پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

کشف یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه ازمخفیگاه سارقان/توقیف لوازم خودروی قاچاق در شهرضا

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ،سرهنگ “حسن نیکبخت” فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان در تشریح این خبر اظهار داشت : درپی کسب خبر مبنی بر حضور سه نفر از سارقان تحت تعقیب در این شهرستان ماموران این فرماندهی با انجام تحقیقات گسترده و اقدامات علمی وتخصصی ویژه مخفیگاه آنان مورد شناسایی قرار گرفت.

وی افزود: با شناسایی مخفیگاه متهمان ماموارن با هماهنگی مقام قضائی وارد محل شده و در یک عملیات غافلگیرانه هر سه متهم را دستگیر کردند که در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد سارقان به صورت باندی در شهرستان های اصفهان ، فلاورجان ، خمینی شهر و نجف آباد اقدام به سرقت خودرو ،داخل خودرو،احشام، اماکن خصوصی ومغازه اقدام به سرقت می کردند.

سرهنگ نیکبخت افزود: با اعتراف متهمان چهار نفر دیگر از همدستان این سارقان که در باغ و دامداری مخفی شده بودند طی عملیاتی با حضورمقام قضائی و رئیس پلیس آگاهی شهرستان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان از کشف یک دستگاه وانت نیسان ، چهار دستگاه موتورسیکلت ، یک عددقیچی بزرگ میلگرد چینی، یک دستگاه کامیونت ایسوزو ، یک دستگاه خودروی پژوپارس ، یک دستگاه وانت مزدا۲۰۰۰ و پنج راس گوسفند مسروقه کشف شد.

این مقام انتظامی اظهار داشت: در این راستا پرونده تشکیل و اقدامات ویژه و تخصصی برای شناسایی مابقی اموال مسروقه در دستور کار قرار گرفت و سرانجام با بازرسی های صورت گرفته از چندین مخفیگاه دیگر این باند اقلام مسروقه دیگری شامل چندین دستگاه دینام ،آچارآلات، چادر مسافرتی، احشام، رادیو پخش ،دی وی آر،مانیتور،لاستیک زاپاس ،گوشیهای همراه و تابلوی برق کشف شد .

سرهنگ نیکبخت ارزش اموال مسروقه کشف شده از این باند را بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: تا کنون تعدادی از مالباختگان شناسایی قرار گرفتند و تلاش برای شناسایی سایر مالباختگان کماکان ادامه دارد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه شهروندان با رعایت اقدامات پیشگیرانه می توانند فرصت های ارتکاب سرقت را از سارقان بگیرند گفت: از شهروندان می خواهیم در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را با شماره تلفن فوریت های پلیسی ۱۱۰ درمیان بگذارند.

**واژگونی سواری پژو یک کشته برجای گذاشت

براثر واژگونی یک دستگاه خودروی سواری پژو که به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه در محور دشتی این استان رخ داد، راننده خودرو به علت شدت جراحات در دم جان خود را از دست داد.

سرهنگ “حسین پورقیصری” رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان  گفت: در ساعت ۱۰ صبح روز گذشته ماموران گشت پلیس راه اصفهان نایین از یک مورد حادثه واژگونی در محور دشتی مطلع و بلافاصله در محل حاضر شدند.

این مقام مسئول عنوان داشت: در بررسی انجام شده مشخص گردید سواری پژو در حال عبور از این مسیر از جاده خارج شده که متاسفانه در این حادثه راننده سواری پژو به علت شدت جراحات وارده در دم فوت کرده است.

سرهنگ پورقیصری ،علت این حادثه را عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کرد و از رانندگان خواست در هنگام رانندگی از عجله و شتاب بی مورد پرهیز کرده و با دقت کامل به امر رانندگی توجه و از رانندگی در شرایط خستگی و خواب آلودگی جدا پرهیز نمایند.

**توقیف لوازم خودروی قاچاق در شهرضا

 یک دستگاه کشنده که حامل لوازم خودرو خارجی قاچاق به ارزش سه میلیارد ریال بود در عملیات ماموران ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا شناسایی و توقیف شد.

سرهنگ “محمد حسین بابا کلانی” فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا  گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی این فرماندهی حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کشنده “مان” که از بوشهر به سمت تهران در حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو یک محموله خارجی قاچاق شامل ۵۸۳کارتن لوازم خودرو که فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی بود کشف شد.

سرهنگ بابا کلانی بیان داشت: ارزش این محموله توسط کارشناسان مربوطه بالغ بر سه میلیارد ریال اعلام شده است.

این مقام انتظامی افزود: در این خصوص راننده دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا با بیان اینکه طرح مبارزه با ورود کالاهای خارجی قاچاق با شدت و جدیت تمام در ایست و بازرسی این فرماندهی انجام می شود از تجهیز و تقویت این یگان به عنوان گلوگاه اصلی ارتباط جنوب به شمال کشور خبر داد.#

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا