پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

استفاده از فناوری های نو در ماموریت های پلیسی//باند جاعلان اسناد و مدارک خودرو متلاشی شد//توقیف خودروی حامل تریاک در عملیات یگان تکاوری اصفهان/آشنایی با آداب مربوط به رانندگی با خودروو سایر حوادث استان اصفهان

 سرهنگ “جهانگیر کریمی” در حاشیه بازدید از هشتمین نمایشگاه تجهیزات و فناوری های نوین صنایع حفاظتی، امنیتی پلیسی، ایمنی، آْتش نشانی و HSE  با مفید و موثر دانستن برپایی این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار کرد: حضور پلیس در این نمایشگاه به منظور حمایت از تولیدکنندگان حوزه امنیت و سلامت جامعه است.

وی در ادامه افزود: نیروی انتظامی استان در پنج غرفه این نمایشگاه به ارائه توانمندی ها و تجهیزات نوین در حوزه های یگان ویژه، پلیس آگاهی، راه و راهور و همچنین دفتر تحقیقات کاربردی پرداخته است.

سرهنگ کریمی از  به نمایش گذاشتن اولین موتورسیکلت برقی تولید ملی با همکاری پلیس راهور استان در این نمایشگاه خبر داد و گفت: در غرفه پلیس راه نیز علاوه بر نمایش تجهیزات نوین ثبت تخلفات رانندگی در جاده ها به طور رایگان نرم افزار هشدارساز نقاط حادثه خیز به رانندگان بر روی گوشی بازدید کنندگان نصب می شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: رویکرد این فرماندهی، استفاده از فناوری های نو در طرح ها و ماموریت های پلیسی و تولید امنیت است و این نمایشگاه فرصتی فراهم کرده که  آخرین دستاوردهای این حوزه به نمایش گذاشته شود و محلی است  که می تواند هم مورد استفاده مردم و هم پلیس قرار گیرد تا با بهره گیری از این فناوری ها و تکنولوژی پیشرفته به  امنیت بیشتر  جامعه کمک کنیم.

سرهنگ کریمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه محصولات ارائه شده در این نمایشگاه چه کمکی می تواند به ماموریت های پلیس نماید  اظهار کرد: برخی از محصولاتی که در این نمایشگاه ارائه شدند مربوط به ارتقای سطح ایمنی منازل، وسایل نقلیه و … هستند که اگر مردم از آنها استفاده کنند شاهد تحول جدی در پیشگیری از سرقت خواهیم شد.

وی افزود: به طور مثال محصولی در این نمایشگاه ارائه شده  است که می تواند خودروهای سرقتی را رد یابی کند که اگر پلیس آگاهی این محصول را تائید کرده و استفاده از آن را به مردم توصیه کند هم بهره آن را مردم می برند و هم پلیس می تواند جرم سرقت خودرو را کنترل کند. 

 **باند جاعلان اسناد و مدارک خودرو متلاشی شد

گروه استان ها- اصفهاناعضای باند جاعلان حرفه ای اسناد و مدارک خودرو و موتورسیکلت با هوشیاری ماموران پلیس راهور شهرستان نجف آباد شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ “محمدرضا خدا دوست” فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، اظهار داشت: ماموران پلیس راهور فرماندهی انتظامی شهرستان نجف آباد هنگام اعمال قانون یک دستگاه خودرو متوجه جعلی بودن مدارک آن شده و بلافاصله با همکاری ماموران واحد گشت انتظامی این فرماندهی نسبت به دستگیری راننده آن اقدام کردند.

وی افزود: با دستگیری این فرد تحقیقات در این زمینه انجام و با یک سری اقدامات علمی و تخصصی مشخص شد متهم با همکاری دو نفر دیگر از همدستانش در امر جعل مدارک و اسناد دولتی دست دارد.

این مقام مسئول عنوان داشت: پس از کسب این موضوع ماموران طی هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از منزل متهم دو همدست دیگر وی را که در حال جعل مدارک دولتی مانند بیمه نامه خودرو و غیره بودند دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد تصریح کرد: در این عملیات ده ها مورد مدارک جعلی موتورسیکلت ، انواع بیمه نامه شخص ثالث موتورسیکلت و خودرو ، انواع سند موتور سیکلت و گواهینامه وسایل نقلیه به همراه تعدادی مهر جعلی مربوط به ادارات دولتی کشف شد .

سرهنگ خدا دوست در خاتمه خاطر نشان کرد : متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل بعدی تحویل مراجع قضائی داده شدند .#

انبار دپوی ظروف قاچاق در اصفهان لو رفت

گروه استان ها_اصفهان_ کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان طی بازرسی از انباری در شهر اصفهان محموله ظروف خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را کشف کردند.

سرهنگ “ستارخسروی” رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس در ادامه طرح های مقابله با نگهداری کالاهای خارجی قاچاق در انبارهای سطح استان ، از دپوی ظروف خارجی قاچاق در انباری واقع در حاشیه شهر اصفهان مطلع شدند و بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: کارآگاهان پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از انبار مذکور ۱۶۹ کارتن ظروف خارجی فاقد مدارک مثبته گمرکی کشف کردند.

این مقام انتظامی ارزش کالای کشف شده را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ خسروی عنوان داشت: طرح کنترل، نظارت و بازرسی از انبارهای نگهداری کالا به صورت مرتب و مداوم با همکاری کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت و با هماهنگی مقام های قضائی در دستور کار مداوم پلیس آگاهی استان اصفهان قرار دارد و با متخلفان برابر با قانون برخورد خواهد شد.#

**حرکت با دنده عقب کشنده ولوو در جاده خطر آفرین شد

گروه استان ها _ اصفهان _ بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی کامیونت *نیسان با کامیون کشنده ولوو که در محور آزادگان رخ داد یک نفر در این حادثه در دم فوت کرد .

 

سرهنگ” جهانگیر کریمی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ساعت ۱۸ و ۵۰ دقیقه شب گذشته ماموران پلیس راه شاهین شهر- کاشان از برخورد یک دستگاه کامیونت نیسان با کامیون کشنده ولوو در محور آزادگان مطلع و بلافاصله به منظور بررسی حادثه در محل حاضر شدند.

وی افزود:‌در این حادثه مشخص شد خودروی کامونت نیسان در حال عبور از جادده بوده که با خودروی کشنده که به صورت دنده عقب در جاده حرکت می کرد برخورد می کند و در اثر شدت آن راننده خوروی کامیونت نیسان در دم فوت می کند.

سرهنگ کریمی با مقصر عنوان کردن راننده کشنده به دلیل بی توجهی در حرکت با دنده عقب در جاده گفت: حرکت با دنده عقب در سطح جاده بسیار خطرناک و باعث وقوع حوادث ناگوار می شود که در این رابطه به تمامی رانندگان هشدار می دهیم.

**توقیف خودروی حامل تریاک در عملیات یگان تکاوری اصفهان

گروه استان ها- اصفهان_ معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از توقیف یک دستگاه خودروی پژو۴۰۵ حامل بیش از ۲۸ کیلو گرم تریاک در عملیات ماموران یگان تکاوری این فرماندهی خبر داد.

 

سرهنگ جهانگیر کریمی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت:ماموران یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان حین کنترل خودروهای عبوری در جاده های خاکی و راه های فرعی منطقه شرق اصفهان به یک دستگاه پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار ۲۸ کیلو ۹۰۰گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و چهار نفر از سرنشینان خودرو دستگیر شدند.
این مقام مسئول با بیان اینکه قاچاقچی اصلی مواد مخدر برای گمراه کردن ماموران از پوشش مسافرت خانوادگی استفاده کرده بود افزود: ماموران پلیس در این عملیات توانستند با دقت و هوشیاری بالای خود نقشه این سوداگر مرگ را با ناکامی مواجه کنند.

**کشف سیگار و ترقه قاچاق از یک واحد صنفی

گروه استان ها _ اصفهان _ با اجرای طرح امنیت محله محور توسط ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان دهاقان، تعداد دو هزار و ۳۰۰ نخ سیگار و ۶۵۰ عدد ترقه خارجی قاچاق کشف شد.

 

سرهنگ “اسماعیل پریشانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی در پی اجرای طرح امنیت محله محور از نگهداری کالاهای دخانی قاچاق در یک واحد صنفی مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از تحقیقات لازم و کسب اطمینان از درستی موضوع طی هماهنگی با مقام قضایی از واحد صنفی مذکور بازدید به عمل آوردند که در نتیجه تعداد دو هزار و ۳۰۰ نخ سیگار و ۶۵۰ عدد ترقه خارجی قاچاق کشف و توقیف شد.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه متصدی این واحد صنفی با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد افزود: در این خصوص نظارت کامل و جامع جهت کنترل واحد های صنفی در سطح شهرستان حتی در دورترین نقطه توسط عوامل این انتظامی در حال پیگیری و اجرا می باشد.

**دستبند پلیس بر دستان سارق اماکن خصوصی در نجف آباد

گروه استان ها_اصفهان- فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد از دستگیری سارق اماکن خصوصی وکشف بیش از ۸۰میلیون ریال اموال مسروقه توسط ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی خبر داد.

 

سرهنگ “محمد رضا خدا دوست ” در تشریح این خبر به خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی وقوع سرقت از اماکن خصوصی،در سطح شهرستان رسیدگی به این موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

سرهنگ خدا دوست افزود: ماموران پلیس آگاهی پس از تشکیل پرونده تحقیقات گسترده ای در این زمینه آغاز و با انجام یک سری اقدامات خاص علمی و تخصصی سرانجام عامل این سرقت ها را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی طی یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهم که از سارقان سابقه دار است در بازجویی های انجام شده به چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی به ارزش بیش از ۸۰ میلیون ریال اعتراف کرد که در این خصوص پرونده تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی گردید.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد در پایان گفت: تعامل و همکاری مردم در راستای پیشگیری و کشف جرائم بسیار موثر است وشهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

**آشنایی با آداب مربوط به رانندگی با خودرو

گروه استان ها _ اصفهان _ هیچ گاه خودروی خود را خلاف جهت خیابان پارک نکنید، چرا که هنگام پارک کردن یا خروج از پارک، ممکن است با وسایل نقلیه در حال عبور برخورد کنید یا اینکه با این اقدام شما ، در تردد خودروها اختلال ایجاد شود.

 

آداب توجه به علائم راهنمایی و رانندگی

علائم راهنمایی و رانندگی، همچون مشعل راهنمای یک انسان راه گم کرده در بیابان تاریک است. بنابراین، علامت‌های راهنمایی و رانندگی می‌تواند راننده را از قرار گرفتن در دام خطرات دور سازد.

خطوط ممتد (خطوط سفید طولانی)، در نقاط حساس و مستعد بروز خطر خیابان ها یا جاده ها کشیده می‌شوند طوری که رانندگان وسایل نقلیه از انحراف به چپ، سبقت و عبور از روی آن منع شده‌اند.

در نقاطی از کنار خیابان که دارای علامت ایستادن ممنوع روی پارکومتر درج شده است، از توقف حتی برای یک لحظه خودداری کنید. چرا که این علامت، حکم تابلوی توقف مطلقاً ممنوع را دارد. اگر هنگام رانندگی در خیابان‌ها چراغ چشمک زن مشاهده کردید، ابتدا توقف کامل کرده و پس از اطمینان یافتن از نبود خطر تصادف و رعایت حق تقدم، حرکت کنید اما چنانچه در تقاطع محل عبور، چراغ زرد چشمک زن وجود داشته باشد، از سرعت خود کاسته و با احتیاط عبور کنید.

هیچ گاه خودروی خود را خلاف جهت خیابان پارک نکنید، چرا که هنگام پارک کردن یا خروج از پارک، ممکن است با وسایل نقلیه در حال عبور برخورد کنید یا اینکه با این اقدام شما، در تردد خودروها اختلال ایجاد شود.

هنگام سبز شدن چراغ راهنما، همیشه این احتیاط را در نظر بگیرید که ممکن است راننده‌ای خاطی از تقاطع عبور کند. بنابراین، از شتاب زدگی در رانندگی پس از سبز شدن چراغ راهنما خودداری کنید. این امر سبب خواهد شد که در شرایط خطر، قادر به کنترل خودرو باشید و در نتیجه، از بروز سانحه برای خود، سرنشینان و خودروی خاطی ممانعت به عمل آورید.

آداب مربوط به رانندگی

هنگامی که با حداکثر سرعت رانندگی می‌کنید، گرچه ممکن است در وجود خود، احساس غرور و شعف نمایید، ولی توجه داشته باشید که به تدریج خستگی، جایگزین احساس شعف شما می‌شود و تعادلتان را بر هم می‌زند، در این زمان است که هر لحظه باید منتظر حوادث دلخراش بود.

حال با توجه به حساسیت موضوع لازم است که به نکات ذیل توجه خاصی شود:

۱- قبل و در هنگام رانندگی، از داروهای خواب آور استفاده نکنید.

۲- در هنگام عصبانیت و تندخویی و مشاجره با دیگران، پشت فرمان خودرو قرار نگیرید.

۴- هنگام خستگی و احتیاج به خواب، در اولین نقطه مطمئن، توقف و بعد از استراحت و رفع خستگی، مجدداً به ادامه مسیر بپردازید. بهتر است برای هر دو ساعت رانندگی، یک ربع استراحت نمایید.

در هنگام صبح و عصر که آفتاب افقی می‌تابد، رانندگی نیاز به دقت بیشتری دارد و همچنین رانندگی در شب، احتیاج به دقت فوق العاده داشته و رعایت قواعد مربوط به خود را می طلبد.

تهیه و تنظیم : اداره فرهنگ ترافیک پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا