تيتر يكعناوین اخبار

بازتاب سخنان رهبر انقلاب در رسانه های چین/ آمریکا قابل اعتماد نیست

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از ایرنا ،شینهوا خبرگزاری رسمی چین امروز در گزارشی نوشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در ملاقات ‘حیدر العبادی’ نخست وزیر عراق با ایشان در تهران تصریح کرد: کشورهای منطقه باید مراقب دسیسه های آمریکا باشند.
شین هوا نوشت: در کنار این هشدار، رهبر ایران به طرف عراقی تاکید کرد که، تهران از همکاری های بیشتر عراق با کشورهای مختلف منطقه حمایت می کند.
تارنمای ‘چاینا ارگ’ نیز به نقل از رهبر انقلاب در این ملاقات نوشت: در کنار این همکاری ها، عراق باید مراقب فریبکاری های آمریکا باشد و هرگز به این کشور اعتماد نکند.
این گزارش ادامه می دهد: بر اساس اظهارات رهبر عالی ایران، آمریکا گروه تروریستی داعش را در راستای منافع خود ایجاد کرد، اما نظامیان و مردم عراق این گروه تروریستی را شکست دادند و حالا واشنگتن ژست حمایتی در این ماجرا گرفته است.
سایر رسانه های گروهی چین نیز مطالباب مشابهی را به نقل از مقام معظم رهبری آورده و این جمله را به نقل از ایشان برجسته کرده اند که، عراق باید هشیار باشد، زیرا آمریکا هرگز از ضربه زدن به این کشور دریغ نخواهد کرد و تنها به دنبال فرصت مناسب است.
این رسانه ها نوشتند: نخست وزیر عراق که در جریان سفر به تهران به دنبال گسترش روابط طرفین بوده، تاکید کرد که در کشورش اجازه تفرقه انداختن به هیچ کسی داده نخواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا