شهر و جامعهعناوین اخبار

ساماندهی واحدهای صنفی ضروری است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در جلسه ی ساماندهی واحدهای صنفی استان؛ اظهارداشت: براساس برخی آمار در دنیا به ازای هر ۴۰۰ نفر یک واحد صنفی، در ایران به ازای هر ۴۰ نفر یک واحد و در اصفهان به ازای هر ۲۰ نفر یک واحد صنفی فعالیت می کنند.
استانداراصفهان با بیان اینکه تعدد واحدهای صنفی مشکلاتی را در زمینه ی افزایش قیمت کالاها، تعطیلی واحدهای صنفی و تورم ایجاد می کند، افزود: تعدد واحدهای صنفی و افزایش رقابت این واحدها باعث ارائه ی اجناس بی کیفیت در بازار خواهد شد.
زرگرپور اظهارداشت: این موضوع از ابعاد مختلف مورد بررسی قرارگرفته است و آنچه باید مورد توجه قرا گیرد این است که استقرار واحدهای تجاری چه از بعد تعداد و محل استقرار و چه از نظر نوع واحد در اصفهان و شهرهای بزرگ استان وضعیت قابل قبولی ندارند و ساماندهی این واحدهای صنفی ضروری است.
استانداراصفهان با اشاره به اینکه در طرح های تفضیلی و شهرسازی محدودیتی در خصوص واحدهای صنفی ایجاد نشده است؛ افزود: باید در ۱۰ شهر بزرگ استان با اولویت اصفهان سرانه ی تجاری مشخص شود و اگر این میزان از سرانه ی استاندارد بالاتر است هرگونه تبدیل به تجاری متوقف و یا جایگزین شود.
رسول زرگرپور با تاکید بر اینکه باید بر اساس نوع شغل متراژ واحدها مشخص شود، افزود: در کمیسیون ماده ۵ و کمیسیون ماده ۱۰۰ و شورای شهرسازی باید اصلاحیه ها صورت گیرد و نوع واحدهای تجاری در خیابان های جدید و محدودیت های لازم؛ چارچوب ها و ضوابط مشخص شود.
زرگرپور با اشاره به اینکه قانونگذار ضوابط مربوط به محدودیت فاصله و تعداد واحدهای تجاری را حذف کرده است، افزود: در قانون استقرار واحدهای صنفی متناسب با نیاز درج شده است که این بند باید اجرایی شود و پیگیری های لازم صورت گیرد تا در کمترین زمان ممکن آیین نامه اعلام و به فرمانداران برای کنترل در شهرستان ها ابلاغ شود و در این راستا باید کمیسیون نظارت وظایف قانونی خود را جدی تر به انجام رساند.
استانداراصفهان افزود: اتاق اصناف باید ساماندهی واحدهای صنفی را در دستور کار قرار دهد و آمار واقعی مربوط به پروانه های کسب و کار را مشخص نماید تا وضعیت مشخص شود.
گفتنی است در این جلسه شهرداری اصفهان طرح ساماندهی استقرار واحدهای صنفی را برای تصویب ارائه نمود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا