دسته‌بندی نشده

بیش از ۶۰ عنوان کتاب از سوی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان منتشر شد

به گزارش سرمایه گستران ،مدیر امور فرهنگی و کتابخانه های سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با اشاره به انتشار بیش از ۶۰ عنوان کتاب در شش ماه نخست سال جاری، گفت: این کتاب‌ها در حوزه‌های مختلف سرگرمی، مسائل خانواده، اصفهان‌شناسی و هنر، کودک، شهدا و …است.

محمدمهدی کریمی با اشاره به مجموعه آثار کاریکاتور” هویت”، افزود: این کتاب منتخبی از کاریکاتورهای ارسال شده به دبیرخانه خانه جوان با موضوع “هویت” بوده که شامل تصاویر مختلفی از این آثار است.

وی با اشاره به کتاب”این ستاره”، بیان کرد: این کتاب با موضوع دفاع مقدس و با معرفی سرداران شاخص در یک مجموعه ۵ جلدی به سفارش فرهنگسرای پایداری و تحقیق و پژوهش حسین حمیدی تهیه شده است.

وی به تهیه کتاب ” شناسامه شهدای منطقه ۱۰” اشاره کرد و ادامه داد: این کتاب به سفارش معاونت شهرداری منطقه ۱۰ و حاصل جمع‌آوری مجموعه‌ای از خاطرات بیش از ۴۰۰ شهید این منطقه است که در یک مجموعه ۱۰ جلدی به چاپ رسید، ضمن اینکه مقرر شد تا چنین کتابی برای دیگر مناطق شهرداری تهیه شده و در اختیار همگان قرار گیرد.

مدیر امور فرهنگی و کتابخانه های سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با اشاره به مجموعه “کودک و مشاغل سنتی بازار”، گفت: عناوین این کتاب‌ها شامل “شاه‌، تلخک و غول چراغ جادو” با معرفی حرفه عصاری، “حنا و رنگ‌های قالی” (قالی‌بافی)، “دوستی مار و پونه”(عطاری)، “دیگچه مسی مادربزرگ”(مس‌گری)، “مینو، لک لک و دست‌ها”(کاشی‌کاری) بوده و کتاب آخر با عنوان “این آتش خاموش نمی‌شود” به معرفی حرفه آهنگری می‌پردازد که به زودی رونمایی خواهند شد.

کریمی به کتابی با عنوان “آمارنامه اصفهان” اشاره کرد و اظهار داشت: در واقع این کتاب شرحی از عملکرد شهرداری اصفهان در مدت یک سال بوده و در حال حاضر این کتاب به بررسی اقدامات شهرداری در سال ۹۵ می‌پردازد.

وی با اشاره به اینکه مجموعه سه جلدی با عنوان ” جنگیل و جامبو”، بیان کرد: این کتاب ویژه گروه سنی (ب) و به سفارش کمیته شهروندی با طرح موضوعات تخیلی بوده و عناوین این کتاب‌ها شامل متین و دوست مدادیش، جادوی شهر اجول پجول و جنگیل و جامبو است.

وی به کتاب‌های “راهنمای پیشگام گردشگری” و”معرفی موزه‌های شهر اصفهان” اشاره کرد و افزود: این کتاب‌ها به سفارش مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل به چاپ رسید، در کتاب نخست به صورت مفصل به معرفی مکان‌های تاریخی و گردشی شهر اصفهان پرداخته شده است. در کتاب دوم نیز تمام موزه‌های میراث فرهنگی و سازمان فرهنگی تفریحی اصفهان به صورت کامل معرفی شده است.

وی با اشاره به کتاب “نصف‌جهان در ۸ خط” گفت: این کتاب به عنوان راهنمای اتوبوس گردی برای شهر اصفهان شناخته شده که به معرفی تمام ایستگاه‌های اتوبوس سطح شهر می‌پردازد، ضمن اینکه در کنار معرفی ایستگاه تاریخچه محله را نیز مورد بررسی قرار داده و علت نام‌گذاری محلات را مشخص می‌کند.

وی ادامه داد: مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان یکی از فعال‌ترین مراکز ما در بخش نشر کتاب با چاپ بیش از ۴۰ تا ۵۰ عنوان کتاب است که این کتاب‌ها شامل کاخ‌های قاجاری تهران، پیامبر، منظومه اصفهان، منظومه خاک و خون، و… است که تعداد زیادی از این کتاب‌ها در هفته اصفهان رونمایی شد.

وی به کتاب” فراز و فرود صنعت نساجی اصفهان” نوشت عبدالمهدی رجایی اشاره کرد و گفت: این کتاب به سفارش موزه حمام علیقلی آقا و به منظور بررسی روزنامه‌های ادوار مختلف به منظور بررسی صنعت نساجی اصفهان نگارش شده است.

گفتنی است؛ نمایشگاه و فروشگاه دائمی انتشارات سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان همه روزه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۵ در محل کتابخانه مرکزی، طبقه همکف، انتهای ورودی ۴ پذیرای عموم شهروندان است که علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره ۳۲۲۳۱۰۸۶ تماس حاصل کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا