پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

انبار خشکبار قاچاق لو رفت/کشف ۳۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در خمینی شهر

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ،سرهنگ “ستارخسروی” ، اظهار داشت: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی از دپوی یک محموله خشکبار خارجی در انباری مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: کارآگاهان پس از هماهنگی با مقام قضائی از انبار مذکور بازرسی کردند که در این عملیات تعداد ۴۸ کارتن بادام هندی، ۱۸ کیسه گردو و ۳۷ کیسه مغز بادام خارجی که همگی آنها فاقد مدارک مثبته گمرکی و قاچاق بودند کشف شد.

این مقام انتظامی ارزش کالاهای کشف شده را دو میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ خسروی در پایان خاطرنشان کرد: هرگونه فعالیت در زمینه قاچاق کالا، زمینه رکود اقتصادی و افزایش بیکاری را فراهم می کند که از عموم مردم تقاضا می شود اخبار مربوطه را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

**کشف ۳۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در خمینی شهر

 فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر، از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال توسط ماموران انتظامی شهرستان خبر داد.

سرهنگ “علی جعفری نژاد”  اظهار کرد: در پی اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق، ماموران انتظامی شهرستان از چندین واحد صنفی بازرسی کردند.

وی در ادامه افزود: در نتیجه این بازرسی، میزان ۱۲ تن و ۵۰۰ کیلوگرم تخمه آفتابگردان، تعداد ۷۳ هزار عدد باتری، ۴ هزار عدد چسب و ۱۶۰ عدد لوازم بهداشتی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر بیان داشت: کارشناسان، ارزش کالاهای کشف شده را ۳۰۰ میلیون ریال اعلام کرده اند.

سرهنگ جعفری ن‍ژاد همچنین تصریح کرد: در همین رابطه متهمان دستگیر و برای طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در پایان تاکید کرد: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری به بدنه اقتصادی کشور وارد می کند که نیروی انتظامی با این مفسدان اقتصادی برخورد قاطع و قانونی کرده و اجازه جولان به آنها را نخواهد داد .

**عدم رعایت فاصله عرضی مرگ دوچرخه سوار ۱۰ ساله را رقم زد

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از برخورد یک دستگاه کامیون بنز با کودکی ۱۰ ساله که با یک دوچرخه در حال حرکت بود و جان باختن او خبر داد.

سرهنگ ” رضا رضایی”  گفت : ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی اصفهان از برخورد یک دستگاه کامیون بنز با دوچرخه سواری مطلع و جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند .

وی افزود: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی کودک ۱۰ ساله به علت شدت جراحات وارده در دم جان باخت .

این مقام انتظامی بیان داشت : علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان مربوطه عدم رعایت فاصله عرضی توسط راننده کامیون اعلام شده است .

سرهنگ رضایی در پایان ضمن اینکه از والدین خواست از کودکان خود مراقبت کنند خاطر نشان کرد، رانندگان حق ندارند ضمن رانندگی، دخانیات استعمال نمایند یا خوراکی و آشامیدنی میل کنند و استفاده از هرگونه وسایل و تجهیزات مانند تلفن همراه که باعث انحراف ذهنی و رفتاری راننده گردد ممنوع است.

**عدم توجه به جلو ۲ کشته و یک مجروح برجای گذاشت

معاون اجتماعی پلیس استان از وقوع دو حادثه رانندگی و فوت دو نفر و مجروحیت یک نفر در جاده های اصفهان طی ۱۲ ساعت گذشته خبر داد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی”  گفت : ماموران پلیس راه “اصفهان-نائین” از واژگونی یک دستگاه سواری پراید در محور کوهپایه مطلع و به محل اعزام شدند .

وی افزود: در اثر این حادثه رانندگی که به علت عدم توجه به جلو اتفاق افتاد راننده ۲۵ ساله خودرو مجروح و سرنشین که خانمی ۲۱ ساله بود جان خود را از دست داد.

این مقام انتظامی بیان داشت: همچنین در حادثه رانندگی که در محور “دهاقان-شهرضا” اتفاق افتاد یک دستگاه سورای ۴۰۵ به علت عدم توجه به جلو واژگون شد که متاسفانه راننده آن جان خود را از دست داد.

سرهنگ کریمی در پایان از رانندگان خواست ، با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید و از پرداختن به کارهایی که موجبات حواس پرتی را فراهم می کند بپرهیزید تا شاهد وقوع اینگونه حوادث جبران ناپذیر جاده ای نباشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا