تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

افزایش ۲۶ درصدی ارزش صادرات استان در ۷ ماهه ی ابتدای سال ۹۶/ ارتقای رتبه ی صادرات استان به جایگاه ششم

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در جلسه ی کمیته ی صادرات استان اصفهان با اشاره به گزارش صادرات ۷ ماهه ی استان در سال ۹۶، اظهارداشت: میزان صادرات استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد از لحاظ وزنی و ۲۶ درصد از لحاظ ارزشی افزایش یافته است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه ۳.۲سهم صادرات کشور متعلق به اصفهان است، افزود: رتبه ی صادرات استان از رتبه ی نهم به رتبه ی ششم ارتقا یافته است.

زرگرپور افزود: پس از حل مشکلات مربوط به صادرات فرش دستباف، ارزش صادرات این کالا در دو ماه گذشته بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار دلار بوده است که نسبت به ۵ ماهه ی ابتدای سال رشد چشمگیری داشته است.

رسول زرگرپور با اشاره به گزارش دو شرکت ذوب آهن و فولاد مبارکه در خصوص عدم ثبت مبدا تولید صادرات این دو شرکت، افزود: تولیدات این دو شرکت که از بنادر جنوب کشور صادر می شود بدون درج استان تولید کننده و با نام استان انبارگیری شده صادر می شود که این موضوع باعث کاهش آمار صادرات استان شده است.

وی افزود: این موضوع علاوه بر اینکه آمار صادرات استان را مخدوش می کند، باعث می شود اصفهان از مزایایی از قبیل ارزش افزوده ی صادرات و دیگر درآمد ها که به استان صادرکننده تعلق می گیرد محروم شود.

استاندار اصفهان تاکید کرد: بر همین اساس صادر کنندگان اصلی نباید اجازه دهند درآمدی که به مردم استان اختصاص دارد به دیگر استان ها برود و اصفهان باید جایگاه خود را در صادرات بدست آورد.

رسول زرگرپور خواستار تشکیل جلسه ای با مسئولان شرکت های ذوب آهن و فولاد مبارکه و گمرک استان شد و گفت: باید مشکلات موجود هرچه سریعتر برطرف شود تا تمامی صادرات استان از گمرک اصفهان صادر شود و مبدا تولید اصفهان قید شود.

استاندار اصفهان در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر استان بر افزایش صادرات متمرکز شده است، گفت: قدم های خوبی در این بخش برداشته شده و کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی نیز باید در این زمینه فعالتر عمل کند و در حل مشکلات همکاری نماید و با توجه به اینکه هر کجا مشکلی بر طرف شده نتایج آن درآمار به خوبی نمایش داده شده، نشان از وجود مشکلات سطحی است که قابل حل است.

گفتنی است در این جلسه کلیات طرح پایانه ی صادراتی عام تخصصی جهان گستر در شهرستان تیران و کرون به تصویب رسید و برای اخذ مجوزهای لازم به مراجع ذیربط ارجاع شد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا