور داران به عسگران مطلع و به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی سرنشین کامیون بنز که فردی ۷۲ ساله بودجان خود را از دست داد.

این مقام انتظامی بیان داشت : علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان مربوطه عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه بعلت خستگی و خواب آلودگی اعلام شده است.

سرهنگ جواد درستکار در پایان از رانندگان خواست : با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنند و هنگام خستگی و خواب آلودگی از رانندگی کردن بپرهیزید.

**کشف بیش از ۲۱۱ کیلو گرم مواد افیونی در نائین

فرمانده انتظامی شهرستان نائین از کشف ۱۴۵کیلو و۲۵۰گرم تریاک ، ۶۵کیلو و ۷۵۰گرم حشیش و ۴۵۰ شیره تریاک توسط ماموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “صادق کاظم زاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : ماموران انتظامی شهرستان نائین حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه سواری پراید ، یک سواری ۴۰۵ و یک وانت نیسان مشکوک و آنها را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از وانت نیسان مقدار ۱۴۵ کیلو و ۲۵۰ تریاک ، ۶۵ کیلو و ۷۵۰ گرم حشیش و ۴۵۰ گرم شیره تریاک که به طرز حرفه ای در سقف خودرو جاساز و جوشکاری شده بود کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه هر سه خودرو با یکدیگر همدست بودند بیان داشت : در این عملیات پنج سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ کاظم زاد در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان و سرکشی به آنان نخواهد داد.

**پلیس اصفهان آماده خدمت رسانی به زائران مراسم اربعین حسینی

 رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه پلیس استان از آماده باش ۱۰۰ درصدی نیروی های پلیس برای خدمت رسانی به زائران مراسم حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و صدور گذرنامه خبر داد.

سرهنگ “محمد حسن جهانگیری” گفت : با عنایت به اینکه هر ساله مشتاقان بسیار زیادی جهت شرکت در مراسم اربعین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) عازم عتبات عالیات می شوند ، ماموران ادراه مهاجرت و گذرنامه پلیس اصفهان آماده خدمت رسانی به این عزیزان و صدور گذرنامه می باشند.

وی افزود: چنانچه از تاریخ اعتبار گذرنامه افراد ۶ ماه کم تر باقی مانده حتما جهت اخذ گذرنامه جدید به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه هر چه به ایام اربعین نزدیک تر می شویم تقاضا برای اخذ گذرنامه بیشتر می شود بیان داشت : افرادی که قصد اخذ گذرنامه دارند هر چه زودتر اقدام کنند .

سرهنگ جهانگیری ادامه داد: همچنین متقاضیان جهت اخذ ویزای معتبر به آ‍ژانس ها و دفاتر خدمات زیارتی معتبر مراجعه و پس از تحویل گذرنامه ویزای خود را دریافت کنند.

جهانگیری از استقرار کنسول گری عراق در شهر اصفهان خبر داد و گفت : ویزا در کم تر از سه روز برای همه زائران آماده می شود.

این مقام انتظامی اظهار داشت: مرزهای چزابه و شلمچه برای عبور زائران اصفهانی در نظر گرفته شده است که از عموم زائران تقاضا می شود از مراجعه به دیگر مرزها خودداری کنند.

رئیس اداره گذرنامه پلیس اصفهان در پایان از عموم زائران خواست ،قبل،حین و بعد از سفر توصیه های پلیس را جدی بگیرند و از اعتماد به افراد ناشناس که با گرفتن مبالغی ادعای صدور روادید عراق را می کنند خودداری کنید که مدارک آنها جعلی و غیرقانونی است ، هنگام خروج از کشور و ورود به کشور حتما گذرنامه خود را ممهور به مهرهای مربوطه کنند ، به هیچ وجه از گذرنامه افراد غیر استفاده نکنید که جرم محسوب می شود و با عامل آن برخورد قانونی می شود ، زمان بازگشت خود را به ایام و ساعات پایانی اربعین موکول نکنید ، با ماموران کنترل مرزی همکاری و تعامل داشته باشید ، از تجمع و ازدحام در مرزها خودداری کنید و در پایان از زائران خواست دعای گوی خدمت گذاران خود در نیروی انتظامی باشید .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا