تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

از کشف زمین خواری ۱۱۰ میلیاردی در اصفهان تادستگیری سارقان پل های فلزی جداول و معابر عمومی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، سرهنگ “ستار خسروی ” ، اظهار داشت: در اجرای منویات فرماندهی معظم کل قوا مبنی برلزوم اهتمام بیش از پیش دستگاه های مسئول در پیشگیری از جرایم مرتبط با زمین خواری، مقابله با این پدیده در دستور کار جدی پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان بعد از استان های کرمان ، یزد و سیستان و بلوچستان رتبه پنجم را در عرصه منابع طبیعی کشور دارد افزود: به همین جهت این استان مورد توجه زمین خواران قرارگرفته و این افراد با یک سری اقدامات متقلبانه ، زمین های دولتی و غیر دولتی را با سند سازی، جعل اسناد و مدارک و تغییر کاربری تصاحب می کنند.

سرهنگ خسروی به تشریح اقدامات صورت گرفته در خصوص برخورد با این پدیده در سطح استان پرداخت و خاطر نشان کرد: در هفت ماهه امسال ۱۸ فقره پرونده زمین خواری توسط کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفته است.

وی افزود: در این رابطه بیش از ۸۰۰ هزار متر مربع زمین متعلق به منابع طبیعی و راه و شهرسازی که جزو اراضی ملی به شمار می آمدند و توسط زمین خواران به صورت تصرف عدوانی مورد تصاحب قرار گرفته و تغییر کاربری شده بودند توسط پلیس آگاهی استان آزاد سازی شد.

این مقام مسئول عنوان ارزش زمین های آزاد شده از دست زمین خواران را ۱۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه تعداد ۱۵ نفر از متصرفان و متجاوزان به اراضی ملی دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان افزود: پلیس برای برخورد با زمین خواری از توان حد اکثری خود استفاده می کند و حتی قبل از اینکه شکاتی از سوی سازمان یا نهادی در این خصوص شود اقدام به برخورد با زمین خواران می کند.

وی گفت: مبارزه با پدیده زمین خواری در دستور کار پلیس آگاهی تمامی شهرستان ها قرار گرفته و به صورت ویژه هرگونه تغییرات و اقداماتی که مظنون به زمین خواری باشد به مرجع قضائی منعکس می گردد و با هماهنگی مقام قضائی پیگیری لازم انجام می شود .

سرهنگ خسروی خاطر نشان کرد: پدیده زمین خواری ضمن اینکه باعث وارد آمدن خسارت عمده به دولت و بیت المال می شود در عرصه های طبیعی نیز خسارت های مادی و معنوی زیادی ایجاد می کند و بسیاری از عرصه های منابع طبیعی با تغییر کاربری و زمین خواری ممکن است آسیب دیده و از بین برود به همین خاطر سعی کردیم طی همکاری و تعامل با سازمان های مسئول از این پدیده جلوگیری کنیم.

**حمل کالاهای قاچاق با اتوبوس مسافربری

ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس مسافربری محموله کالای خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و۲۰۰ میلیون ریال را کشف کردند.

سرهنگ “محمد حسین بابا کلانی” ، گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه اتوبوس مسافربری که به صورت خالی از جنوب کشور به سمت قم در حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این اتوبوس یک محموله کالای خارجی قاچاق شامل سه هزار ۶۷۵ عدد باطری گوشی تلفن همراه، هشت دستگاه قهوه جوش، یک دستگاه یخچال فریز و یک حلقه لاستیک کامیون که همگی فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی بودند کشف شد.

سرهنگ بابا کلانی گفت: ارزش این محموله ها توسط کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال اعلام شده است.

این مقام انتظامی افزود: در این رابطه راننده اتوبوس دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

**برخورد پلیس اصفهان با دور دور کردن خودروهای لوکس

رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان از توقیف ۱۵۶ دستگاه خودروی لوکس که اقدام به دور دور کردن در خیابان ها می کردند خبر داد.

سرهنگ رضا رضایی رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان گفت: طرح برخورد با دور دور کردن خودروهای گران قیمت و لوکس در خیابان های هسته مرکزی شهر اصفهان به صورت جدی در دستور کار این پلیس قرار دارد.

وی افزود: با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر برخورد جدی با این گونه افراد که امنیت روانی جامعه را برهم می زنند پلیس راهور با همکاری مشترک پلیس امنیت عمومی استان دراین زمینه اقدامات خوبی را انجام داده است.

وی افزود: در این رابطه طی مهرماه سال جاری تعداد ۱۵۶ دستگاه خودروی متخلف لوکس توقیف و تعداد ۴۶۱ دستگاه خودرو نیز مورد اعمال قانون پلیس قرارگرفتند.

**عدم توجه به جلو راننده پراید را به کام مرگ کشاند

 براثر واژگونی یک دستگاه خودروی سواری پراید که در محور سمیرم_ پادنا رخ داد راننده آن براثر شدت جراحات وارده در دم فوت کرد.

سرهنگ “حسین پورقیصری” رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان  گفت: در ساعت ۲۱ شب گذشته در پی واژگونی یک دستگاه خودروی سواری پراید درمحور سمیرم _ پادنا، بلافاصله عوامل گشت پلیس راه سمیرم به محل حادثه اعزام شدند.

این مقام مسئول عنوان داشت: در بررسی انجام شده مشخص گردید سواری پراید در حال عبور از این مسیر از جاده خارج و واژگون شده که متاسفانه در این حادثه راننده آن براثر شدت جراحات وارده در دم فوت کرده است.

سرهنگ پورقیصری با بیان اینکه علت تصادف ، از سوی کارشناسان عدم توجه به جلو راننده خودرو پراید اعلام شده از رانندگان خواست در هنگام رانندگی از عجله و شتاب بی مورد پرهیز کرده و با دقت کامل به امر رانندگی توجه و از رانندگی در شرایط خستگی و خواب آلودگی جدا خودداری کنند.

**دستگیری سارقان پل های فلزی جداول و معابر عمومی

 دو سارق حرفه ای که اقدام به سرقت پل های فلزی نصب شده بر روی جداول و یا معابر عمومی می کردند در عملیات فرماندهی انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه دستگیر شند.

“سرهنگ رجبعلی مختاری” فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه با اعلام این خبر  اظهار داشت: در پی وقوع چند مورد سرقت پل های فلزی نصب شده بر روی جداول و معابر عمومی در سطح شاهین شهر موضوع شناسایی و دستگیری عاملان این سرقت ها در دستور کار مأموران این فرماندهی قرار گرفت .

وی افزود: مأموران دراین راستا با انجام گشت زنی های ویژه و یک سری اقدامات خاص پلیسی موفق شدند عاملان این سرقت ها که سرنشینان یک دستگاه وانت نیسان بودند شناسایی کنند.

این مقام مسئول عنوان داشت: با شناسایی متهمان ماموران آنها را در دو عملیات جداگانه دستگیر کردند.

سرهنگ مختاری با اشاره به اینکه ارزش تقریبی پل های سرقت شده از معابر توسط این افراد بیش از ۱۵۰ میلیون ریال بوده است خاطر نشان کرد با بررسی های صورت گرفته مشخص شد این سارقان پس از سرقت پل ها آنها را به یک انبار ضایعاتی در شهر اصفهان به فروش می رساندند.

سرهنگ مختاری در پایان خاطر نشان کرد در این رابطه هر دو متهم با تشکیل پرونده به مراجع قضایی منتقل و با قرار صادره روانه زندان شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا