شهر و جامعهعناوین اخبار

برای جذب  ایرانیان خارج از کشور باید ارتباط قلبی با وطنشان ایجاد شود  

 

پروفسور جعفر جعفری در چهارمین جلسه کارگروه جذب سرمایه ایرانیان خارج از کشور کمیسیون سیاست گذری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان با ارایه طرح شناخت سالیانه برگزیدگان و آیندگان به این کارگروه  گفت:در سراسر جهان ایرانیانی هستند که موقعیت های عالی در حرفه مربوط به دست آوردند و  به عنوان ایرانیان برگزیده شناخته می شوند.

وی تصریح کرد:هزاران ایرانی در خارج به دنیا آمدند که هیچگاه ایران را ندیدند ولی در بهترین دانشگاه های سراسر جهان مشغول تحصیل اند و برخی در رشته تحصیلی خود در بالاترین سطح قرار دارند.این ظرفیت می تواند به جذب سرمایه های مالی و معنوی ایران کمک کند.

وی خاطر نشان کرد:آمد و شد ایرانیان برگزیده و جوانان توانمند به ایران می تواند تبلیغات منفی رسانه های غربی علیه ایران را بی اثر و  به صورت غیر مستقیم سفیر  ایران در تمام جهان تلقی شوند .

جعفری با اشاره به تجربه کشور مراکش در جذب مراکشی های موفق در خارج از کشور گفت:این کشور با برگزاری تورهای بازدید از مراکش برای مراکشی های خارج از کشور زمینه علاقه مندی آنان را به رفت و آمد و همچنین سرمایه گذاری در کشورشان فراهم کرد.

وی پیشنهاد کرد :اتاق بازرگانی با همکاری سایر نهادهای شهر و دولتی هر ساله ایرانیان موفق و جوان را در ایام نوروز به ایران دعوت و تورهای سیاحتی و اقتصادی برای انان تعریف کند.

مصطفی رناسی نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به  موج دوم  سفر هیات های  تجاری و سرمایه گذری خارجی به ایران  گفت:قراردادهای بزرگ نفتی با شرکت های چند ملیتی در حال اجراست و سایر قراردادها بین شرکت های ایرانی و خارجی در حال تنظیم است .

وی اضافه کرد:نسیم امیدوارکننده ایی از  فضای اقتصادی ایران  وزیدن گرفته و بخش خصوصی با همکاری بخش دولتی می تواند در سرعت بخشی به توسعه اقتصادی نقش موثری ایفا کنند.

سید رشید صلاح الدین حسینی معاون قضایی دادگستری استان اصفهان در این جلسه گفت:دستورالعمل رییس قوه قضاییه در ارایه بسته قضایی حمایت از اقتصاد مقاومتی در دادگستری نشان از توجه ویژه به این موضوع است .

وی از آمادگی تشکیل کمیته ویژه رسیدگی به مسایل و مشکلات ایرانیان مقیم خارج در زیر مجموعه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان اصفهان خبر داد و گفت:دادگستری اصفهان می تواند در این زمینه مسایل حقوقی و قضایی مورد بررسی قرار داده و برای حضور ایرانیان مقیم خارج بستر سازی حقوقی انجام دهد .

حسینی تاکید کرد:کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان اصفهان هر ماهه با حضور رییس کل دادگستری ،دادستان  و سایر مسوولین  استان با هدف ارایه حمایت های قضایی از  تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی برگزار می شود.

علی نادری مشاور عالی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت:حضور ایرانیان موفق مقیم خارج در قالب تورهای ۱۰ نفره در ایران می تواند به این پروژه جذب ایرانیان مقیم خارج  کمک کند.

وی افزود:جوانان ایرانی دانشجو دانشگاه های تحصیل کرده  ظرفیت موثری برای اصلاح نگاه نادرست به ایران است .کامران پورجوهری رییس مرکز داوری اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار ایجاد امنیت قضایی برای ورود و خروج ایرانیان دو تابعیتی شد و گفت: تسهیل شرایط حضور ایرانیان مقیم در داخل کشور نیاز به زمینه سازی امنیتی و قضایی دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا