پیشخوانعناوین اخبار

اچ تی سی یو ۱۱ پلاس، یو ۱۱ لایف و یو ۱۱ اندروید وان معرفی شدند

اچ‌تی‌سی اعلام کرده است که مشتریان آمریکایی این شرکت خواهند توانست به‌زودی گوشی یو ۱۱ لایف را سفارش دهند. مدل اندروید وان این گوشی و همچنین گوشی رده‌بالای اچ‌تی‌سی یو ۱۱ پلاس قرار است در دیگر کشورها عرضه شوند.

اچ‌تی‌سی یو ۱۱ لایف
اچ‌تی‌سی یو ۱۱ لایف

گوشی اچ‌تی‌سی یو ۱۱ با داشتن ویژگی‌هایی نظیر دوربین عالی، پاسخگویی سریع و طراحی خیره‌کننده همچنان یک محصول جذاب به شمار می‌رود. این گوشی ۶۴۹ دلار قیمت دارد و این هزینه در مقایسه با مشخصاتی که دارد، منطقی به‌حساب می‌آید؛ اما وقتی بحث به حاشیه‌ی کم نمایشگر و برخی دیگر از فناوری‌های جدید پیشرفته در گوشی‌ها می‌رسد، مدل معمولی یو ۱۱ کم می‌آورد و دقیقا همینجا است که گوشی اچ‌تی‌سی یو ۱۱ لایف وارد می‌شود.

نویسنده‌ی وب‌سایت ZDnet که ادعا دارد به‌ مدت یک هفته با این گوشی کار کرده است، می‌گوید یو ۱۱ لایف با وجود داشتن ۳۰۰ دلار قیمت کمتر (نسبت به یو ۱۱) تجربه‌ای تقریبا مشابه این گوشی ارائه می‌دهد. گوشی اچ‌تی‌سی یو ۱۱ لایف در وب‌سایت رسمی اچ‌تی‌سی با تنها ۳۴۹ دلار قابل‌ تهیه است و ظاهرا قرار است تنها در یک رنگ (آبی کبود) در دسترس باشد. از روز سوم نوامبر امسال (۱۲ آبان) گوشی یو ۱۱ لایف از طریق فروشگاه‌های T-Mobile هم در دسترس قرار خواهد گرفت.

گوشی اچ‌تی‌سی یو ۱۱ لایف از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۳۰ بهره می‌برد و دارای گواهینامه‌ی IP67 (مقاوم‌ بودن در برابر آب و گردو‌غبار) است. از میان دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به دوربین اصلی و سلفی ۱۶ مگاپیکسلی، فناوری Edge Sense و ایرباد HTC USonic اشاره کرد. اچ‌تی‌سی وعده داده است که ۳۰ روز پس از عرضه‌ی این گوشی، سیستم‌عامل آن را به اندروید اوریو آپدیت خواهد کرد.

اچ‌تی‌سی یو ۱۱ اندروید وان
اچ تی سی یو ۱۱ اندروید وان / HTC U11 Android One

مدل جهانی گوشی اچ‌تی‌سی یو ۱۱ لایف قرار است با بهره‌مندی از اندروید وان و در دو رنگ مختلف (یکی آبی کبود و دیگری مشکی) عرضه شود. این گوشی تقریبا همان مشخصات یو ۱۱ لایف را دارد (۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی) با برخی تفاوت‌ها؛ مثلا گفته شده است که یو ۱۱ اندروید وان برخی از المان‌های ویژگی HTC Sense را ندارد؛ المان‌هایی مثل HTC Mail ،HTC Sense Companion ،HTC Amazon Alexa ،HTC Themes و Zoe Video Editor.

تاکنون جزئیات مربوط به قیمت و تاریخ عرضه‌ی اچ‌تی‌سی یو ۱۱ اندروید وان منتشر نشده است.

اچ‌تی‌سی یو ۱۱ پلاس
اچ تی سی یو ۱۱ پلاس / HTC U11 Plus

مدل پلاس گوشی یو ۱۱ دارای نمایشگری ۶ اینچی با نسبت تصویر ۱۸ به ۹، ظرفیت باتری ۳۹۳۰ میلی‌آمپر ساعتی و گواهینامه‌ی IP68 (مقاومت در برابر آب و گردوغبار) است. همچنین گفته می‌شود که این گوشی تا ۳۰ درصد صدای بیشتری نسبت به یو ۱۱ دارد.

شایعات مرتبط به این گوشی ظاهرا همگی درست بوده‌اند و اچ‌تی‌سی یو ۱۱ پلاس قرار است یک مدل «مشکی نیمه‌شفاف» داشته باشد تا حدی که شما می‌توانید فضای داخلی گوشی را ببینید. این دو گوشی قرار است در دو رنگ دیگر نیز در دسترس مخاطبان قرار گیرد؛ مشکلی سرامیکی و نقره‌ای.

مشخصات گوشی اچ‌تی‌سی یو ۱۱ پلاس به شرح زیر است:

مشخصات فنی اچ‌تی‌سی یو ۱۱ پلاس
پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸۳۵
نمایشگر ۶ اینچ با رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۴۴۰ پیکسل از نوع Super LCD 6 با داشتن محافظ گوریلا گلس ۵
سیستم‌عامل اندروید ۸ اوریو با پشتیبانی از HTC Sense
رم ۴ یا ۶ گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت به‌ همراه اسلات میکرو اس‌دی
دوربین اصلی: ۱۲ مگاپیکسل با قطر دیافراگم f/1.7 از نوع UltraPixel 3 و دارای لرزش‌گیر اپتیکال | سلفی: ۸ مگاپیکسل با قطر دیافراگم f/2.0
باتری ظرفیت ۳۹۳۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از فناوری سوپر شارژ
ابعاد / وزن ۱۵۸.۵ در ۷۴.۹ در ۸.۵ میلی‌متر / ۱۸۸ گرم
این گوشی جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون ندارد؛ اما از اسپیکرهای BoomSound در قسمت جلویی خود بهره می‌برد. این اسپیکرها توانایی پخش صدای استریو دارند.

اطلاعاتی در رابطه با قیمت و تاریخ عرضه‌ی یو ۱۱ پلاس در دسترس نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا