پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

مسابقات قرآنی ویژه کارکنان و بازنشستگان فرماندهی انتظامی استان اصفهان وخانواده های آنان برگزار شد

 سردار “مهدی معصوم بیگی” در حاشیه برگزاری مسابقات قرآنی ویژه کارکنان و بازنشستگان فرماندهی انتظامی استان اصفهان و خانواده های آنان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: نیروی انتظامی به دلیل نوع ماموریتی که دارد و میزان آسیب هایی که می تواند متوجه کارکنان آن باشد، همیشه نیازمند ایجاد یک فضای دینی و انقلابی در درون خود است.

وی ادامه داد: به همین منظور، کلاس های حفظ قرآن و آموزش مفاهیم قرآنی در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفته و خوشبختانه فعالان قرآنی مجموعه انتظامی استان از رتبه های بالایی در سطح کشور برخوردارند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: هرچه که ما با مجموعه مفاهیم دینی و قرآنی مانوس باشیم و این موضوعات را دنبال کنیم، طبیعتاً روحیه شاداب تری خواهیم داشت و بدون شک این برکات در روحیه کارکنان نیروی انتظامی، عملکرد بهتر آن ها در ماموریت ها و همچنین صیانت نفس آن ها منعکس خواهد شد.

سردار معصوم بیگی در خاتمه ارتقای معنویت کارکنان و تقویت فضای دینی و قرآنی در مجموعه فرماندهی انتظامی استان را جزو اولویت های اصلی این فرماندهی عنوان و اذعان کرد: هرچه این فضا را در بین کارکنان تقویت کنیم، اثرات مثبت تری را در در عملکرد آنان مشاهده خواهیم کرد.

رقابت ۳۰۰ نفر از برترین های قرآنی در پلیس اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان از رقابت ۳۰۰ نفر از برترین های قرآنی پلیس استان در رشته های قرائت، ترتیل، حفظ و مفاهیم برای اعزام به مسابقات کشوری نیروی انتظامی خبر داد.

حجت الاسلام “محمد حسین عادل پور” در حاشیه برگزاری مسابقات قرآنی ویژه کارکنان و بازنشستگان نیروی انتظامی استان اصفهان و خانواده های آنان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار کرد: در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی در نیروی انتظامی استان دو فعالیت عمده انجام شده که یکی از آنها برگزاری مسابقات قرآن است که به طور مستمر و در رشته های مختلف در طول سال برگزار می شود.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان تصریح کرد: برترین افراد این مسابقات در مرکز استان مجدداً در رشته تخصصی خود مسابقه می دهند که امروز در خدمت آن ها هستیم.

حجت الاسلام عادل پور خاطرنشان کرد: افراد برتر این مسابقات نیز به عنوان نماینده استان به مسابقات قرآن نیروی انتظامی که در سطح ملی برگزار می شود اعزام خواهند شد.

وی بیان داشت: امروز ۳۰۰ نفر از برترین های استان در این مسابقات حضور داشتند و در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل، مفاهیم ، صوت و لحن و… به رقابت پرداختند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: بخش دیگر فعالیت های قرآنی نیروی انتظامی به آزمون حفظ قرآن اختصاص دارد که از سال ۹۱ آغاز شده است.

وی با اشاره به استقبال خوب کارکنان پلیس استان و خانواده های آنان از مسابقات حفظ قرآن گفت: سال گذشته تعداد سه هزار و ۵۰۰ نفر در آزمون حفظ یک جزء، سه جزء و پنج جزء قرآن کریم که با حضور داوران ملی از سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد شرکت کردند و به حمد الله هزار و ۷۰۰ نفر آن ها موفق به اخذ نمره قبول شدند.

حجت الاسلام عادل پور تاکید کرد: سازمانی که تمام وقت کارکنان آن صرف ماموریت های سخت و حساس می شود ، حفظ قرآن می تواند محافظی در برابر آسیب های روحی کارکنان باشد.

وی متذکر شد: قرآن سرپناه امنی برای انسان در شرایط سخت است و همه کسانی که می خواهند در فضایی سالم زندگی کنند باید به قرآن تمسک جویند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در خاتمه گفت: به لطف خدا در حال حاضر فضایی معنوی در نیروی انتظامی شکل گرفته و جایگاه قرآن در این سازمان به حمدالله جایگاه مناسبی است و آثار و برکات آن نیز در روحیات خانواده ها و کارکنان قابل مشاهده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا