تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

نزدیکی فرهنگ و آیین های ایران و هند، زمینه مناسبی برای توسعه صنعت گردشگری دو کشور خواهد بود.

سید عبدالوهاب سهل آبادی در دیدار با سوراب کومار سفیر هند در ایران خواستار همکاری نزدیک اتاق بازرگانی های اصفهان و هند شد و گفت:اتاق های بازرگانی سفیران صلح و دوستی بین کشورها هستند و می توانند با تبادل کالا و خدمات زمینه همکاری های فرهنگی و سیاسی را فراهم آورند.

وی افزود: اتاق بازرگانی اصفهان آماده است با هدف توسعه روابط اقتصادی،اطلاعات بنگاه های اقتصادی این استان را ، در اختیار سفارت هند قرار دهد تا زمینه برقراری ارتباطات تجاری فراهم شود.
سهل آبادی در بخش دیگری از سخنان خود اصفهان را از صنعتی ترین استان ها کشور برشمرد و گفت:فعالیت ٨هزار واحد صنعتی و ١۵٠هزار واحد صنفی نشان از جایگاه اثرگذار این استان در اقتصاد کشور دارد و به همین خاطر اصفهان می تواند نقش موثری در توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور ایفاء نماید.
وی با اشاره به سابقه بلند مدت اقامت اتباع کشور هنددراصفهان و فعالیت رستوران های هندی در این شهر گفت:نزدیکی فرهنگ ، آداب و آیین های دو کشور زمینه مناسبی برای توسعه صنعت گردشگری در تعاملات دوسویه خواهد بود.
سوراب کومار سفیر هند نیز در این دیدار گفت:ایران و هند دارای رابطه بلندمدت تجاری،فرهنگی و هنری در طول تاریخ هستند که اصفهان همواره  نقش مهمی در تقویت این رابطه داشته است .
وی حجم تجارت هند و ایران را ١٣میلیارد دلار بیان کرد و گفت:حجم تجارت دو کشور تا ٣٠میلیارد دلار ظرفیت دارد و از این رو باید راه های توسعه روابط بررسی شود .
وی از گشایش دفتر  نمایندگی اتاق بازرگانی هند در تهران خبر داد و گفت:این دفتر می توان در استان هایی مانند اصفهان نمایندگی داشته باشد و ارتباط نزدیک  بین بازرگانان دو کشور فراهم سازد.
کومار از همکاری هند درتوسعه بندر چابهار خبر داد و گفت:همکاری در تولید فولاد و ریل می تواند گام موثری در همکاری های اقتصادی دو طرف داشته باشد و امیدوارم امضای توافق نامه تجارت ترجیحی بین ایران و هند به توسعه روابط اقتصادی دو کشور منجر شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا