شهر و جامعهعناوین اخبار

بازدید مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان از موقوفات بن رود/برگزاری آزمون دوره آموزشی تربیت مربی طرح ملی حفظ قرآن کریم در کاشان//نمایشگاه رویکرد نوین وقف در چادگان افتتاح شد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، امراله اصغری ورزنه اظهار داشت: الهیاری مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان و عسکری رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان اصفهان از اماکن تاریخی موقوفه آب انبار حاج میرزای ورزنه و کاروانسرای ورزنه بازدید کردند.

وی افزود: در این بازدید الهیاری ضمن تشکر و قدر دانی از زحمات اداره اوقاف و امور خیریه بن رود قول کمک و مساعدت و همچنین حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی جهت احیا موقوفات و اماکن تاریخی را داد.

سرپرست نمایندگی اوقاف و امور خیریه بن رود گفت: موقوفه آب انبار حاج میرزا با سرمایه گذاری بخش خصوصی به رستوران سنتی تبدیل شده است.

امراله اصغری ورزنه در ادامه خاطر نشان شد: همچنین کاروانسرای عباسی ورزنه نیز که یکی از مکان های تاریخی ورزنه محسوب می شود قابلیت بازسازی و احیا با کاربری گردشگری را دارد که در صورت جذب سرمایه گذار و مرمت و بازسازی این مکان زمینه برای ایجاد اشتغال در شهر ورزنه محیا می شود و همچنین باعث می شود تا شهر ورزنه به یکی از قطب های گردشگری استان تبدیل شود.

وی در ادامه بیان کرد: مدیر کل میراث فرهنگی و گردشکری استان در این بازدید در جهت حمایت از سرمایه گذار بومی در راستای مرمت و بازسازی کاروانسرای ورزنه را با کاربری هتل قول مساعد داد و جهت صدور هرگونه مجوز در این راستا اعلام آمادگی کرد.

**برگزاری آزمون دوره آموزشی تربیت مربی طرح ملی حفظ قرآن کریم در کاشان

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: آزمون دوره آموزشی تربیت مربی طرح ملی حفظ قرآن کریم  اداره اوقاف و امورخیریه کاشان ویژه شهرستان های کاشان و اران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، مهدی حافظیان اظهار داشت: در راستای اجرای ششمین دوره طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم آزمون دوره آموزشی تربیت مربی طرح ملی حفظ قرآن کریم  اداره اوقاف و امورخیریه کاشان ویژه شهرستان های کاشان و آران و بیدگل برگزار شد.

وی افزود: این آزمون باحضور ۶۰ مربی از کاشان و ۵ مربی از آران و بیدگل به صورت متمرکز به میزبانی کاشان برگزارشد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان ادامه داد: پس از آزمون کتبی و شفاهی وهمچنین کسب نمره مربیان شرکت کننده در این آزمون در دوره آموزشی تربیت مربی طرح ملی حفظ قرآن کریم به مدت چهار روز از روز ۱۴ آذر ماه در کاشان برگزار می شود.

مهدی حافظیان خاطر نشان شد: این دوره با حضور اساتید قرآنی از شهر قم و با هدف ارتقاء سطح علمی مربیان قرآنی با رویکرد آموزش روش های نوین کلاس داری قرآن کریم برگزار می شود.

**۱۲۰ موقوفه در شهرستان مبارکه به ثبت رسیده است

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه گفت:سوئیت امام زاده محمدیه (ع) مبارکه با تمامی امکانات برای ترویج فرهنگ ازدواج آسانبه اتاق عقد تبدیل شده و در اختیار عموم مردم قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، علی مبشری صبح روز چهارشنبه ۲۴ آبان ماه در جمع خبرنگاران به  مناسبت دهه وقف اظهار داشت : از مجموع ۱۶ بقعه متبرکه شهرستان مبارکه، ۳ بقعه  آن شاخص است،همچنین ۱۱۰ مورد موقوفه متصرفی و ۱۰ مورد موقوفه غیر متصرفی در شهرستان مبارکه وجود دارد.

وی افزود:  ۱۸۱ باب مسجد، ۲۸باب حسینیه  و یک باب تکیه در شهرستان به ثبت رسیده است.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه با اشاره به شروع دهه وقف عنوان کرد:کمیته یاوران وقف همزمان با این دهه با عنوان پژوهش،تحقیق و فن آوری در شهرستان مبارکه تشکیل می شود.

علی مبشری ادامه داد:روز پنجشنبه ۲۵ آبان ماه و همزمان با آغاز دهه وقف، مراسم غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا برگزار می شود.

وی افزود: دیدار با خانواده های معزز شهدا،اعزام مبلغین بومی به سراسر بقاع متبرکه با هدف ترویج فرهنگ وقف،برگزاری نشست های صنفی با اصناف مختلف درجهت تشکیل کمیته یاوران وقف و همچنین ایجاد وقف های جدید، برپایی ایستگاه های سلامت باهمکاری هلال احمر درجوار حرم مطهر بقاع متبرکه نیز اجرا می شود.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه در ادامه اضافه کرد: همچنین در این دهه یکهزار جلد کتاب فقهی، مذهبی و اجتماعی از محل موقوفات منطبق خریداری و به کتابخانه های حوزه علمیه،کتابخانه های عمومی، بقاع متبرکه و مساجد اهدا می شود .

**ثبت ۲ موقوفه جدید در شهرضا

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک مسجد و حسینیه و مجموعه فرهنگی و یک باب منزل مسکونی برای حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرضا وقف شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رضا ابراهیمی روزچهارشنبه ۲۴ آبان ماه در نشست خبری به مناسبت دهه وقف، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار موجود، شهرستان شهرضا دارای ۷۷۴ موقوفه است که از این تعداد ۶۶۳ موقوفه متصرفی و ۱۱۱ موقوفه هم غیر متصرفی هستند.

وی ادامه داد: در شهرستان شهرضا ۲۹۹۵ رقبه نیز وجود دارد که از این تعداد ۱۹۳۱ رقبه متصرفی و ۹۸۶ رقبه غیرمتصرفی هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرضا گفت: در شهرستان های شهرضا و دهاقان ۱۷ بقعه متبرکه وجود دارد که ۱۳ بقعه متبرکه در شهرضا و ۴ بقعهمتبرکه نیز در شهرستان دهاقان واقع شده اند، همچنین در دو شهرستان ۳۳ حسینیه، ۳۱۰ مسجد و ۱۲ تکیه نیز به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام و المسلمین رضا ابراهیمی ادامه داد: در دهه وقف امسال از یک پروژه وقف شامل ۳ باب مغازه که ارزش هر یک از آن ها بیش از ۵۰۰ میلیون ریال است رونمایی می شود.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون یک مسجد و حسینیه و مجموعه فرهنگی و یک باب منزل مسکونی برای حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرضا وقف شده است که در دهه وقف امسال معرفی خواهند شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا، تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۸۵ سند ویژه موقوفات شهرستان اخذ شده است و تا پایان امسال این تعداد به ۵۰ درصد موقوفات شهرستان افزایش خواهد یافت.

حجت الاسلام و المسلمین رضا ابراهیمی گفت: در دهه وقف امسال نیز ۹ نفر از مبلغان مذهبی در اماکن فرهنگی، علمی و مذهبی مناطق مختلف با هدف ترویج و تبیین فرهنگ وقف اعزام می شوند و تبلیغ فرهنگ وقف می پردازند.

**نمایشگاه رویکرد نوین وقف در چادگان افتتاح شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن گفت: در آستانه فرا رسیدن دهه وقف نمایشگاه رویکرد نوین وقف در سالن اجتماعات دادگستری شهرستان چادگان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی اظهار داشت: در راستای ترویج فرهنگ و سنت حسنه وقف با هدف آشنایی هرچه بیشتر مردم با کارکردهای نهاد وقف و همچنین جایگاه وقف در توسعه کشور و جامعه نمایشگاه رویکرد نوین وقفدر آستانه دهه وقفدر سالن اجتماعات دادگستری شهرستان چادگان افتتاح شد.

وی افزود: این مراسم اب حضور حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان، فرمانداران شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان، بوئئین و میاندشت و امامان جمعه این شهرستان ها و همچنین جمعی از مسئولان شهرستان ها افتتاح شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین و میاندشت ادامه داد: در این مراسم نیز مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان به ایراد سخنرانی پرداخت و برای حاضران نقش و جایگاه وقف را در راستای توسعه اجتماعی، فرهنگی، افتصادی و بهداشتی تببین کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی خاطر نشان شد: این نمایشگاه از روز پنجشنبه ۲۵ آبان ماه لغایت ۴ آذر ماه همه روزه به صورت رایگان پذیرای مردم مومن و ولایتمدار شهرستان خواهد بود.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا